سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نوجوان 13 ساله کرجی؛ نماد مقاومت و از خودگذشتگی

 استان تهران - خبرگزاری مهر: شهید محمد حسین فهمیده نوجوان 13 ساله شهیدی است که از او به عنوان نماد مقاومت و از خودگذشتگی شهدا یاد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، اگر چه بیش از 20 سال از جنگ تحمیلی می گذرد و در این دوران نیز ایران اسلامی، شهدا و جانبازان زیادی را به انقلاب تقدیم کرده است اما در این بین هستند شهدایی که می توان از آنها به عنوان سمبل مقاومت و شهادت نام برد.شهید محمدحسین فهمیده و شهید بهنام محمدی راد دو نوجوان 13 ساله ای بودند که به رغم سن و سال پایین قدم در راه دفاع از خاک کشور گذاشتند و با نثار خون سرخ خود درس ایثار و از خودگذشتگی را به همگان آموختند.شاید برای نوجوان و جوان دنیای فناوری ارتباطات امروز درک این شهامت، ایثار و از خودگذشتگی کمی مشکل باشد اما برگزاری برنامه های فرهنگی همچون یادواره شهدا می تواند به فهم و درک نوجوان امروز از دفاع مقدس و از خودگذشتگی شهدا کمک کند.در همین راستا یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی روز دوشنبه پس از سالها تلاش به صورت ملی و با حضور مسئولان کشوری و محلی و دانش آموزان بسیجی سراسر کشور در کلانشهر کرج برگزار شد.سردار دکتر رحیم صفوی یکی از مهمانان این همایش بود که در جمع دانش آموزان بسیجی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هم از حیث درونی و هم از حیث بیرونی متکی به فرهنگیان است و در واقع این اتقلاب یک انقلاب فرهنگی بوده است و هشت سال دفاع مقدس نیز نماد مقاومت اسلامی است.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: جمعه 88 آبان 15::: ساعت 7:17 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                

       شهید فهمیده سرمایه معنوی ایران اسلامی است

به گزارش کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره کشوری شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: شهید فهمیده یکی از مهمترین سرمایه های معنوی ایران اسلامی است که زنده نگاه داشتن یاد حماسه این شهید دانش آموز از مهمترین تکالیف مسوولان به شمار می رود.

"مهدی عسگری" افزود: شهید فهمیده یکی از زیباترین اسطوره های تاریخ شهادت در ایران را رقم زده است و از او می توان به عنوان طلایه دار تفکر بسیجی نام برد.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 88 آبان 2::: ساعت 11:0 صبح

محبت دوستان ()محبت


برگزاری یادوارة کشوری شهید فهمیده و شهدای دانش آموز در کرج

چهارمین جلسه ستاد یادواره کشوری شهید فهمیده و شهدای دانش آموز در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد.

معاون استاندار تهران و فرماندار کرج در این جلسه با تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت هموطنان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: تمام مسوولان با همکاری و تعامل نزدیک با یکدیگر همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا این یادواره به نحو مطلوب اجرا شود.

محمدجواد کولیوند افزود: این یادواره کشوری با حضور مسوولان ارشد برگزار خواهد شد و حدود 80 مسوول در ستاد یادوارة کشوری شهید فهمیده و شهدای دانش آموز همت بسته اند تا یاد و خاطرة شهدای دانش آموز همواره جاویدان بماند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزیهای لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این یادواره صورت گرفته و فضای تبلیغاتی کلانشهر کرج از ابتدای آبان ماه جاری به  یادآوری حماسه شهدای دانش آموز ، مزین خواهد شد تا اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام گردد.

 سردار فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) هم در این جلسه با ذکر تسلیت و تبریک شهادت شماری از فرماندهان سپاه و مردم، تاکید کرد: برای این نهاد حضور در یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز موهبتی الهی است و برگزاری این یادواره ، این رهنمون را با خود دارد که در باغ شهادت همواره گشوده است .

 وی  خاطرنشان کرد: تمام ظرفیتها، فضا و امکانات موجود سپاه استان تهران در اختیار برگزاری این یادواره است و این نهاد از همه  پتانسیل های موجود استفاده می کند تا این یادواره به نحو احسن برگزار شود.

وی یادآور شد: این نهاد تمام توان و نیروهای خود را بسیج می کند تا  نام و یاد36 هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی ،ماندگار شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج هم در این نشست پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک ستاد عالی برگزاری جلسه مشترک ستاد عالی یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز با حضور تمامی اعضای کمیته ها ، مسوولان استانی و اصحاب رسانه های جمعی موجب می شود که جزئیات برنامه های طرح شده مورد بررسی دقیق تری قرار گرفته تا این یادواره هرچه بهتر برگزار شود.

 وی پیشنهاد کرد این نشست مشترک دوشنبه چهارم آبان با حضور فعال رسانه­ها برگزار شود که مورد تصویب قرار گرفت.

وی یادآور شد: شهادت شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز در هشت سال دوران دفاع مقدس ، یکی از افتخارات بزرگ تاریخ ایران است و حماسه آنان همواره جاودان باقی خواهد ماند.رسالت ما در این مسیر و در قبال شهید فهمیده به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی متعلق به شهرستان کرج مضاعف و سنگین است.

ایزدی، رییس بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران نیز در این جلسه افزود : این نهاد آمادگی دارد به پاس بزرگداشت شهدای دانش آموز،  نمایشگاه فرهنگی هنری از دلاوریهای این قشر جان برکف را برگزار کند که این مهم با مساعدت سپاه عملی می شود.

                                                            روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره شهید فهمیده

                                                                                       و 36000 شهید دانش آموز (3)

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 مهر 27::: ساعت 11:57 صبح

محبت دوستان ()محبت


حضور دو هزار دانش آموز در یادواره کشوری "شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز" در کرج

 

سومین جلسه ستاد یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز در دفتر امام جمعه کرج برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری افرا، در این جلسه سردار میرتقی، فرمانده سپاه کرج ضمن تشریح وظایف کمیته ها ، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده در یادواره کشوری "شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز" ، از هریک از شهرستانهای استان تهران، 35 دانش آموز و پنج مربی آموزش و پرورش حضور خواهند داشت.دو هزار دانش آموز دختر و پسر از شهرستان کرج نیز در این یادواره شرکت خواهند کرد.

 وی اظهار داشت: کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره گزارش عملکرد و درخواست اعتبار را در مهلت مقرر به دبیرخانه ستاد ارسال نموده است ، لازم است سایر کمیته ها نیز موارد خواسته شده را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

حاج علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) نیز در این جلسه گفت: برگزاری چنین یادواره ها و تجلیل از مقام شامخ شهدای دانش آموز در کنار راه اندازی اتاق فکر و قرارگاه فرهنگی در دفتر امام جمعه موجب شده فرهنگ شهادت و ایثار طلبی در میان اقشار مردم نهادینه شود و اشتیاق آنان به شرکت در کاروانهای راهیان نور، افزایش چشمگیری یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن لازم است که در عرصه فرهنگی فعالیتهای بیشتری صورت پذیرد و مسوولان ذیربط شهرستان کرج در برگزاری یادواره  شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی مسوولیت خطیر و بزرگی در پیش رو دارند که امید است همچون گذشته در برگزاری این یادواره به نحو مطلوب عمل کنند.

مهدی عسگری، مسوول کمیته روابط عمومی و تبلیغات نیز با اشاره به برگزاری جلسه این کمیته اظهار داشت : تدابیر لازم در خصوص ساماندهی تبلیغات رسانه­ای و پوشش خبری برنامه اندیشیده شده و متناسب با شرح وظایف کمیته،تقسیم مسئولیت بین اعضاء صورت گرفته است. وی همچنین تأکید کرد اعتبار مورد نیاز با حداکثر صرفه جویی پیش بینی شده که امید است با تأمین به موقع اعتبار،امکان انجام کامل وظایف محوله در مهلت مقرر فراهم گردد.

 

 

                                                                                                     روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره شهید فهمیده

                                                                                                                      و 36000 شهید دانش آموز(2)

   



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 مهر 21::: ساعت 3:57 عصر

محبت دوستان ()محبت


اولین جلسه کمیته روابط عمومی و تبلیغات " یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز"

در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.

 

اولین جلسه کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز با حضور مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و اعضاء این کمیته در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افرا،در این جلسه مهدی عسگری، با تأکید بر لزوم و اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهیددانش آموز گفت: شهدای دانش آموز،معلمان بزرگی هستند که چون شمعی سوختند و درس مردانگی و پایداری را با خون خود ثبت کردند. لذا ما در قبال آنها مسئولیت خطیری داریم.

عسگری،در ادامه ضمن اشاره به اهداف این بزرگداشت، خاطر نشان کرد: ستاد یادواره شهید فهمیده به ریاست امام جمعه کرج حجت الاسلام کازرونی، فرماندار کرج به عنوان معاونت اجرایی و دبیر یادواره، سردار میرتقی تشکیل گردیده است.

وی همچنین به شرح وظایف کمیته ها اشاره کرد و افزود: کمیته « کمیته علمی، فرهنگی » بامسئولیت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس،«کمیته برنامه ریزی» بامسئولیت آموزش و پرورش و «کمیته پشتیبانی »با مسئولیت شهرداری خواهد بود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در پایان خاطر نشان کرد: تبلیغات محیطی و شهری،توسط کمیته علمی ،فرهنگی و با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس وتبلیغات رسانه­ای بر عهده  کمیته روابط عمومی می باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش و اهمیت تبلیغات رسانه ای و پوشش خبری این مراسم افزود فضاسازیهای لازم ویژه برگزاری یادواره کشوری شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز باید به صورت مطلوب با همکاری تمام دستگاه­های ذیربط از جمله صدا و سیما، رادیو البرز،خبرگزاریها ، نشریات، روابط عمومی سپاه سیدالشهداء و واحد مرکزی خبر صورت پذیرد.

 شایان ذکر است یادواره شهید فهمیده با حضور مسئولین کشوری و شرکت  3 هزار دانش آموز در آبان ماه جاری در کرج برگزار می شود. 

                                                                            روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره شهید فهمیده

                                                                                           و 36000 شهید دانش آموز (1)

                                   

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 مهر 19::: ساعت 4:41 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

 

 

دومین جشنواره شعر دفاع مقدس در غرب استان تهران

 

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس غرب استان تهران، معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری کرج،حوزه هنری استان تهران مرکز کرج، سپاه ناحیه کرج و رادیو البرز دومین جشنواره شعر دفاع مقدس را برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبر افرا،این جشنواره با نام سپیدارهای سرخ در 3 حوزه ویک بخش جنبی و یک بخش ویژه شامل حوزه شعر دفاع مقدس، حوزه شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین و مفاهیم عاشورایی و حوزه شعر مقاومت فلسطین و لبنان برگزار خواهد شد.در بخش جنبی نیز شعر دفاع مقدس با گویش کرجی و گویش های متداول در غرب استان تهران برگزار می شود.و در بخش ویژه، شعر کودک و نوجوان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و به برندگان هر بخش جوایز نفیسی همراه با لوح تقدیر و تندیس یادبود جشنواره اهداء می شود و آثار ارائه شده در قالب کتاب به چاپ می رسد.

شایان ذکر است هر شاعر می تواند 3 اثر خود را به صورت لوح فشرده از طریق پست الکترونیک به آدرسinfo@sajed-alborz.com   ارسال کند. آخرین مهلت آثار تا 30 شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

کلیه علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 4605700-0261 و 4609590 تماس حاصل و با به سایت www.sajed.alborz.com   مراجعه نمایند.

 

  

                                                                    روابط عمومی

                           مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 شهریور 15::: ساعت 2:34 عصر

محبت دوستان ()محبت


مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج:

تعدد چهره های فرهنگی در کرج

 

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در نشست خبری با خبرنگاران افزود سهم کرج از آنتن رسانه ای کرج بسیار محدود است و متاسفانه انعکاس ناهنجاریها یک تصویر کاریکاتوری و نادرست برای این شهرستان خلق کرده است اما این در حالیست که آثار فرهنگی و هنری و چهره های ماندگار کرج از بسیاری از استانهای کشور بیشتر است وی ادامه داد : کرج همیشه از زوایه ناهنجاریها به مردم نشان داده شده،اما برپایی جشنواره ایران کوچک یک رویداد فرهنگی ویژه فرصتی مناسب است تا این منطقه از پنجره فرهنگی و هنری دیده شود چرا که اکنون سرانه تولیدات فرهنگی کرج فراوان است وی خاطر نشان کرد: جشنواره ایران کوچک در کرج فقط بخشی از توانمندیهای فرهنگی، هنری کرج را به نمایش گذاشته و تنوع و تکثر آثار و هنرمندان در این شهرستان بسیار چشمگیر تر است .

عسگری خاطر نشان ساخت : در بخش ایجاد هویت شهری مهمترین مؤلفه ایجاد احساس تعلق به محل زندگی است و یکی از روشهای تقویت احساس علاقه به شهر توجه به مؤلفه های مثبت و بویژه توجه به قابلیتهای فرهنگی، هنری است وی یادآور شد هرچند کرج فضای نمایشگاهی ندارد اما تمام تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است تا با برگزاری نمایشگاههای فرهنگی، هنری با مشارکت بخش خصوصی چهره فرهنگی و هنری کرج را بیش از پیش نمایان سازد.عسگری اظهار داشت استان شدن کرج رنگ واقعیت به خود گرفته است و امید می رود با استان شدن کرج و تشکیل خانه مطبوعات شاهد تحولی در ارائه وانعکاس اخبار فرهنگی و هنری کرج در صدا و سیما و دیگر رسانه های سراسری باشیم.

 

                                                   کمیته اطلاع رسانی جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 88 مرداد 21::: ساعت 3:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:

جشنواره پیامی فرهنگی برای مسئولین شهری بود

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، طی نشستی خبری در جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک ضمن اشاره به فضاسازی فرهنگی،در این جشنواره گفت: این جشنواره پیامی فرهنگی برای مسئولان شهری است تا با برنامه ریزیهای لازم جهت توسعه فرهنگ و هنر بتوانند گامهای اساسی در این زمینه بردارند و چنین طرحهایی در برنامه های اصلی فرهنگی جای گیرد.

به گزارش پایگاه خبری افرا، حسینی رسالت خبرنگاران را پلی میان مردم و مسئولین دانست و افزود: شیوه اطلاع رسانی و رساندن خبر از منبع تا بهره برداری بسیار مهم در خور توجه است و در افکاری که درجامعه ایجاد می شود نقش بسزایی را ایفا می کند.

وی نمایشگاه مطبوعات را مهم ترین رویداد فرهنگی شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: امید است با فضا سازی مناسب در آینده در شرایط مطلوبتری چنین جشنواره هایی برپا شود.

وی ضمن تشکر از پرسنل تلاش گر مدیریت کرج  تاکید کرد : برگزاری چنین جشنواره ای درسطح استان بی نظیر بوده است و شایسته است در سایرشهرستان ها نیز این حرکت الگو برداری شود.

 

 

                                               روابط عمومی

                              مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 مرداد 20::: ساعت 3:43 عصر

محبت دوستان ()محبت


در حاشیه جشنواره فرهنگی،هنری ایران کوچک

پس از این همه سال انتظار متولد شدی...

 

پس از این همه سال انتظار سرانجام متولد شدی... پس از این همه رنج و غربت چند روزی آمدی تا همه به تماشایت بنشینند!

اگرچه می دانم خسته ای! اگرچه این آغاز بودن تو بود و تا پایان ،راه درازی است... اگرچه دلتنگ می شویم وقتی می بینیم هنوز در اول راهیم و مردمی که هنوز بسیاری از نشریات کرج را نمی شناسند و می اندیشیم که چه باید کرد؟!

برخی می گویند به راستی کرج چنین جلوه های فرهنگی، هنری ناشناخته ای دارد ؟!

برخی لبخند می زنند و برخی اخم هایشان را در هم می کشند و می گویند به راستی چرا تا به حال چنین هنرمندان یا چنین نشریاتی را ندیده ایم ؟!

برخی دوستان و همکارانی را که گاهی فقط در برخی محافل می بینیم همه گردهم آمدند... اینجا آشنایی دوباره آغاز می شود...هنرمندانی که چند دقیقه ای می ایستند و قلم به دستان رهگذری که چند سطری در دفترهای یادبود برایت  می نویسند و می بینی که نوشته هایشان درد سالهای غربت است ...

لبخندی می زنند و می روند...

هزاران قلم به صف می ایستند تا روزی قلم به دستان حقیقی هویدا شوند...

هزاران طرح حکاکی می شود ... یکی از همکاران لبخند زنان گفت: صد سال به این روزها ...! خندیدند وگفتند به راستی آیا پایان روزهای غربت فرا خواهد رسید...

غربتی که بر چهره فرهنگ و هنر نقش بسته است تمام خواهد شد؟!

زخمهایی که بر رخ او حکاکی شده است التیام خواهد یافت؟!

و... تو متولد شدی و "ایران کوچک " نام گرفتی ... آمدی و چه زود رفتی ...

اما خدا کند که بمانی ...

برخی گفتند : جایت در این شهر شلوغ خالی است ... خدا کند که بمانی

خدا کند که تمام نشوی

گفتند جاوید بمانی تا غبار غم از چهره هنردوستان، بزدایی ...

آیا می مانی ؟!

 لیلا فخیم

                                                                                                                                                              



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 مرداد 20::: ساعت 3:38 عصر

محبت دوستان ()محبت


ارایه هویت مستقل به خبرگزاریهای کرج ضروری است

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی کرج از نقش ویژه خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی در جشنواره ایران کوچک خبر داد.

مهدی عسگری با اعلام این مطلب افزود: ارایه هویت مستقل به خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی مجاز یکی از مهمترین ویژگیهای اولین جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک است.

وی در ادامه افزود: امروزه شناخت از ظرفیتهای روزنامه نگاری و بهره گیری از تواناییهای فناوری نوین در دنیای مجازی، جایگاه این رسانه ها را متمایز نموده است چرا که این دسته از رسانه ها نیز توانسته اند نقش قابل توجهی در تولید و ارایه اخبار و اطلاعات ایفا کنند.

دبیر اولین جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک حضور دفاتر خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی در این جشنواره را مثبت ارزیابی نموده و خاطر نشان ساخت: نمایشگاه مطبوعات محل مناسبی برای تبادل اطلاعات رسانه ای خبرنگاران حاضر در این برنامه فرهنگی است و قرار گیری مناسب رسانه های مکتوب و مجازی در کنار یکدیگر می تواند در جذب بیشتر مخاطبان و در نهایت بازشناسی کارکرد رسانه ها در کلانشهر کرج مثمر ثمر باشد.

مهدی عسگری در پایان تصریح کرد: در همین راستا ستاد برگزاری جشنواره ضمن مکان یابی مناسب نسبت به فراهم نمودن اینترنت پرسرعت جهت غرفه خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی در جشنواره ایران کوچک اقدام نموده است.

شایان ذکر است اولین جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک از 12 الی 16 مرداد به مدت 5 روز در محوطه باز تالار شهیدان نژادفلاح برگزار خواهد شد.

 

 

کمیته اطلاع رسانی اولین جشنواره فرهنگ و هنر ایران کوچک



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 88 مرداد 8::: ساعت 4:26 عصر

محبت دوستان ()محبت


   1   2   3      >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .