سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                در جشنواره منطقه ای کشور سهتم کشی حماسه آفرید

                                                                  * * * 
نمایش سهتم کشی با کسب هشت جایزه برتر جشنواره تئاتر منطقه 3 کشور در زنجان حماسه آفرید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، قادرآشنا گفت: از این استان 2 اثر به نامهای سهتم کشی، کاری از کورش خزاعی اصل ، بدریه ما ادری به کارگردانی محمد عسگری به جشنواره تئاتر منطقه 3 کشوری راه یافته بودند که سهتم کشی توانست بیشترین جوایز این دوره را نصیب خود کرده و به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزاظهارداشت :علیرضا ناصربخت ، محمد عسگری و آرش رحمانی برگزیدگان بخش بازیگری مرد، پریسا عرب نیاوند به عنوان بازیگر زن و کورش خزاعی اصل در بخشهای طراحی صحنه، طراحی لباس، نمایشنامه نویسی و کارگردانی عوامل این اثر بودند که حائز رتبه های برتر جشنواره گردیده اند.
وی خاطرنشان کرد: بیست و دومین جشنواره تئاتر منطقه 3 کشور در حالی با انتخاب این اثر به عنوان دومین اثر برگزیده به کار خود پایان داد که در این جشنواره 15 اثر از بهترین های 7 استان کشور حضور داشتند استانهای همدان،آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، تهران ،البرز و اردبیل از شرکت کنندگان این دوره از جشنواره بودند.
گفتنی است بیشترین تعداد جوایز کسب شده پس از نمایش سهتم کشی به اثری به نام مکلت تعلق گرفت که باکسب 6 جایزه مقام اول این جشنواره را بدست آورد

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 آذر 15::: ساعت 5:58 عصر

محبت دوستان ()محبت


نشست صمیمی هنرمندان تجسمی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

 *** 

جلسه مشترک هنرمندان هنرهای تجسمی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ قادر آشنا در این نشست صمیمانه از تخصیص مکانی برای استقرار این انجمن و سایر انجمن های دارای مجوز، ظرف دو هفته آینده خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت بسیار بالای هنری استان،تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان را بسیار مهم و ضروری ارزیابی و تصریح کرد: به طور قطع استان البرز قابلیت تبدیل شدن به قطب هنری کشور را دارا می باشد.

این مدیرفرهنگی استان البرز اختصاص بودجه و امکانات سخت افزاری لازم را عاملی برای توسعه هنر و گسترش عملکرد هنرمندان این استان خواند و نبود این عوامل را مانعی بر سر راه این اهداف خواند.

قادر آشنا از میزبانی استان البرز در جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با برگزاری این رویداد فرهنگی در استان نگارخانه فرهنگسرای جوان نیز افتتاح می شود.

این مسئول اختصاص این نگارخانه به برپایی نمایشگاه های دائمی هنرهای تجسمی را از جمله برنامه های آتی در نظر گرفته شده برای این محل عنوان کرد.

وی تشکیل انجمن هنرهای تجسمی برای هنرمندان این عرصه را بسیار مهم و ضروری خواند و افزود:تخصصی نمودن گرایش های رشته هنرهای تجسمی از اهداف این اداره کل در آینده نزدیک است.

قادر آشنا از بررسی دقیق واحد نظارت و ارزیابی در زمینه مجوزهای مراکز آموزشگاهی خبر داد و گفت: تفکیک فعالان مجاز و غیر مجاز این عرصه از اولویت های مهم این اداره کل خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه 32 دستگاه فرهنگی در کشور فعالیت می کنند که از این میزان 19 دستگاه تصمیم گیرنده به شمار می روند ناهم خوانی عملکرد این حوزه ها را مانع وحدت عمل در عرصه فرهنگ خواند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه 3 طرح فرهنگی و هنری شامل ساخت موزه هنرهای معاصر،‌ تئاتر و تالار بزرگ شهر که از نیازهای اساسی این استان است را از طرح های پیشنهادی به رئیس جمهور در سفر سوم هیات دولت به این استان برشمرد.

قادر آشنا تشکیل کمیته صدور مجوز به منظور تعیین تکلیف مجوز موسسات،‌ آموزشگاه ها و کانون های تبلیغاتی را برای تفکیک مجوزهای دو استان تهران و البرز ضروری ذکر کرد و گفت: این کمیته هم اکنون  شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز نموده است.

این مسئول ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان را در گرو فعال شدن بنگاه های زودبازده اقتصادی ارزیابی کرد.

در پایان وحدت هنرمندان را از جمله ضرورت های لازم برای دریافت حقوق به حق آنها دانست.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 آذر 11::: ساعت 10:42 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                   

                                          سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرج معرفی شد


با صدور حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز علیرضا عسگری به عنوان سرپرست اداره شهر کرج انتصاب و معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با تفکیک اداره کل از اداره شهر کرج از این پس علیرضا عسگری بعنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرج فعالیت خواهد کرد.
در این حکم آمده است: مغتنم دانستن فرصت ها و بهره گیری از ظرفیت های مادی و انسانی اداره،‌ حرکت در راستای هم دلی و صمیمیت در محیط کار،‌ انتقال تجربیات به همکاران و هماهنگی با امام جمعه محترم ،‌ اجرای دقیق و هوشمندانه قوانین و مقررات،‌ رعایت موازین اخلاقی اداری و انسجام صحیح و مطلوب وظایف و ماموریت های محوله از اولویت های مورد انتظار در دوره مسئولیت شماست.
گفتنی است علیرضا عسگری پیش از این در پست هایی چون مسئول اداری و مالی،‌ روابط عمومی،‌ کارشناس دفتر مدیریت راهبردی فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کرده و دانش‌آموخته رشته روابط عمومی است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 3:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


                               فرهادی اعلام کرد:
                                             همت مضاعف عامل به ثمر رسیدن مجتمع جوان بود


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، استاندار البرز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی هنری جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از زحمات مهدی عسگری مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج در به بار نشستن و احداث این مجتمع،‌ همت مضاعف مسئولین و همت دولت نهم و دهم را عامل به بهره برداری رسیدن این مجموعه خواند.
عیسی فرهادی صرف دو میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مجتمع را یاد آور شد و با انتقاد از اینکه مکان فوق پس از ده سال انتظار به صورت مکانی اداری در آمده است تاکید کرد:باید ظرفیت های فرهنگی و هنری استان سنجیده شده و مکان مناسبی به هنرمندان اختصاص داده شود.
وی در ادامه به امکانات بسیار محدود فرهنگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت:در این استان 685 مسجد وجود دارد و این در حالیست که تنها موفق به تجهیز 132 کانون فرهنگی مسجد در منطقه شده ایم که این میزان معادل 12 درصد مساجد موجود است.
عیسی فرهادی استقلال فرهنگی را عامل استقلال در تمامی عرصه ها دانست و با تفکیک جایگاه فرهنگ نسبت به تمامی عرصه ها گفت: برای اینکه کشور به موفقیت برسد تمامی علوم و فنون در یک کفه ترازو قرار می گیرند و این در حالیست که فرهنگ به دلیل جایگاه ویژه خود در کفه دیگر این ترازو قرار گرفته و باید نسبت به دیگری سنگینی کند.
فرهادی قرآن و اسلام را بزرگترین موجودیت ایرانی و اسلامی خواند و خاطرنشان کرد:این موجودی ها باید توسط هنرمندان متعهد و صادق به کار گرفته شده و عرضه شود.
استاندار البرز سیاست گذاری فرهنگی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی را مشمول عموم مردم جامعه و فرهنگ عمومی ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ شامل تمامی مردم از اقشار مختلف می شود و متولیان فرهنگی باید برای تمامی این افراد سیاست گذاری های مناسب فرهنگی صورت دهند.
وی به نیاز استان نوپای البرز برای ادامه همکاری ها و حمایت ها از سوی استان تهران اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد:این حمایت ها تا رسیدن این استان به حداقل های میانگین کشوری ادامه یابد.
این مسئول عالی استانداری تاکید کرد: ایران کوچک مملو از هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف هنری است و این امر نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 11:53 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                عزیز اکبریان:

                                 استان البرز اشباع از هنرمند و محروم از کمترین امکانات است


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه استان البرز از وجود هنرمندان اشباع اما از جهت امکانات با کمترین امکانات ممکن مواجه هستیم، سفر آینده رئیس جمهوری را که رویکردی فرهنگی خواهد داشت بسیار قابل توجه خواند.
عزیز اکبریان خانه مطبوعات، خانه هنرمندان و‌ انجمن موسیقی را از جمله بخش های فرهنگی این استان نوپا خواند که فاقد مکان می باشند.
وی به وجود بیش از 120 هزار دانشجو در این استان اشاره و خاطرنشان کرد:با وجود این میزان قشر دانشجو و فرهیخته در منطقه کتابخانه ای مناسب برای مطالعه همزمان 50 نفر در استان وجود ندارد.
اکبریان استان البرز را با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه هم تراز با محدودیت های استانی چون سیستان و بلوچستان ارزیابی کرد.
این نماینده استان البرز ساخت چندین باب فرهنگسرا و کتابخانه را برای این استان ضروری ذکر کرد و یاد آور شد:امیدواریم این بحث از اولویت های ویژه دولت و ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در سال آینده قرار گیرد.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 11:37 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                       

اسباب کشی اداره کل استان البرز به مجتمع فرهنگی هنری جوان


 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  از استقرار این اداره کل در ساختمان مجتمع فرهنگی هنری جوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ قادر آشنا گفت: طبق قانون ساخت و ساز ادارات دولتی غیر مجاز بوده و باید از امکانات موجود بهره برداری گردد.

آشنا با بیان این مطلب در خصوص اسباب کشی این اداره کل به ساختمان مجتمع فرهنگی هنری جوان افزود: تاسیس این اداره کل در بدو تصویب این استان نشانگر قابلیت های این حوزه برای فعالیت در سطح استان است.

این مسئول با اعلام اینکه ورود اداره کل به این مجتمع با هدف آغاز فعالیت های گسترده فرهنگی و هئری مسیری مناسب خواهد بود اظهار داشت: با تفکیک اداره کل از اداره شهرستان از این پس فعالیت های فرهنگی هنری کرج در اداره شهرستان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: چارت سازمانی اداره کل از مدتی قبل به تصویب وزارتخانه رسیده و 60 پست استانی برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: این تعداد خارج از فعالیت نیروهای خدماتی،‌ قراردادی و شرکتی این مجموعه است.

قادر آشنا حضور این اداره کل را مانع فعالیت های فرهنگی و هنری مجتمع ندانست و تاکید کرد: امکانات موجود در این مجموعه جهت رفاه حال هنرمندان و فرهنگ دوستان در

نظر گرفته شده است.

این مسئول وجود سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 350 نفر،‌ پلاتو نمایش جهت اجرای تئاتر و نگارخانه به منظور نمایش آثار تجسمی را از ویژگی های این مجتمع برشمرد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 آذر 3::: ساعت 6:12 عصر

محبت دوستان ()محبت



                                               آثار منیره غازی در گالری ندای باران به نمایش در آمد

                                                                             * * *

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز‌،‌ نمایشگاه آثار نقاشی منیره غازی از امروز دوم آذرماه بر دیوارهای نمایشگاه موسسه ندای باران به نمایش در آمد.
در این نمایشگاه که حدود 30 اثر از غازی نمایش داده می شود موضوعاتی چون طبیعت و طبیعت   بی جان به تصویر در آمده است.
وی دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی بوده و نقاشی را به صورت آزاد در آموزشگاه های نقاشی فرا گرفته است.
این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه انفرادی آفریننده آثار محسوب می شود حاصل کار با موادی چون مداد رنگی و کنته (سیاه قلم)می باشد.
نمایشگاه نقاشی آثار منیره غازی تا هشتم آذرماه همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 13 و 16:30 تا 20 به صورت رایگان پذیرای علاقمندان می باشد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آذر 2::: ساعت 7:4 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                با کسب 13 رتبه برتر
                                                     استان البرز جوایز جشنواره تئاتر بصیرت را درو کرد

                                                                             * * *


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از دریافت 13 رتبه برتر هنرمندان این استان در پانزدهمین جشنواره تئاتر بصیرت خبر داد.
قادر آشنا گفت: آثار صحنه ای "بدریه ما ادری"به کارگردانی محمد عسگری و "توقف در ایستگاه 4"به کارگردانی امین آبان با دریافت 4 جایزه بیشترین رتبه های برتر جشنواره را از آن خود کردند.
آشنا اظهار داشت: جایزه کارگردانی و بهترین متن نمایشی بدون اولویت،‌ بهترین بازیگر زن و طراحی صحنه جشنواره به تئاتر "بدریه ما ادری" اهدا شد و "توقف در ایستگاه4" توانست در بخش های موسیقی،‌ کارگردانی،‌ بازیگری مرد و زن رتبه های برگزیده جشنواره را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: "سهتم کشی" به کارگردانی کوروش خزاعی اصل نیز در این جشنواره موفق به کسب رتبه برتر بازیگری زن و کارگردانی بدون اولویت گردید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از کسب جوایز برتر بازیگری و بهترین متن نمایشی در بخش تئاتر خیابانی توسط نمایش "پینوکیو"خبر داد و یاد آور شد: هیات داوران در این جشنواره از علی نوریان بعنوان کارگردان این اثر تقدیر کرد.
وی خاطرنشان کرد: نمایش "بزم رزم" نوشته اصغر گروسی نیز از دیگر آثاری بود که در پانزدهمین جشنواره بصیرت رتبه برتر بهترین متن نمایش خیابانی را از آن خود کرد.
گفتنی است سهیل برخورداری،‌ دنیا حسین پولی، ‌پریسا عرب وند و سارا عباسپوردر بخش بازیگری مرد و زن، رامین یوسفی موسیقی نمایش، قاسم لطفی خواجه پاشا متن نمایش صحنه ای و محمد عسگری در بخش طراحی صحنه از استان البرز رتبه های برتر این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
همچنین کوروش خزاعی اصل و اصغر گروسی برای دو نمایش "سهتم کشی" و " دل پیچه" کاندیدای دریافت رتبه برتر متن نمایشنامه صحنه ای شده و علیرضا ناصر بخت با "سهتم کشی"،‌ کوروش خزاعی اصل با "بدریه ما ادری" و محمد نیری با اثر "دیواری ها" از استان البرز برای دریافت جایزه بازیگری مرد در بخش صحنه ای کاندیدا بودند.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 89 آبان 29::: ساعت 8:48 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                              مراسم تجلیل از پیر تئاتر کرج برگزار شد

                                                                           ***

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در مراسم تجلیل از سیروس صابر که عصر دیروز با حضور پرشور هنرمندان و هنردوستان استانی و کشوری در باشگاه میلاد برگزار شد از نیم قرن فعالیت هنری استاد سیروس صابر مشهور به پیر تئاتر کرج تجلیل شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این مراسم تجلیل و تقدیر شایسته از پیشکسوتان را در زمان حیات این هنرمندان بسیار ارزشمند ذکر کرد.

قادر آشنا با اشاره به اهمیت تعهد هنری در عملکرد فعالان این عرصه اظهار داشت: هرگاه هنر با اندیشه،فرهنگ و ذائقه مردم گره خورد،‌ این هنر خریدار و طرفدار خواهد یافت.سیروس صابر

وی همچنین اظهار داشت سیروس صابر با تمام وجود در عرصه هنر دینی و متعهد حضور پیدا کرد و از فرهنگ و هویت ایرانی دفاع کرد و در ترویج آن نیزکوشید.

وی تصریح کرد: این اقدام با پیشنهاد هنرمندان و اهالی تئاتر استان البرز شکل گرفت و با استقبال این اداره کل مواجه گردید.

آشنا ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این روند مثبت همچنان در سطح استان تداوم یابد.

 

 

 تجلیل از سیروس صابر



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آبان 25::: ساعت 9:5 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                                         شهرت موجب دیرپایی نیست

                                                                            ***
سیروس صابر در مراسم تجلیلی که از وی بعمل آمد با بیان اینکه پیش از انقلاب در هیچ فیلمی با صحنه های نامتعارف حاضر نشده ام افزود: من در ابتدای راه مسیر خود را در هنر تعیین کرده و به همان سو حرکت کردم.
صابر با توصیه به جوانان در خصوص تعیین هدف از آغاز حرکت به سوی کار هنری تصریح کرد: جستجوی شهرت در این عرصه دیری نخواهد پایید.
وی خاطرنشان کرد: باید اجازه داد شهرت خود به سراغ افراد بیاید،‌ تنها در این صورت است که شهرت باعث مانایی و ماندگاری هنر و هنرمند می شود.
سیروس صابر که مدتی است با بیماری سرطان ریه دست به گریبان است سابقه بیماری خود را به سال 56 ذکر کرد و گفت: در آن سال به سرطان معده مبتلا شدم که با مقاومت و درمان هایی که صورت گرفت بهبودی حاصل شد و امروز سرطان به ریه ام نفوذ کرده است.
بازیگر فیلم مردان آنجلس ابراز امیدواری کرد: حداقل 20 سال دیگر با این بیماری خواهم جنگید.تجلیل آشنا از صابر
وی که از سپیدمویان عرصه تئاتر،‌ سینما و تلویزیون ایران به شمار می رود از سال 1332 فعالیت هنری خود را آغاز کرده و سابقه حضور در سریال "پهلوانان" نخستین سریال مطرح ایرانی را به نام خود ثبت کرده است.مریم مقدس،‌ یوسف پیامبر(ع) و عروس حلبچه از دیگر آثاری هستند که این هنرمند در آنها نقش آفرینی کرده اند.

صابر

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آبان 25::: ساعت 8:48 صبح

محبت دوستان ()محبت


<      1   2   3   4   5   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .