سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نویسندگان کرج قابلیت ملی شدن دارند

***

رشید کاکاوند در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه استانی البرز گفت: نویسندگان کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه قابلیت ملی شدن دارند.

این کارشناس که در نشست ادبی داستان نویسان کرج – کاوک – در نمایشگاه استانی کتاب البرز حضور یافته بود با بیان اینکه شهرستان کرج از لحاظ جغرافیایی در محدوده تهران قرار می گیرد و اغلب ساکنان آن را افراد غیر بومی تشکیل می دهند اظهار داشت: بر این اساس نویسندگان این شهر غالبا بومی شهرهای دیگر و شهر تهران هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به این نکته نمی توان نویسندگان را این منطقه را تنها به کرج محدود دانست زیرا داستان های این افراد فاقد ویژگی های بومی منطقه است.

این استاد ادبیات دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سیستم نامناسب آموزشی در دانشگاه ها اظهار داشت: هم اکنون سیستم دانشگاهی کشور فاقد آموزش های خلاقیت آفرین در دانشجویان است.

وی با ابراز نگرانی از نحوه مطالعات دانشجویان یاد آور شد: متاسفانه هنوز دانشجویان اقدام به مطالعه کتاب های بازاری می کنند که این امر موجب عدم درگیری ذهن این افراد با موضوعات و مسائل جدی و اصلی جامعه می شود.

رشید کاکاوند این نکته را معضل بزرگی برای جامعه دانشجویان ادبیات کشور ارزیابی کرد.

این شاعر و کارشناس ادبیات تاکید کرد: در نظر گرفتن مخاطب در حقیقت به معنای زاییده شدن اثر از نگاه شخص هنرمند است و چنانچه اثر نویسنده ای نتیجه و زاییده شخصیت او باشد مخاطب وی را پیدا خواهد کرد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 7::: ساعت 3:17 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .