سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                در شورای فرهنگ عمومی استان البرز مطرح شد:
                                                         بررسی تشکیل مرکز تخصصی مهدویت در  کرج

                                                                                   ***
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان البرز جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد.
بنابراین گزارش در این نشست که با حضور دکتر کازرونی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز برگزار شد نماینده مرکز تخصصی مهدویت از استان قم که زیر نظر حجت الاسلام والمسلین محسن قرائتی اقدام به فعالیت می کند ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز به معرفی و تاثیرات توجه به این حوزه مهم دینی پرداخت.
بر این اساس مقرر شد نهادهای مسئول در این خصوص، اقدامات لازم جهت تخصیص دفتری به این مرکز در کرج را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر کازرونی نیز در ادامه این نشست بر اهمیت معرفی دقیق و صحیح امام زمان (ع) تاکید کرد و احداث این دفتر را یکی از شیوه های مبارزه با نشر عقاید و فرق انحرافی نوظهور در شهر برشمرد.
در این جلسه همچنین بر اهمیت نقش و جایگاه شورا در تصمیم گیری های فرهنگی منطقه بخصوص پس از تشکیل استان البرز تاکید و خاطرنشان شد: تصمیم گیری های این شورا از این پس در سطح استانی به وقوع خواهد پیوست.
در ادامه با توجه به لزوم تخصصی شدن مباحث مطروحه در جلسه،‌ مقرر شد مباحث پیش از طرح در صحن شورا جمع بندی شده و در پایان به منظور تصویب و اتخاذ تصمیم نهایی به صحن شورا راه یابد.
گفتنی است این جلسه با حضور فرهادی سرپرست استانداری البرز،اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی  قادر آشنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز و سایر مسئولین ارشد فرهنگی استان برگزار گردید.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 2:47 عصر

محبت دوستان ()محبت


               نخستین حرکت فرهنگی استان البرز با محور کتاب آغاز به کار کرد

                                                                                   ****
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مراسم بازگشایی نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز از برپایی این نمایشگاه بعنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی در بدو تشکیل استان البرز نام برد.
قادر آشنا تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بعنوان نخستین حرکت فرهنگی در بدو تشکیل این استان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از مظاهر مهم اندیشه  و ارتقای فرهنگ در سطح استان بوده است.
وی همچنین ایجاد سهولت برای دسترسی هر چه بیشتر مردم به عنصر فرهنگ سازی چون کتاب را از اهم اهداف برپایی نمایشگاه استانی کتاب البرز برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که با همکاری ارگان های مختلف و به همت این اداره کل برگزار شد 50 هزار عنوان کتاب در قالب 200 غرفه و با حضور نزدیک به 300 ناشر مطرح کشوری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
قادر آشنا با تاکید بر همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل استان البرز در عقد تفاهم نامه ای فرهنگی به مبلغ 10 میلیارد ریال یاد آور شد: بر این اساس مبلغ یک میلیارد ریال از این میزان به منظور تخصیص 40 درصد تخفیف به کلیه محصولات موجود در این نمایشگاه اختصاص یافت.
تیم شهرستانی کار استانی انجام داد

***
قادر آشنا با بیان اینکه با وجود ارتقای اداری تنها فرد افزوده شده به گروه شهرستانی شخص مدیر کل بوده است، بر توانایی و عملکرد مناسب مدیر و کمیته های برگزار کننده این رویداد بزرگ فرهنگی تاکید کرد.
آشنا خاطرنشان کرد: در تقویم تمامی ادارات کل برنامه ها به صورت یک ساله مدون شده و این  در حالیست که به سبب تغییرات رخ  داده در سیستم اداری این استان برگزاری چنین نمایشگاهی ظرف مدت 15 روز حرکتی قابل توجه و بسیار ارزشمند به شمار می رود.
وی تعبیه تسهیلات لازم همچون نمازخانه،‌ دستگاه های خودپرداز و ارائه دستگاه های کارت خوان در تمامی غرفه ها را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه عنوان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز وجود غرفه هایی چون دفاع مقدس، بنیاد پرفسور حسابی،‌ سرای اهل قلم، ایستگاه نقاشی کودکان و کتابخانه مجلس شورای اسلامی را به عنوان دیگر غرف فرهنگی موجود در نمایشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: برپایی سلسله نشست های ادبی با سخنرانی و حضور اساتید برجسته فرهنگی یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در زمان برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

 


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 11:59 صبح

محبت دوستان ()محبت


                             بهمن دری:
                                 اعتبارات فرهنگی در جایگاه خود خرج می شوند

                                                                ***
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه استانی کتاب البرز راهکار جلوگیری از صرف بودجه های فرهنگی در سایر حوزه ها را خرج این بودجه ها در جایگاه خود عنوان کرد و گفت:اغلب بودجه های فرهگی در اثر عدم جذب توسط مراکز ذیربط در اختیار ارگان هایی همچون استانداری قرار میگرفت و در حوزه هایی غیر از فرهنگ سرمایه گذاری می شد که دولت در این خصوص جذب تمام بودجه فرهنگی و خرج این بودجه در جایگاه خود را در دستور کار ادارات و مراکز فرهنگی قرار داده است.
بهمن دری خاطر نشان کرد:با توجه به گستردگی و اهمیت حوزه فرهنگ هر چقدر هم که در این مقوله فعالیت کنیم باز نمی توانیم ابراز موفقیت و رضایت کنیم.
این مسئول تجهیز کتابخانه ها بخصوص کتابخانه های مدارس را از طریق امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و بخصوص فرهنگ کتابخوانی ذکر کرد و گفت: برای تجهیز این کتابخانه ها 50 درصد قیمت کتاب را وزارتخانه و مابقی آن را استانداری ها تقبل می کنند.
وی تصریح کرد:نمی توان فرهنگ را تنها از ارگانی چون وزارت فرهنگ و ارشاد توقع داشته باشیم چرا که در حال حاضر 32 دستگاه فرهنگی در کشور فعالیت می کنند.
دری راه پیش گیری از موازی کاری را مدیریت فرهنگ، ایجاد تفاهم فی ما بین دستگاه ها و جهت دهی این فعالیت ها به سمت جوانان ارزیابی کرد.

استان البرز در اولویت قرار می گیرد

***

این معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از حمایت وزارتخانه متبوع در خصوص تشکیل موسسات فرهنگی خبر داد و گفت:با توجه به دایر شدن استان البرز سعی ما بر این است که تقاضای تاسیس موسسات فرهنگی این استان را در اولویت این معاونت قرار دهیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز در کرج، در خصوص نبود مکان نمایشگاهی مناسب در استان البرز این محرومیت را مبتلا به تهران نیز دانست و اظهار داشت:این موضوع در کارگروه کتاب دولت در حال بررسی است و تعیین محل مناسب برای برپایی یک نمایشگاه دائمی از نتایج آن خواهد بود.
این مسئول همچنین به بودجه یک میلیارد تومانی فرهنگی در نظر گرفته شده برای این استان تاکنون اشاره داشت و خاطرنشان کرد:این میزان برابر بودجه 5 استان کشور است.
بهمن دری بودجه فرهنگی سالانه هر استان را بین 200 تا 250 میلیون تومان عنوان کرد.
دری برگزاری این نمایشگاه در مدت کوتاه 15روز را از توانمندی های مدیران مجموعه فرهنگ و ارشاد استان البرز خواند و گفت:در تقویم تمامی ادارات برنامه ریزی و اقدامات برای برپایی نمایشگاهی با این سطح نزدیک به شش ماه زمان می برد و این در حالیست که برگزار کنندگان این نمایشگاه در مدتی بسیار کوتاه عملیاتی به این گستردگی را به انجام رساندند.
وی تصریح کرد: این امر نشان از توانایی و ظرفیت بالای استان البرز در حوزه فرهنگ دارد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 11:57 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                         بهمن دری:
                                               آمار کتابخوانی در کشور بسیار پایین است
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: آمار کتابخوانی در کشور برغم جایگاه مطلوب آن به لحاظ شاخصهای جهانی روند بسیار کندی دارد.
بهمن دری عصر روز شنبه در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه استانی کتاب در جمع مدعوین و رسانه ها با بیان این مطلب برپایی نمایشگاه کتاب را امری حسنه قلمداد کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: 75 درصد سخنان مقام معظم رهبری مربوط به حوزه فرهنگی است.
این مسئول تصریح کرد: استراتژی برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی و بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیتهای فرهنگی تدوین شده است.
دری با تاکید بر حمایت و رصد کتاب از لحظه نگارش تا زمان انتشار آن بیان داشت: عرصه کتاب و کتابخوانی دارای چند حیطه فعال و به هم پیوسته نشر، تولید، چاپ و توزیع است که به منظور حمایت از عرصه کتاب این بخشها به طور جدی حمایت و تقویت می شوند.
نمایشگاه کتاب استان نشان از رویکرد فرهنگی دولت است
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه استانی کتاب پس از تشکیل استان البرز نشان از توجه به رویکردهای فرهنگی دارد.
دری با اشاره به تخصیص بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت امور فرهنگی استان تازه تاسیس البرز عنوان کرد: این میزان اعتبار غیر از اعتباراتی است که برای برپایی نمایشگاه های از جمله کتاب یار مهربان و نمایشگاه مطبوعاتی تخصیص می یابد.
وی از برپایی اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی یاد کرد  و بر توسعه فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 11:42 صبح

محبت دوستان ()محبت


  بهمن دری: نوقلمان مورد حمایت جدی وزارت ارشاد قرار می گیرند                           

 معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه استانی کتاب البرز،‌ از حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نوقلمان خبر داد.
بهمن دری گفت: حمایت از نویسندگان و پدید آورندگان آثار ارزشمند صرف نظر از مولف یا مترجم بودن آنان از برنامه های جدی این وزارتخانه در ماه های اخیر است.
وی کتب ارزشمند را شامل حوزه هایی جون دین و مذهب،‌ دفاع مقدس و تاریخ معاصر ارزیابی کرد و افزود: پیش نویس این کتب در دفتر مطالعات معاونت فرهنگی بررسی شده و در صورت تایید از سوی کارشناسان،‌ بخشی از این اثار پیش خرید می شود.
دری در پاسخ به این سوال که از مولفان و نوقلمان فعال در حوزه هایی غیر از حوزه های تعیین شده چه حمایت هایی صورت می گیرد اظهار داشت: برپایی جشنواره های گوناگون نظیر کتاب فصل،‌ جلال آل احمد و نظایر این با هدف حمایت از مولفان سایر حوزه ها انجام می گیرد.
این مسئول همچنین تقویت از نوقلمان سایر عرصه های ادبیات را منوط به شرکت در فراخوان خانه کتاب برشمرد و یاد آور شد: خانه کتاب در خصوص شناخت نوقلمان فراخوان داد و بر این اساس استعدادهای حوزه تالیف در حال شناسایی هستند.
وی تاکید کرد: در صورتی که این نوقلمان تایید شوند مراحل حمایت از آنان از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انجام خواهد گرفت.
دری نحوه این حمایت را به صورت پیش خرید آثار، ارائه آنها به ناشر و چاپخانه مناسب و در نهایت توزیع در مراکز موثر بر فروش و عرضه این محصول دانست.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین رها نکردن نوقلمان در آثار بعدی را از جمله اهداف و برنامه های مهم این وزارتخانه خواند.
وی اظهار داشت: این حمایت ها تنها یک مرحله اتفاق نمی افتد و در صورتی که آثار بعدی این افراد نیز دارای مولفه های مورد نظر این وزارتخانه از لحاظ کیفیت اثر باشد نویسنده مجددا از حمایت های این بخش برخوردار نمی شود که این یکی از مهمترین تصمیماتی است که ظرف 2ماهه اخیر در وزارتخانه اتخاذ گردیده است.
بهمن دری هدف از این اقدامات را تقویت ناشرین، مولفین و پدید آورندگان آثار ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون نویسندگان با ارائه یک یا دو کتاب بیمه می شوند و این در حالیست که نویسندگان پیش از این از امکانات بیمه ای برخوردار نبودند.
این مسئول تعداد نویسندگان کشور را 150 هزار نفر اعلام کرد




 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 8:3 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                                   آغاز یک هفته تنفس البرز نشینان در هوای کتاب

                                                                                 * * *
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه بزرگ استانی کتاب، با افتتاح نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگی استان البرز از روز شنبه،‌ البرزنشینان به مدت یک هفته در هوای کتاب تنفس خواهند کرد.
در حالیکه کتاب بعنوان یکی از عناصر حیاتی فرهنگ در جوامع پیشرفته دنیا معرفی می شود، آغاز نمایشگاه استانی کتاب در ماه های آغازین تصویب این استان می تواند نوید بخش شروعی فرهنگی و مستحکم برای ساکنین البرز به شمار رود.
بر این اساس مراسم افتتاحیه نخستین رویداد بزرگ فرهنگی استان البرز با حضور مسئولین استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رأس ساعت 30/16 عصر روز شنبه سوم مهرماه در محل نمایشگاه واقع در سه رجایی شهر، کمربندی ، میدان امام خمینی برگزارمی شود.




 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 8:16 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                  کاش مرد خنده کرج،‌ گریه به ارمغان نیاورد!

                                                                              * * *
حادثه دلخراش و سهمگین سعید جهانیان به همراه هوشنگ جباری، رامتین روشن و محمدرضا حسابی ازهنرمندان حوزه نمایش و طنز شهرستان کرج موجب تاسف تمامی اقشار هنری و فرهنگی شهرستان گردیده است.
امید است به لطف خدای تعالی و با دعای قلب های خالص هنرمندان و نیز کودکانی که هر هفته پای برنامه تلویزیونی او در نقش آش عمو می نشستند، این هنرمند بذله گو و همیشه سرزنده کرجی هر چه زودتر شفا یافته و به جمع دوستدارانش بازگردد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 8:6 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                       دولت حامی مادی و معنوی مطبوعات است

                                                                                   * * *
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، مدیر این اداره کل در نشستی صمیمی با خبرنگاران این استان از مخاطرات و دغدغه های این قشر فرهنگی گفت.
قادر آشنا با خطاب قرار دادن اصحاب رسانه به عنوان پیش قراولان توسعه فرهنگی، تاکید کرد: مطبوعات بدون حمایت دولت نمی توانند آنطور که باید فعالیت کنند و دولت نیز از این حیث حامی مادی و معنوی مطبوعات و اصحاب رسانه است.
وی بیان داشت: انعکاس اخبار بی شک نقش برجسته و مهمی را در جهت دهی به افکار عمومی جامعه دارد و با بازتاب فرا مرزی گستره جهانی را در بر می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نقد سازنده را موجب پیشرفت در عرصه های مختلف ذکرکرد و با بیان اینکه رسانه ها می توانند در حوزه ارشاد نیز در خصوص کاستی های احتمالی انتقاد کنند، گفت: این اداره کل از نقد و انتقادات به جا و اصولی جهت رفع مسائل و مشکلات استقبال می کند.
آشنا با یادآوری حمایت های پیشین خود در دوران تصدیگری مسئولیت در یاسوج بیان کرد: در این دوران به دلیل جانبداری از خبرنگاران با انتقادهای شدیدی مواجه شدم .
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز از اصحاب رسانه استان البرز به شکل جدی حمایت خواهم کرد.
آشنا از حوزه خبر و اطلاع رسانی به عنوان یکی از خطیرترین مشاغل نام برد و گفت: این قشر علاوه بر شرکت در همه عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در موقعیتهای حساس و خطرناک به شکل مستمر حضور دارند.
وی تشریح و دستاوردهای نظام اسلامی را از رسالتهای مهم خبری دانست و افزود: انجام این مهم از انتظارات دستگاه حاکمیت است که اصحاب رسانه باید در تحقق آن کوشا باشند.
این مسئول در توصیف نقد سازنده بیان داشت: نقد سازنده باید در کنار تشریح و توصیف آرمانهای کشور و اطلاع رسانی از کارهای صورت گرفته نظام برای مردم، صورت بگیرد.
این مدیر کل تاکید کرد: علاوه بر این مقابله با تهاجم و هجمه های صورت گرفته علیه نظام و حکومت از وظایف ذاتی خبرنگاران و رسانه هاست.
آشنا از رسانه ها به عنوان زبان گویای ملت یاد کرد و اظهارداشت: مردم توقع محافظه کاری از رسانه ها را ندارند و انتظار ندارند که این قشر مسائل فردی و دنیوی راربر منافع عام ترجیح دهند.
وی با بیان اینکه در انعکاس اخبار باید خوبیها، کمی و کاستی ها را با هم دید، افزود: مردم انتظار دارند مطالب و حقایق را با حفظ کرامت انسانی از زبان رسانه ها بشنوند.
این مسئول تصریح کرد: اگر رسانه ها دراین چهارچوب حرکت کنند دغدغه ای برای یافتن مخاطب وجود نخواهد داشت.
آشنا آزادی بیان  را از حقوق اساسی و قانونی اصحاب رسانه عنوان کرد  و بهره وری از آن بدون تشویش و دغدغه را انتظار بدیهی اصحاب رسانه دانست و خاطرنشان کرد: حاکمیت و دولت باید این فرصت رادر اختیار خبرنگاران قراردهند مشروط بر اینکه این قشر نیز خارج از چهارچوب قانون مطبوعات عمل نکنند.
 وی تغییر نگرش به حوزه فرهنگ را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ با رویکرد فرهنگ مبنایی باید سرلوحه امور قرار گیرد.
آشنا اظهارداشت: رشد و توسعه در همه کشور های پیشرفته همسو و مطابق با توسعه یافتگی فرهنگی ایجاد می شود ضمن آنکه تمامی زیرساختها نیز بر مبنای فرهنگ این جوامع شکل گرفته است.
این مدیر اداره کل ارشاد استان تهران در تشریح نگاه بیگانگان به عرصه فرهنگی کشورمان افزود: در حال حاضر نگاه برخی کشورهای دنیا به ایران، نگرشی نادرست و مغایر با واقعیتهای موجود در جامعه است.
وی گفت: ایستایی یا سکوت فرهنگ، هنر و عدم فعالیت زنان در امور اجتماعی برداشتی است که این کشورها نسبت به ایران دارند.

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 7:43 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                                              مدیران دولت خط قرمز نیستند

                                                                               * * *
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، مدیر این اداره کل در همایش هم اندیشی با اصحاب رسانه این استان ضمن ارائه تعریفی از خط قرمزتصریح کرد: مدیران دولت خط قرمز نیستند و آنچه اذهان عمومی را دچار مشکل می کند تعبیر واقعی از معنای خط  قرمز است.
آشنا در خصوص خط قرمز مطبوعات اذعان داشت: آزادی در مطبوعات به معنی نداشتن چارچوب در عملکرد ها نیست، بلکه لازم است منتقدان مطبوعاتی بر اساس آنچه باید گفته شود و نوع بیان مفهوم آن ، دست به نقد سازنده بزنند.
وی ادامه داد: در عملکرد تمامی رسانه ها و مطبوعات در هر کشوری خطوطی وجود دارد که چارچوب کلی فعالیت رسانه ها را مشخص می کند اما این به معنای آن نیست که اصحاب رسانه کمبودها، مشکلات وانتظارات مردم را بازگو نکنند بلکه آنها باید در چهارچوب عدالت به انعکاس حقایق و شفاف سازی امور بپردازند و در نهایت نیز قضاوت را به مردم بسپارند.


آزادی به معنای نداشتن چهارچوب نیست

***
مدیر این اداره کل در ادامه این همایش از راه اندازی شورای حل اختلاف خانه مطبوعات خبرداد وگفت: این اقدام پس از استقرار اداره کل دادگستری استان البرز با هدف رسیدگی و حل مشکلات احتمالی خبرنگاران انجام می گیرد.
آشنا با تاکید بر ضرورت لزوم تشکیل هیئت منصفه مطبوعات گام نهادن در این مسیر را مهم ارزیابی کرد و افزود: این هیئت منصفه خانه مطبوعات با هدف رسیدگی به مسائل و رویدادهای حوزه خبر و بررسی پروندهای آنها در شورای حل اختلاف قبل از مطرح شدن موضوع درهیئت منصفه  و دادگاه تشکیل می شود.
این مسئول در خصوص اساسنامه خانه مطبوعات، دقیق و جامع الاطراف بودن آن را مهم دانست و خاطرنشان کرد: رعایت این اصول در تنظیم اساسنامه به نفع اصحاب رسانه  و مسئولان ذیربط است.

 

خبرنگاران آموزشهای جدید خبرنگاری را فرا می گیرند

***
آموزش به خبرنگاران در قالب برپایی دوره های آموزشی از موضوعاتی است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز بر ارائه آن تاکید کرد و افزود: خبرنگاران در این دوره های آموزشی با روشهای نوین خبر نویسی آشنا می شوند.
آشنا تربیت نیروهای جدید رسانه ای را عامل موثری در جبران خلاء های موجود این حوزه ذکر و عنوان کرد: این مهم با آموزش مستمر و مداوم خبرنگاران محقق می  شود.
این مدیر کل تاکید کرد: حضور مسئولان روابط عمومی ها در این دوره های آموزشی ضمن ارتقاء سطح دانش موجب تعامل بهتر این بخش از ادارات با رسانه ها می شود.
وی رعایت عدالت در خبر و انتشار آن با حفظ انصاف را مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به محتوای خبر ، ویرایش مناسب توجه به صفحه بندی، همچنین نوع ویراستاری، بسیار حائز اهمیت است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 7:37 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                      مهدی عسگری:
                                               ضرورت تقویت نقش راهبردی و حرفه ای رسانه ها

                                                                                      ***

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل که در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه سخن می گفت افزود:خبرنگاران و اهل قلم عناصر فرهنگ ساز و خالق زیبایی در جامعه اند که برای رفع نواقص و ایجاد تناسب و زیبایی در جامعه تلاش می کنند و هنر چیزی جز خلق زیبایی نیست.
وی اظهار داشت: رسالت و انجام کار خبری تلفیقی از کار فرهنگی و هنری است که به دست قلم زنان این عرصه بر بوم رسانه شکل می گیرد.
این مسئول گفت:طرح رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نشان دهنده نقش استراتژیک آن در ساخت افکار عمومی و  عرصه سازی است.
وی تصریح کرد: بر این اساس رسانه ها صرفا دارای نقش انعکاسی نبوده و باید برای نیل به نقش فعال و راهبردی در مسیر حرفه ای شدن گام برداریم.
معاون فرهنگی و امور مطبوعاتی اداره کل ارشاد تصریح کرد: روزنامه ای که قصد دارد به صورت حرفه ای و استراتژیکی عمل کند در بسیاری از امورپیشتاز است به نحوی که جلوتر از مدیر می بیند، می شنود و تصمیم سازی می کند.
عسگری با ناکافی دانستن تلاش صرف اداره ارشاد به منظور سوق دادن عرصه مطبوعات به سمت حرفه ای عمل کردن اذعان داشت: تحقق این مهم مستلزم همکاری، عزم و اراده اصحاب رسانه است.

بلوغ استانی حاصل نمی شود مگر در مسیر استان شدن

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل استان البرز، بیان داشت: نهال استانی که در اولین مراحل شکل گیری خود قرار دارد برای اینکه بتواند درخت تنومند و برومندی شود که در شان البرز باشد، نیاز به مدیرانی دارد که از زوایای مختلف و به شکل جامع نظاره گر موضوعات فراروی این استان باشند.
وی گفت:در واقع رسانه ها می توانند پنجره های جدیدی به روی مدیران استانی بگشایند و چشم آنهابرای ایجاد دیدگاه جامع الا اطراف باشد.
این مسئول از استان البرز به عنوان یکی از حساسترین استانهای  کشور یاد کرد و گفت: حوزه فرهنگ نیز به تبع پیچیدگیهای سیاسی، قومیتی و اجتماعی این منطقه حساس است در عین حال لازم است در برخی بخش ها بومی سازی شود. لذا با عنایت به نقشی که با اعضاء هیئت مؤسس خانه مطبوعات داشتیم تسریع در بررسی و ارائه اساسنامه خانه انتظار می رود.
وی در خصوص راه اندازی خانه مطبوعات تصریح کرد:راه اندازی خانه ازبزرگترین گام های این اداره کل برای ساماندهی رسانه ها است و اقدامات لازم برای آن نیزبه جد در حال پیگیری می باشد.
این مسئول اساسنامه خانه مطبوعات را پایه اصلی راه اندازی این خانه دانست و عنوان کرد:متن این اساسنامه که در وزارتخانه وجود دارد بسیار مطلوب و اصولی تنظیم شده است.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد تصریح کرد: نظر همه اصحاب رسانه، خبرنگاران و مطبوعات در ارتباط با این اساسنامه مهم است و تمامی اصحاب رسانه می توانند پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه نمایند.
عسگری اظهار امیدواری کرد: بعد از تاسیس خانه مطبوعات ضمن ساماندهی فعالیت مربوط به رسانه ها شامل نشریات محلی،دفاتر سرپرستی و خبرگزاریها، مشکلات این عرصه با مشارکت و همکاری اعضاء این خانه و نماینگان قانونی رسانه ها رفع شود.
عسگری با اشاره به عملکرد سالهای اخیر رسانه ها تصریح کرد:طی دو سال گذشته کمترین مشکل و اصطکاک بین اداره ارشاد و رسانه ها را شاهد بودیم وکارها همواره با مشورت و تعامل انجام گردید.
وی با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک بامدیران، مسئول نشریات سراسری تاکید کرد:ساماندهی دفاتر سرپرستی و خارج نمودن فعالیت آنها از حالت گاه نامه های رپورتاژی از دیگر برنامه های مهم این اداره کل است.


 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 30::: ساعت 6:35 عصر

محبت دوستان ()محبت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .