سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                        استقبال چشمگیر البرزنشینان از نمایشگاه استانی کتاب البرز

                                                                             ***      

استقبال از اولین نمایشگاه استانی کتاب طی روزهای پایانی برپایی این نمایشگاه بطور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز، یک هفته تنفس در هوای کتاب برای البرزنشینان نسیم خوشی را به ارمغان آورد که به رغم زمان اندک آن، هوایی دل پذیر در فضای فرهنگی استان تازه تاسیس البرز پیچید؛ هوایی که از اهمیت اصل مهمی به نام فرهنگ مطالعه و افزایش دانش و اطلاعات در جوامع بشری حکایت داشت و توانست بخش کثیری از علاقمندان این حوزه را به نمایشگاه استانی کتاب البرز رهنمون شود.

 استقبال بازدیدکنندگان از اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز در دو روز پایانی نمایشگاه به حدی بوده است که صف های طویل علاقمندان برای تهیه بن کارت های الکترونیکی خرید کتاب تا بیرون از سالن اصلی نمایشگاه ادامه یافته است.

بازدیدکنندگان در این روز ضمن بازدید از غرفه های جنبی نمایشگاه همچون غرفه دکتر حسابی که با استقبال بی نظیر علاقمندان این دانشمند بزرگ فیزیک کشور رو به رو شد، نظرات و انتقادات خود را در خصوص برپایی نمایشگاه اعلام کردند.

همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور منتقدان و نویسندگان برجسته کشور و نیز وجود غرفه هایی چون بنیاد دکتر علی شریعتی و غرفه گریم کودکان در مدت برپایی نمایشگاه توانست نظرات مثبت بسیاری از علاقمندان و بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی را به ارمغان بیاورد.

عده زیادی از بازدیدکنندگان که در این روزها با مراجعه به محل برپایی نمایشگاه واقع در کمربندی میدان امام خمینی(ره) از حجم کتب عرضه شده وامکاناتی نظیر ارائه تخفیف های مناسب، ابراز رضایت مندی کرده و خواستار افزایش روزهای برگزاری نمایشگاه شدند.

این در حالیست که توالی برپایی نمایشگاه های استانی و دعوت از ناشرین حاضر در نخستین نمایشگاه استانی البرز در سایر استان های برگزار کننده نمایشگاه، امکان تمدید این رویداد بزرگ فرهنگی را برای برگزار کنندگان استان ناممکن کرده است.

بر این اساس افزایش چشمگیر استقبال کنندگان از نمایشگاه استانی کتاب در این روزها علیرغم دشواری نسبی مسیر دسترسی، نشان از اهمیت برپایی چنین رویدادی در سطح منطقه داشته و می تواند گام موثری به عنوان نخستین حرکت فرهنگی در این استان نو پا به شمار رود.

با وجود اینکه بازتاب برپایی چنین نمایشگاهی نقش به سزایی در گسترش فرهنگ منطقه ایفا نموده و بر ارتقای سرانه مطالعه تاثیری به سزا خواهد داشت لیکن بر عدم وجود مکان مناسب نمایشگاهی درمنطقه صحه گذاشته و مبین این نکته نیز هست که استان البرز از لحاظ فرهنگی دارای ظرفیت های گسترده ای است که نیاز به حمایت و هدایت هر چه بیشتر مسئولان دارد.

اهمیت این امر در جایی روشن می شود که وقوع چنین رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه های کتاب و مطبوعات در سال های گذشته به رغم کوچک بودن مکان برپایی با استقبال گسترده البرزنشینان رو به رو شده و عده بی شماری از برگزاری چنین نمایشگاه هایی استقبال کرده اند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: جمعه 89 مهر 9::: ساعت 5:8 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .