سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نشست صمیمی هنرمندان تجسمی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

 *** 

جلسه مشترک هنرمندان هنرهای تجسمی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ قادر آشنا در این نشست صمیمانه از تخصیص مکانی برای استقرار این انجمن و سایر انجمن های دارای مجوز، ظرف دو هفته آینده خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت بسیار بالای هنری استان،تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان را بسیار مهم و ضروری ارزیابی و تصریح کرد: به طور قطع استان البرز قابلیت تبدیل شدن به قطب هنری کشور را دارا می باشد.

این مدیرفرهنگی استان البرز اختصاص بودجه و امکانات سخت افزاری لازم را عاملی برای توسعه هنر و گسترش عملکرد هنرمندان این استان خواند و نبود این عوامل را مانعی بر سر راه این اهداف خواند.

قادر آشنا از میزبانی استان البرز در جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با برگزاری این رویداد فرهنگی در استان نگارخانه فرهنگسرای جوان نیز افتتاح می شود.

این مسئول اختصاص این نگارخانه به برپایی نمایشگاه های دائمی هنرهای تجسمی را از جمله برنامه های آتی در نظر گرفته شده برای این محل عنوان کرد.

وی تشکیل انجمن هنرهای تجسمی برای هنرمندان این عرصه را بسیار مهم و ضروری خواند و افزود:تخصصی نمودن گرایش های رشته هنرهای تجسمی از اهداف این اداره کل در آینده نزدیک است.

قادر آشنا از بررسی دقیق واحد نظارت و ارزیابی در زمینه مجوزهای مراکز آموزشگاهی خبر داد و گفت: تفکیک فعالان مجاز و غیر مجاز این عرصه از اولویت های مهم این اداره کل خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه 32 دستگاه فرهنگی در کشور فعالیت می کنند که از این میزان 19 دستگاه تصمیم گیرنده به شمار می روند ناهم خوانی عملکرد این حوزه ها را مانع وحدت عمل در عرصه فرهنگ خواند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه 3 طرح فرهنگی و هنری شامل ساخت موزه هنرهای معاصر،‌ تئاتر و تالار بزرگ شهر که از نیازهای اساسی این استان است را از طرح های پیشنهادی به رئیس جمهور در سفر سوم هیات دولت به این استان برشمرد.

قادر آشنا تشکیل کمیته صدور مجوز به منظور تعیین تکلیف مجوز موسسات،‌ آموزشگاه ها و کانون های تبلیغاتی را برای تفکیک مجوزهای دو استان تهران و البرز ضروری ذکر کرد و گفت: این کمیته هم اکنون  شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز نموده است.

این مسئول ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان را در گرو فعال شدن بنگاه های زودبازده اقتصادی ارزیابی کرد.

در پایان وحدت هنرمندان را از جمله ضرورت های لازم برای دریافت حقوق به حق آنها دانست.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 آذر 11::: ساعت 10:42 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .