سفارش تبلیغ
صبا ویژن



معرفی 4 اثر از استان البرز به جشنواره تئاتر فجر و مناطق کشور

***

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، 4 اثر نمایشی از استان البرز به جشنواره های تئاتر فجر و مناطق کشور معرفی شدند
بنا بر این گزارش دو اثر نمایشی "بزم رزم"به کارگردانی اصغر گروسی و "پینوکیو"اثر علی نوریان در بخش خیابانی از سوی هیات داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر بصیرت به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.
همچنین از سوی هیات داوران این جشنواره دو اثر صحنه ای به نام های "سهتم کشی"نوشته و کارگردانی کوروش خزاعی اصل و "بدریه ما ادری"به کارگردانی محمد عسگری از استان البرز برای شرکت در جشنواره تئاتر مناطق کشور به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 آبان 24::: ساعت 7:2 عصر

محبت دوستان ()محبت


تجلیل از سپید مویان هنر کرج رویکردی موثر در این عرصه است

                                                                                 ***
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوت هنر تئاتر کرج خبر داد و برپایی چنین مراسمی را برای آینده هنر کرج بسیار مفید و ارزشمند قلمداد کرد.
قادر آشنا گفت:این تجلیل به پاس نیم قرن فعالیت هنری استاد سیروس صابر در عرصه هنر کشور ترتیب داده شده و هدف از آن ایجاد اعتماد و همراهی هر چه بیشتر هنرمندان با سیاستگذاران این حوزه است.
وی با اشاره به نقش و اهمیت هنرمندانی که در عرصه های گوناگون صاحب تجربه و دانش هستند تصریح کرد:تجلیل از پیشکسوتان و سپید مویان هنر از رویکردهای مهم این اداره کل  می باشد و تجلیل از پیر تئاتر کرج نیز با این دیدگاه صورت می گیرد.
آشنا وجود تعهد هنری در عملکرد هنرمندان را مایه بقا و دوام آثار و نام این بزرگان خواند و ادامه داد: فعالیت این هنرمند در کنار بزرگان سینما و تلویزیون کشور نظیر شهریار بحرانی،‌ فرج الله سلحشور،‌جمال شورجه و جواد شمقدری حکایت از شان و جایگاه هنری این هنرمند قدیمی کرجی دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز هنر را زاییده معرفت ذکر کرد و فعالان این حوزه را افرادی صاحب ذوق،‌ اندیشه و ایمان دانست.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آبان 23::: ساعت 2:52 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                         پیر هنر تئاتر کرج تجلیل می شود

سیروس صابر

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ به همت این اداره کل و به منظور پاس داشت نیم قرن فعالیت هنری سیروس صابر در عرصه تئاتر کشور،‌ مراسم تجلیل از این هنرمند فردا در کرج برگزار می شود.
سیروس صابر که از سپید مویان عرصه تئاتر به شمار می رود بیش از نیم قرن در این عرصه فعالیت داشته و به پیر تئاتر کرج شهرت یافته است.وی همچنین از هنرمندان پیش کسوت سینما،‌ تئاتر و تلویزیون است که سابقه حضور در فیلم های ارزشمندی چون ملک سلیمان،‌ مردان آنجلس و مریم مقدس را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
این مراسم روز دو شنبه 24 آبان ماه ساعت 15 با حضور هنرمندان و صاحب نامان عرصه سینما و تئاتر کشور در باشگاه فرهنگی،‌ ورزشی میلاد کرج برگزار می شود.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آبان 23::: ساعت 2:48 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                 فراخوان عضویت در بانک اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران وزارت ارشاد

                                                                           * * *
در جلسه ای که به منظور تشریح شرایط عضویت در بانک اطلاعات خبرنگاران با حضور معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد ضمن توزیع بخشنامه ها و فرم های لازم برای تکمیل بانک اطلاعات خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه تکمیل و ارسال مدارک اطلاعات لازم ارائه شد.
مهندس مهدی عسگری در این جلسه، حضور قدرتمند استان البرز در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه را حضوری موثر ارزیابی کرد و گفت: به رغم فرصت کوتاهی که برای برپایی این غرفه در اختیار این اداره کل قرار گرفت، غرفه استان البرز در طول ایام برگزاری نمایشگاه به مثابه یک رسانه عمل نموده و عملکرد و ظرفیت رسانه های این استان را به جامعه مطبوعاتی و اهالی رسانه معرفی کرد.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل در ادامه نحوه عضویت ، به روز رسانی و تکمیل بانک اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران کشور که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست اقدام می باشد و شرایط و نحوه تکمیل فرم ها را اعلام نمود که بر این اساس نشریات و خبرگزاریها می بایست اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران خود را به دو طریق در اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی ثبت نموده و به روز رسانی نمایند.
نشریات و خبرگزاریها می بایست اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال خود را از طریق لوح فشرده با تایپ اطلاعات مورد نیاز در فرمت اکسل طی نامه ای که توسط مدیر مسئول نشریه یا مدیرعامل خبرگزاری امضاء می شود ارسال نمایند.
همچنین هر روزنامه نگار و خبرنگار می بایست پرونده ای که شامل فرم‌ها، مدارک شناسایی و سوابق تجربی می باشد را تشکیل و طی نامه¬ای که به امضاء مدیرمسئول نشریه یا مدیرعامل خبرگزاری رسیده است ارسال نماید.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل در این جلسه اظهار داشت: با توجه به پایان مدت زمان ارسال مدارک جهت تکمیل پرونده خبرنگاران در بانک اطلاعاتی وزارت متبوع ، رایزنی هایی صورت گرفت که با توجه به تازه تأسیس بودن استان تا پایان آبان ماه به خبرنگاران استان البرز مهلت داده شود در این خصوص اقدام نمایند که لازم است خبرنگاران و روزنامه نگاران استان سریعاً نسبت به تشکیل، تکمیل و ارسال مدارک اقدام نمایند.
اصحاب رسانه می توانند برای دریافت فرم ها و توضیحات بیشتر به کارشناس مسؤول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مراجعه نمایند.مهدی عسگری یادآور شد خبرنگاران می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تشکیل بانک اطلاعاتی و دریافت فرم های مربوطه و آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت ثبت اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران در بانک اطلاعاتی اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی به  پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به آدرس www.afraa.ir مراجعه نمایند.

برای دریافت فایل word کلیک کنید 
برای دریافت فایل pdf کلیک کنید 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آبان 23::: ساعت 1:39 عصر

محبت دوستان ()محبت


 قادر آشنا" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از اصحاب رسانه ،مطبوعات و خبرگزاریهای کشور و دفاتر نمایندگی آنها در این استان انتظار داریم همانطور که تا کنون همراه و یاور دولت بوده اند در اجرای این امر خطیر نیز دولت خدمتگزار را یاری کنند.
وی اظهار داشت:هدفمند کردن یارانه ها در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اگر می خواهیم ایرانی قدرتمندتر از گذشته داشته باشیم این قانون باید اجرا شود.
آشنا گفت: رسانه های جمعی باید به عنوان پیش قراولان اطلاع رسانی در آگاه سازی مناسب جامعه تلاش کنند زیرا دشمنان ایران دوست ندارند ایرانی مقتدر، مترقی و تاثیرگذار را در جهان ببینند.
وی افزود: در اجرای این قانون بطور قطع و یقین کارشکنی هایی از طرف دشمنان داخلی و خارجی شروع شده که با هوشیاری باید آنها را خنثی کرد.
وی بیان داشت :با هدفمند شدن یارانه ها به نسل کنونی و آینده خدمت قابل توجهی خواهد شد و اگر این اتفاق نیافتد آنها ما را نخواهند بخشید.
آشنا خاطرنشان کرد: این قانون در چهار برنامه توسعه کشور آمده بود اما دولتهای گذشته به دلایلی از کنار موضوع گذشتند ولی دولت دهم با شجاعت تمام پا به عرصه گذاشت و آن را اجرایی کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: مصرف انرژی در کشور ما 17برابر کشور ژاپن ، هشت برابر اروپا و دو برابر چین است و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.
وی یاد آور شد:همچنین مصرف برق خانگی و گاز در جمهوری اسلامی ایران به ترتیب حدود سه و چهار برابر برابر استاندارد جهانی است.
وی افزود: متخصصان و عقلای کشور هدفمند کردن یارانه ها را راه علاجی برای این مصرف بی رویه انرژی در کشور می دانند که باید مدیریت شود.
آشنا اظهار داشت: اکنون 30درصد جامعه 70درصد مصرف کشور را دارند یعنی 70درصد یارانه ها به 30درصد جامعه می رسد که این امر بی عدالتی است .
وی گفت: دشمنان اکنون از راههای مختلفی برای مقابله با این قانون ورود کرده اند که شایعه تورمهای احتمالی ، شیوع فقر و گرانی و ایجاد ناامنی در جامعه و تشدیدتحریمها از جمله آنها است.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آبان 23::: ساعت 9:51 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                    راهیابی 7 اثر نمایشی استان البرز به جشنواره تئاتر بصیرت

                                                                     * * *
 7 اثر از هنرمندان تئاتر استان البرز به پانزدهمین جشنواره تئاتر صحنه ای و یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی بصیرت راه یافت.
تئاترهای "سهم کشی" به کارگردانی کورش خزاعی، "بدریه ما ادری" اثر محمد عسگری، دل پیچه به کارگردانی اصغر گروسی و "دیواری ها" به کارگردانی علیرضا ناصربخت آثاری هستند که به بخش صحنه ای این جشنواره راه یافته اند.
همچنین تئاترهای "بزم رزم"، "بیل چی" و "پینوکیو" آثار آقایان اصغر گروسی، علیرضا ناصربخت و علی نوریان در بخش خیابانی این جشنواره حضور خواهند داشت.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره تئاتر صحنه ای و یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی بصیرت از 17 لغایت 21 آبان ماه سال جاری در تهران تالار محراب به روی صحنه می رود.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 89 آبان 15::: ساعت 5:32 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                زاغی دم بریده به سینما تئاتر ارشاد آمد

                                                                        *  * *

نمایش زاغی دم بریده در ژانر کودک به صحنه سینما تئاتر ارشاد آمد.این نمایش که با همکاری این اداره کل به روی صحنه رفته است از جمله آثار معتبر در حوزه کودکان است که با بیان مضامین اجتماعی به زبان کودکانه به آموزش این قشر از جامعه می پردازد.
نمایش زاغی دم بریده که حاصل کار گروه فرهنگی هنری همراهان و به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید رضا نعیم حسنی کارگردان باسابقه تئاتر کودک است تا 15 آذر ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای صحنه ای می پردازد.
لیدا صادقی مشاور و دستیار کارگردان، مارشیا بیگلری ، سعید پور قلی، مهسا جعفری، فاطمه نعیم حسنی،حدیث شکرابی، سمیه انواری و حدیث طاعتی زاده از بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
گروه فرهنگی هنری همراهان یکی از گروه های معتبر و فعال در عرصه نمایش کودکان است که از سال 1378فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده و تا کنون موفق به ساخت و تولید 25 اثر نمایشی گردیده است.
از جمله آثار مورد توجه این گروه که به نمایش  عمومی در آمده است می توان به نمایش میشی و درسهای جنگل، آقاشیره تو بازداشتی، یک و دو و سه آقا پلیسه ، دعوای سگ و گربه ای ، شیطونک و فرشته ها، آنفولانزای خوکی ، دوست خوب کیه اشاره کرد.
گفتنی است سالن نمایش سینما تئاتر ارشاد که در پارک چمران واقع است همه روزه پذیرای عموم علاقمندان به تماشای این تئاتر کودکان می باشد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 89 آبان 15::: ساعت 5:30 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                     شورای فرهنگ عمومی فرمانده کلیه دستگاه های فرهنگی کشور است

                                                                                    ***
جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی دو استان تهران و البرز به میزبانی استان البرز در کرج برگزار شد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی شورایی سیاستگذار است که مسئولیت فرماندهی، نیازسنجی و جهت دهی به فعالیت تمامی دستگاه های فرهنگی کشور را بر عهده دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در همایش مشترک اعضای فرهنگ عمومی استان های تهران و البرز تعیین مسیر برای دستگاه های فرهنگی را جزو مهمترین اصول فعالیت این شورا عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از اصول کارشناسی در این شوراها باید این توان و بنیه را ایجاد کنیم که به محض بروز ناهنجاری در جامعه، جهت گیری ها را تعیین و تمامی دستگاه های مرتبط در این مسیر فعال شوند.
وی به نقش نظارتی و هدایتگر شوراها تاکید کرد و اظهار داشت: اختصاص بودجه فرهنگی به دستگاه ها باید از طریق نیازسنجی صورت گرفته و چنانچه دستگاهی عملکرد قدرتمندی نداشت بودجه آن ارگان باز پس گرفته شده و در اختیار دستگاه موفق قرار گیرد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و رئیس فرهنگ عمومی، سایر دستگاه های فرهنگی را درخدمت شورای فرهنگ عمومی معرفی و خاطرنشان کرد:هیچ دستگاهی رقیب این شورا نبوده و تمامی دستگاه ها ملزم به اجرای مصوبات آن می باشند.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی با انتقاد از عدم آگاهی برخی مدیران و اعضای شورا نسبت به وظایف و اهداف تشکیل آن،برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی را به عنوان یک راهکار پیشنهاد و تصریح کرد: این کلاس توجیهی باید در مباحثی چون اداره شورا، مباحث، اصول پیش برد اهداف و نیز رسالت فرهنگی برگزار گردد.
وی عدم نیاز سنجی،‌ آینده نگری و اولویت بندی را از مهمترین مشکلات این شوراها برشمرد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری ائمه کشور همچنین مدیران را عامل فرهنگ معرفی و خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی باید دارای نگرش عمیق فرهنگی بوده و به شیوه های مدیریتی اشراف داشته باشند تا بتوانند از برگزاری جلسات شورا بهره برداری عملی کنند.
مدیرکل ارشاد استان تهران نیز در این جلسه مشترک به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله گذشته شورا پرداخت و گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان 9 جلسه تشکیل شد که طی آن 27 دستور کار و 45 مصوبه داشته ایم.
جلیل سائلی ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستانها نیز در مجموع 80 جلسه فرهنگ عمومی برگزار شده که 330 مصوبه داشته که این آمار نسبت به زمان مشابه خود با پیشرفت قابل توجهی روبه رو بوده است.
ضرورت تشکیل شورا نفوذ در لایه های آشکار و نهان فرهنگ است
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن کازرونی امام جمعه شهرستان کرج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضرورت تشکیل شورا را نفوذ در لایه های آشکار و نهان فرهنگ و تدبیر در آن ذکر کرد و افزود: خروجی این شورا باید از دو عنصر تدبیر و توکل به خدا نشات گرفته تا بتواند مفید و موثر واقع شود.
حجت الاسلام کازرونی خاطرنشان کرد: چینش اعضای این شورا نیز همین امر را القا می نماید لیکن تغییر برخی فرهنگ ها که در اذهان مردم ملکه شده بسیار دشوار است و به برنامه ریزی و بلند همتی مدیران و اعضای آن نیازمند است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ناهنجاری های فرهنگی را در ابعاد مختلف ارزیابی کرد و گفت: این ناهنجاری ها از نوع پوشش مردم گرفته تا نوع معماری منطقه بر فرهنگ جامعه بسیار تاثیر گذار است.
رشد جمعیت و عدم توازن زیرساخت های فرهنگی در استان البرز
سرپرست استانداری البرز نیز در این همایش با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی این دو استان همسو با رشد جمعیت و مهاجرت بی رویه در آن صورت نگرفته است اظهار داشت: استان تهران در مجموع 15 میلیون نفر را در خود جای داده است که با تفکیک استان البرز قدری از بار مسئولیت این استان کاهش یافت.
عیسی فرهادی گفت: این در حالیست که جمعیت استان البرز و کرج طی سی سال از 46 هزار نفر به 2 میلیون نفر افزایش یافته است.
استاندار البرز نبود زیرساخت های مناسب فرهنگی را از جمله این معضلات در استان البرزعنوان داشته و تصریح کرد: مصلی ها، مساجد و مجامع فرهنگی مناسب برای پاسخ گویی به نیازهای استان البرز هم اکنون فراهم نیست و در این زمینه در بسیاری مناطق استان با مشکل مواجه هستیم.
فرهادی از احداث شهر جدید هشتگرد با جمعیت 400 هزار نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: این در حالیست که  در این منطقه تنها یک مسجد ساخته شده و احداث گردیده است.
سرپرست استانداری البرز یاد آور شد: نبود مدارس و مجامع دانشگاهی نیز در آینده این منطقه بسیار تاثیر گذار است و بستر مشکلات بسیاری را فراهم خواهد کرد.
گفتنی است در پایان این جلسه از روسای شوراهای فرهنگ عمومی سه شهرستان اسلام آباد، پاکدشت و شهر ری به ترتیب بعنوان شوراهای برتر دو استان در زمینه اجرای مصوبات و ارائه طرح های مناسب فرهنگی تقدیر شد.


 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 آبان 12::: ساعت 5:12 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                   "نقش نگار" در موسسه ندای باران

                                                                      * * *

نمایشگاه نقاشی "نقش نگار" از آثار زهرا نجاری در موسسه ندای باران برپا می شود.
در این نمایشگاه که از 12 آبان ماه آغاز به کار می کند تعداد 40 اثر نقاشی و نگارگری نجاری به نمایش گذاشته می شود.این آثار حاصل 4 سال کار هنری نجاری است که اغلب در حوزه نگارگری و نقاشی سنتی و با موضوع طبیعت با تکنیک رنگ روغن، آبرنگ ، و... در معرض دید عموم قرار داده است.
این آثار با ظرافت خاصی به بیان موضوعات عارفانه و حکیمانه در ادبیات فارسی می پردازد.خانم زهرا نجاری فارغ التحصیل رشته نقاشی ایرانی می باشد که اولین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار می نماید.
این نمایشگاه که تا 19 آبان ماه در موسسه ندای باران واقع در  چهار راه طالقانی،‌ جنب ایستگاه درختی،‌ ساختمان خسروانی، طبقه سوم برپا می باشد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آبان 11::: ساعت 4:23 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 آبان 10::: ساعت 12:8 عصر

محبت دوستان ()محبت


<      1   2   3   4   5   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .