سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                                    قادر آشنا:
                                                        قابلیت اجرای برنامه های ملی و بین المللی در استان البرز

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز با مثبت ارزیابی کردن برپایی نمایشگاه کتاب در این استان به عنوان نخستین حرکت فرهنگی منطقه اظهار داشت: اجرای امور بزرگ و سنگین نیاز به زمان و امکانات مناسب دارد که برپایی این نمایشگاه استانی در کوتاه ترین زمان و با کمترین امکانات لازم نشان از توانمندی نیروها و ظرفیت استان برای برگزاری برنامه های بزرگ تر در سطوح ملی و حتی  بین المللی دارد.
قادر آشنا با اشاره به آغاز کار فرهنگی استان البرز در حوزه کتاب تاکید کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی در همه حوزه ها به صورت جدی در دستور کار این اداره کل است.لیکن برگزاری نمایشگاه کتاب در این مدت محدود و با امکانات شهرستانی در حقیقت به معنای روشن نمودن جهت گیری فکری و مبنایی این اداره کل درخصوص فعالیتهای فرهنگی است.
این مسئول با تاکید بر برپائی مناسب و حضور با شکوه مردم در برگزاری این رویداد فرهنگی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر نمایشگاه های استانی را درجه بندی کنیم نمایشگاه استانی کتاب در رتبه های نخست این درجه بندی قرار خواهد گرفت.وی نبود مکان نمایشگاهی در سطح استان و نیز عدم پوشش مناسب سیمای استانی و ملی از این رویداد بزرگ فرهنگی را عمده ترین چالشهای موجود ذکر و تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت در حوزه فرهنگ انتظار می رفت که سیما حمایت جدی تر و موثرتری از این رویداد بزرگ در استان نوپای البرز که به همت دولت دهم شکل گرفت داشته باشد.
آشنا ادامه داد: حمایت از برپائی این رویداد در حقیقت حمایت از نظام و دستاوردهای آن بود که متاسفانه این مسئله به طور جدی از سوی سیما صورت نپذیرفت.
این مدیرکل فرهنگی استان در ادامه از رادیو البرز و سایر رسانه ها و مطبوعاتی که پوشش مناسبی در برپائی این نمایشگاه داشتند تقدیر نمود.
قادر آشنا در خصوص مکان برپائی این نمایشگاه تصرح کرد: تنها محل ممکن برای برگزاری نمایشگاهی با این حجم و وسعت همین مکان به شمار می رفت که امیدواریم با تشکیل کامل اداره کل و اختصاص بودجه مناسب بتوانیم در خصوص اختصاص محل نمایشگاهی به استان گام مناسبی را برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همکاری ارگانها و نهادهای فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و ضمن اعلام آن، ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتوانیم شاهد همکاریهای مسنجم تری باشیم.
وی در پایان از تمامی فعالان برگزاری این نمایشگاه به خصوص مدیریت و کمیته های برگزارکننده قدردانی نمودو همدلی و همراهی این عوامل را موجب رشد و توسعه فعالیتهای بزرگ فرهنگی در سطح منطقه خواند.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مهر 11::: ساعت 5:27 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                        در اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز                     
                                                                400  میلیون کتاب در سبد خرید مردم

                                                                           * * *
نمایشگاه استانی کتاب البرز روز جمعه 9 مهرماه در حالی به کار خود پایان داد که مجموع کتب خریدار شده در مدت برگزاری این نمایشگاه قریب به چهارصد میلیون تومان اعلام شد.
مدیر نخستین نمایشگاه کتاب البرز در گفتگو با کمیته اطلاع رسانی این نمایشگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: استقبال مردم استان به ویژه در چهار روز پایانی نمایشگاه بسیار قابل توجه و چشمگیر بود که این امر نشان ازتوجه مردم به موضوع کتاب و مطالعه دارد.
مهدی عسگری با اشاره به درخواست مراجعه کنندگان برای تمدید مهلت نمایشگاه خاطر نشان کرد: عده زیادی از مراجعه کنندگان پس از بازدید از غرفه ها و ملاحظه حجم گسترده کتب و عناوین موجود، خواستار تمدید مدت برگزاری نمایشگاه شدند که این امر با توجه به محدودیت زمانی ناشرین شرکت کننده به جهت حضور در سایر نمایشگاه های استانی میسر نشد.
عسگری ظرفیت فرهنگی استان را با توجه به استقبال گسترده بازدید کنندگان ،برجسته دانست و افزود: آنچه در نخستین گام بزرگ فرهنگی و استانی بر متولیان فرهنگ منطقه آشکار شد مهر تائیدی بر این نکته بود که عملکرد خوب و خدمات رسانی مناسب با حمایت و استقبال مردم و فرهنگ دوستان مواجه می گردد.
وی ت‍‍أکید  کرد:این نکته می تواند مشوق خوبی برای انجام هرچه بهتراینگونه برنامه ها باشد.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر این نکته که نمایشگاه فوق از زمان تصمیم گیری تا اجرا دریک بازده ی زمانی 15 روزه شکل گرفت، بر فشار مضاعف وارد آمده بر عوامل برپایی آن اشاره کرد و یاد آور شد: طرح و اجرای نمایشگاه های مشابه استانی به طور متوسط 5 تا 6 ماه به طول می انجامد که برپایی نخستین رویداد فرهنگی استان البرز با این حجم گسترده و با حضور ناشرین مطرح کشور  نشان از توانایی و ظرفیت استان برای ادامه روند چنین فعالیتهایی است.
مهندس عسگری با اشاره رشد 2 برابری این نمایشگاه نسبت به کارهای مشابه در سالیان قبل اظهار داشت: طبق نظرسنجی های صورت گرفته از این اداره کل در انجام رسالت خود تا حدود زیادی توفیق داشته و به برخی اهداف فرهنگی مورد نظر خود از جمله تعیین بخشی از ظرفیت  فرهنگی استان البرز دست یافته است.
این مسئول فرهنگی اختصاص غرفه هایی چون غرفه اسناد ملی مجلس شورای اسلامی ، موزه دکتر حسابی و نیز غرفه کودکان وبرگزاری نمایش های عروسکی را ابتکاری مثبت در برگزاری جلسات نقد ادبی در سرای اهل قلم و اجرای نمایشگاه برشمرد که با استقبال علاقمندان مواجه گردید.
مدیر نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز در پایان ضمن تقدیر از کلیه عوامل و کمیته های اجرایی این نمایشگاه از رسانه ها ومطبوعات که به انعکاس برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی پرداختند تقدیر کرده و نقش آنها را در به ثمر  رساندن اهداف نمایشگاه استانی کتاب البرز چشمگیر دانست.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مهر 11::: ساعت 5:16 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مهر 11::: ساعت 8:7 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                        استقبال چشمگیر البرزنشینان از نمایشگاه استانی کتاب البرز

                                                                             ***      

استقبال از اولین نمایشگاه استانی کتاب طی روزهای پایانی برپایی این نمایشگاه بطور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز، یک هفته تنفس در هوای کتاب برای البرزنشینان نسیم خوشی را به ارمغان آورد که به رغم زمان اندک آن، هوایی دل پذیر در فضای فرهنگی استان تازه تاسیس البرز پیچید؛ هوایی که از اهمیت اصل مهمی به نام فرهنگ مطالعه و افزایش دانش و اطلاعات در جوامع بشری حکایت داشت و توانست بخش کثیری از علاقمندان این حوزه را به نمایشگاه استانی کتاب البرز رهنمون شود.

 استقبال بازدیدکنندگان از اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز در دو روز پایانی نمایشگاه به حدی بوده است که صف های طویل علاقمندان برای تهیه بن کارت های الکترونیکی خرید کتاب تا بیرون از سالن اصلی نمایشگاه ادامه یافته است.

بازدیدکنندگان در این روز ضمن بازدید از غرفه های جنبی نمایشگاه همچون غرفه دکتر حسابی که با استقبال بی نظیر علاقمندان این دانشمند بزرگ فیزیک کشور رو به رو شد، نظرات و انتقادات خود را در خصوص برپایی نمایشگاه اعلام کردند.

همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور منتقدان و نویسندگان برجسته کشور و نیز وجود غرفه هایی چون بنیاد دکتر علی شریعتی و غرفه گریم کودکان در مدت برپایی نمایشگاه توانست نظرات مثبت بسیاری از علاقمندان و بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی را به ارمغان بیاورد.

عده زیادی از بازدیدکنندگان که در این روزها با مراجعه به محل برپایی نمایشگاه واقع در کمربندی میدان امام خمینی(ره) از حجم کتب عرضه شده وامکاناتی نظیر ارائه تخفیف های مناسب، ابراز رضایت مندی کرده و خواستار افزایش روزهای برگزاری نمایشگاه شدند.

این در حالیست که توالی برپایی نمایشگاه های استانی و دعوت از ناشرین حاضر در نخستین نمایشگاه استانی البرز در سایر استان های برگزار کننده نمایشگاه، امکان تمدید این رویداد بزرگ فرهنگی را برای برگزار کنندگان استان ناممکن کرده است.

بر این اساس افزایش چشمگیر استقبال کنندگان از نمایشگاه استانی کتاب در این روزها علیرغم دشواری نسبی مسیر دسترسی، نشان از اهمیت برپایی چنین رویدادی در سطح منطقه داشته و می تواند گام موثری به عنوان نخستین حرکت فرهنگی در این استان نو پا به شمار رود.

با وجود اینکه بازتاب برپایی چنین نمایشگاهی نقش به سزایی در گسترش فرهنگ منطقه ایفا نموده و بر ارتقای سرانه مطالعه تاثیری به سزا خواهد داشت لیکن بر عدم وجود مکان مناسب نمایشگاهی درمنطقه صحه گذاشته و مبین این نکته نیز هست که استان البرز از لحاظ فرهنگی دارای ظرفیت های گسترده ای است که نیاز به حمایت و هدایت هر چه بیشتر مسئولان دارد.

اهمیت این امر در جایی روشن می شود که وقوع چنین رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه های کتاب و مطبوعات در سال های گذشته به رغم کوچک بودن مکان برپایی با استقبال گسترده البرزنشینان رو به رو شده و عده بی شماری از برگزاری چنین نمایشگاه هایی استقبال کرده اند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: جمعه 89 مهر 9::: ساعت 5:8 عصر

محبت دوستان ()محبت


"به حادث خوش آمدید" در نمایشگاه کتاب بررسی شد

جلسه نقد و بررسی رمان " به حادث خوش آمدید " در انجمن ادبی کاوک برگزار شد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز، نشست نقد و بررسی رمان " به حادث خوش آمدید" نوشته بلقیس سلیمانی با حضور نویسنده در نمایشگاه استانی کتاب البرز برگزار شد.
بنابراین گزارش، در این نشست که با حضور علاقمندان به حوزه ادبیات داستانی برپا شد طلا نژاد حسن به نقد این رمان پرداخت.
وی روایت این رمان را روایتی خطی ذکر کرد و با بیان اینکه زاویه نگاه نویسنده به موضوع جنگ از زاویه ای تازه صورت گرفته است گفت: با توجه به موضوع داستان که حول محور دغدغه های اجتماعی دختری در دهه 60 می گردد، اثر دارای زیرلایه های فمینیسمی است.
نژاد حسن تخطی نویسنده از زاویه دید در برخی قسمت های داستان و نیز وجود تعداد زیاد اسامی در داستان را از عمده نقد وارد بر داستان دانست.
این منتقد کرجی با اشاره به سابقه بلقیس سلیمانی بعنوان یکی از زنان صاحب قلم و نویسنده کشوری، بر تعداد معدود بانوان نویسنده تاکید کرد و یادآور شد: در رکود داستان نویسان خانم، چاپ و انتشار رمان خوب "خاله بازی" توسط این نویسنده نقطه امیدی به شمار می آمد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 8::: ساعت 8:8 عصر

محبت دوستان ()محبت


نویسندگان کرج قابلیت ملی شدن دارند

***

رشید کاکاوند در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه استانی البرز گفت: نویسندگان کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه قابلیت ملی شدن دارند.

این کارشناس که در نشست ادبی داستان نویسان کرج – کاوک – در نمایشگاه استانی کتاب البرز حضور یافته بود با بیان اینکه شهرستان کرج از لحاظ جغرافیایی در محدوده تهران قرار می گیرد و اغلب ساکنان آن را افراد غیر بومی تشکیل می دهند اظهار داشت: بر این اساس نویسندگان این شهر غالبا بومی شهرهای دیگر و شهر تهران هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به این نکته نمی توان نویسندگان را این منطقه را تنها به کرج محدود دانست زیرا داستان های این افراد فاقد ویژگی های بومی منطقه است.

این استاد ادبیات دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سیستم نامناسب آموزشی در دانشگاه ها اظهار داشت: هم اکنون سیستم دانشگاهی کشور فاقد آموزش های خلاقیت آفرین در دانشجویان است.

وی با ابراز نگرانی از نحوه مطالعات دانشجویان یاد آور شد: متاسفانه هنوز دانشجویان اقدام به مطالعه کتاب های بازاری می کنند که این امر موجب عدم درگیری ذهن این افراد با موضوعات و مسائل جدی و اصلی جامعه می شود.

رشید کاکاوند این نکته را معضل بزرگی برای جامعه دانشجویان ادبیات کشور ارزیابی کرد.

این شاعر و کارشناس ادبیات تاکید کرد: در نظر گرفتن مخاطب در حقیقت به معنای زاییده شدن اثر از نگاه شخص هنرمند است و چنانچه اثر نویسنده ای نتیجه و زاییده شخصیت او باشد مخاطب وی را پیدا خواهد کرد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 7::: ساعت 3:17 عصر

محبت دوستان ()محبت


پاسخ به نیازهای فرهنگی استان البرز نیاز به تقویت زیرساختهای این عرصه دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفتگو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه استانی کتاب البرز، ضمن بیان این مطلب افزود: تقویت زیرساختها باید با توجه به مسائل زیربنایی مرتبط با آن از جمله نسبت جمعیت دانشجویان، هنرمندان و دانشگاهیان این منطقه صورت گیرد ضمن آنکه این مهم حمایت و توجه جدی دولت را نیز لازم دارد.
قادر آشنا با اشاره به دور سوم سفر رئیس جمهوری به استان البرز، اهتمام دولت برای تقویت زیرساختهای فرهنگ در این استان را یادآور شد.
وی تامین بودجه های فرهنگی را برای پیشبرد اهداف حوزه فرهنگ مهم ارزیابی کرد و افزود: برای اجرای امور فرهنگی و ارتقا سطح آن در استان این مورد باید به شکل خاص و ویژه ای دیده شود.
آشنا نیاز به جذب نیروهای مجرب و آموزش دیده فرهنگی را ضروری دانست و عنوان کرد: در صورت توافق دولت، جذب نیروهای مستعد جدید و دانشگاهی در کنار به کارگیری نیروهای باتجربه قدیمی از اولویتهای مهم این اداره کل است.  
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، رفع نیازهای عرصه فرهنگ را با تعامل و همکاری سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی ممکن دانست.
آشنا ظرفیتهای فرهنگی کرج را مطلوب خواند و تصریح کرد: حضور هنرمندان برجسته کشوری در منطقه نوپای البرز این امکان را برای مدیران فرهنگی ایجاب می کند تا با قرار گرفتن در مسیر توانمندیهای این قشر گامهای بلندی در حوزه فرهنگ و هنر منطقه بردارند.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 7::: ساعت 3:2 عصر

محبت دوستان ()محبت


دولت نهم رکورد دار برپایی نمایشگاه های استانی کتاب است

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه استانی کتاب البرز، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به اندازه همه دولت های پیشین در دولت نهم نمایشگاه استانی کتاب برپا شد.

قادر آشنا رویکرد فرهنگی دولتهای نهم و دهم را یادآور شد و با اشاره به رشد شاخصهای فرهنگی در این مدت افزود: پشتیبانی مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه، رشد و توسعه این اقدام فرهنگی را ممکن ساخته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه استانی کتاب البرز عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب البرز به عنوان برزگترین حرکت فرهنگی این استان می تواند توسعه دیگر فعالیتهای فرهنگی را رقم بزند.

آشنا دسترسی آسان به کتاب و تهیه آن با تخفیف 40 درصدی را از نکات مثبت برگزاری نمایشگاه ذکر و عنوان کرد: حضور نخبگان و چهره های فرهنگی در این نمایشگاه موجب رشد توسعه فرهنگی، گسترش فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

این مسئول با بیان اینکه، دین ما دین فرهنگی است، اظهارداشت: بر این شالوده و مبنای سایرحوزه ها نیز باید بر اساس فرهنگ پایه ریزی شود.

وی جایگاه کتاب در حوزه امور فرهنگی را بی بدیل خواند و تصریح کرد: آغاز فعالیتهای فراگیر فرهنگی پس از تاسیس استان البرز در قالب تشکیل نمایشگاه استانی کتاب البرز مصداقی بر این مهم است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 7::: ساعت 2:54 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                            ستاد نکوداشت مرد طنز و لبخند کرج تشکیل شد

                                                                            ***
در پی درگذشت مرحوم فرامرز( سعید ) جهانیان، هنرمند ارزشمند کشور ی، ستاد تجلیل و برگزاری مراسم تشییع و ترحیم آن مرحوم تشکیل شد تا با برنامه ریزی مناسب، مراسمی در شأن و منزلت آن هنرمند گرانقدر برگزار گردد.
مهدی عسگری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و مسئول ستاد نکوداشت این هنرمند فرهیخته ضمن تسلیت کوچ "مرد طنز و لبخند کرج" در خصوص چگونگی و اهداف تشکیل این ستاد اظهار داشت: ارتحال ناگهانی چهره ماندگار و محبوب هنری کرج، بغض سنگینی بر فضای فرهنگ و هنر حاکم ساخت و در پی آن حرکت های خود جوش زیادی برای ادای دین و تجلیل از خدمات ایشان در سطح مسئولان، هنرمندان و اصحاب رسانه شکل گرفت.
وی افزود: بر این اساس به منظور ساماندهی و هماهنگ سازی برنامه‌ها بلافاصله تصمیم به تشکیل« ستاد نکوداشت و برگزاری مراسم» گرفته شده و این ستاد با محوریت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، معاونت فرهنگی شهرداری و با حضور مؤثر نمایندگانی از هنرمندان نمایش و اصحاب رسانه‌ تشکیل گردید.
عسگری خاطرنشان ساخت: پس از برنامه‌ریزی‌های اولیه با حضور در منزل آن عزیز ، ضمن ارائه گزارش و دریافت نظرات خانواده ، مسئولیت هماهنگی و اجرای برنامه‌های نکوداشت بر عهده ستاد قرار گرفت .
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به جایگاه آن عزیز در عرصه هنر استان، حضور وی را در مدت حیات ویژه و کم نظیر خواند و یادآور شد: با عنایت به خدمات گسترده و حضور مؤثر و همیشگی ایشان در امور عام المنفعه ، خیریه و ایجاد سرور در قلوب مردم و کودکان ، امیدوارم روح بلندش در پناه الطاف الهی، قرین مغفرت و رحمت پروردگار کریم باشد.
مسئول ستاد نکوداشت این هنرمند برجسته استان البرز در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری مراسم آن مرحوم افزود: اولین اقدام ، پیگیری برای تغسیل، تشییع و تدفین بود که پس از مکاتبه و مذاکره با استاندار محترم و نمایندگان شریف مردم کرج و حمایت و مساعدت این بزرگواران، هماهنگی لازم در خصوص تدفین پیکر پاک سعید فقید در امامزاده طاهر انجام شد. در این راستا ضمن قدردانی از این مسئولین گران‌قدر، لازم است از عنایت شهردار محترم، رئیس محترم شورا و اعضای محترم شورای شهر کرج که به سرعت کلیه هزینه‌های برگزاری مراسم را تقبل و تصویب نمودند تشکر ‌ویژه بنمایم.
عسگری بازخورد فعالیت‌های ستاد و برگزاری مراسم تشییع را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: از آنجا که مرحوم جهانیان به عنوان یک هنرمند متعهد و جانباز دفاع مقدس با خلق لحظات شاد و با اخلاق و اخلاص مثال زدنی خود در قلب بسیاری از مردم و مسئولین جای داشت ، برنامه‌ها بسیار روان و با نظم خاصی  دنبال شد.
وی با اشاره به مساعدت و حضور همه‌جانبه و کم نظیر مسئولین ارشد استان، قاطبه هنرمندان و مردم قدرشناس کرج در مراسم تشییع و تدفین مرحوم جهانیان گفت: نحوه برگزاری مراسم در سطح شهرستان کرج از نظر کمی، کیفی و بازتابهای رسانه‌ای در نوع خود کم نظیر یا بی نظیر بود.
مهدی عسگری اضافه کرد: به همین ترتیب نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم یادبود در روز سه شنبه ساعت 14 الی 16 صورت گرفته که با نظر خانواده معزا این مراسم در مسجد رسول اکرم (ص) منعقد می‌گردد .
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه ضمن تقدیر از همه دوستانی که با حضور و حمایت‌های همه‌جانبه خود موجب تسلای خاطر بازماندگان گردیده و مراتب قدر شناسی و تجلیل از یک چهره خدوم و ارزشی را به نمایش گذاشتند صمیمانه قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: امید است این سنت حسنه برای پاس داشت بزرگان و چهره‌های خیرخواه و مردمی در استان البرز جاری و پایدار بماند.
وی در پایان از مساعدت و حمایت های عیسی فرهادی سرپرست محترم استانداری، فاطمه آجرلو و عزیز اکبریان نمایندگان محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، وحید شریفی دبیر ستاد نکوداشت، محمد تقی حسنی سرپرست روزنامه جام جم در استان البرز، مسئولین شهرداری و شورای شهر و همچنین کلیه هنرمندان و اصحاب رسانه به جهت زحمات فراوانشان تقدیر کرد.

منبع:ویژه نامه روزنامه جام جم

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 6:51 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                                   مردی از جنس لبخند

                                                                               * * *
کوچ «مرد طنز و لبخند البرز» همانقدر تلخ بود که حضورش شیرین و شادی آفرین. کم توقع بود و پرکار؛ شاید برخی پس از رفتنش او را بشناسند اما آنها که از نزدیک سعید عزیز را می شناختند، می‌دانند که در پشت صحنه اغلب برنامه های نشاط آفرین و جشنها و مراسمهای گوناگون، مردی بود که بی شک عرصه طنز کرج مدیون اوست و صحنه نمایش؛ هماره جای خالی اش را حس خواهد کرد.
«فرامرزجهانیان» فراتر ازمرز صحنه نمایش و جشن بود، زندگی را صحنه بی همتای هنرمندی می دانست، هرجا که بود حضورش  خیر بود و امیدبخش، این پرده از نقش آفرینی او را کسانی بهتر درک می کنند که از دلسوزی و حمایت های همیشگی اش از ایتام  و برپایی جشن های خیریه  و عام‌المنفعه اطلاع دارند.
جانباز بود؛ یعنی جهانیان در صحنه جهاد نیز جان خویش را به بازی گرفته بود و در حالی که هنوز ریه اش از جراحت دوران دفاع از میهن اسلامی در رنج بود، بی آلایش و مهربان، شادی را برای همگان و به ویژه کودکان به ارمغان می آورد!
امروز لبخند کودکانی که پای شبکه کودک،برنامه «آش دایی» را نوش جان می‌کردند چه توشه گرانسنگی است برای سعادت سعید! از خانواده هنر بود و زیاد به اداره فرهنگ می‌آمد اما یادم نیست چیزی برای خودش خواسته باشد! هرچه بود برای شهر بود و هنر، برای هنرمندان بود و مردم.
جسم بی قرارش را به خاک سپردیم و روح با‌مرامش را به یاد! یاد مردی از جنس لبخند ومهر، یاد مردی که در قلبهای ما و کودکان جاودانه شد!
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست؛
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به‌جاست،
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

 

راستی آخرین پیامکی که از سعید رسید این بود:
حتی اگه دیدن تو‍، برام بشه مثل محال
مهم اینه دوستت دارم، فاصله ها رو بی خیال!

مهدی عسگری
www.rouyesh.ir


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 5:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


<      1   2   3   4   5   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .