سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                            ستاد نکوداشت مرد طنز و لبخند کرج تشکیل شد

                                                                            ***
در پی درگذشت مرحوم فرامرز( سعید ) جهانیان، هنرمند ارزشمند کشور ی، ستاد تجلیل و برگزاری مراسم تشییع و ترحیم آن مرحوم تشکیل شد تا با برنامه ریزی مناسب، مراسمی در شأن و منزلت آن هنرمند گرانقدر برگزار گردد.
مهدی عسگری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و مسئول ستاد نکوداشت این هنرمند فرهیخته ضمن تسلیت کوچ "مرد طنز و لبخند کرج" در خصوص چگونگی و اهداف تشکیل این ستاد اظهار داشت: ارتحال ناگهانی چهره ماندگار و محبوب هنری کرج، بغض سنگینی بر فضای فرهنگ و هنر حاکم ساخت و در پی آن حرکت های خود جوش زیادی برای ادای دین و تجلیل از خدمات ایشان در سطح مسئولان، هنرمندان و اصحاب رسانه شکل گرفت.
وی افزود: بر این اساس به منظور ساماندهی و هماهنگ سازی برنامه‌ها بلافاصله تصمیم به تشکیل« ستاد نکوداشت و برگزاری مراسم» گرفته شده و این ستاد با محوریت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، معاونت فرهنگی شهرداری و با حضور مؤثر نمایندگانی از هنرمندان نمایش و اصحاب رسانه‌ تشکیل گردید.
عسگری خاطرنشان ساخت: پس از برنامه‌ریزی‌های اولیه با حضور در منزل آن عزیز ، ضمن ارائه گزارش و دریافت نظرات خانواده ، مسئولیت هماهنگی و اجرای برنامه‌های نکوداشت بر عهده ستاد قرار گرفت .
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به جایگاه آن عزیز در عرصه هنر استان، حضور وی را در مدت حیات ویژه و کم نظیر خواند و یادآور شد: با عنایت به خدمات گسترده و حضور مؤثر و همیشگی ایشان در امور عام المنفعه ، خیریه و ایجاد سرور در قلوب مردم و کودکان ، امیدوارم روح بلندش در پناه الطاف الهی، قرین مغفرت و رحمت پروردگار کریم باشد.
مسئول ستاد نکوداشت این هنرمند برجسته استان البرز در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری مراسم آن مرحوم افزود: اولین اقدام ، پیگیری برای تغسیل، تشییع و تدفین بود که پس از مکاتبه و مذاکره با استاندار محترم و نمایندگان شریف مردم کرج و حمایت و مساعدت این بزرگواران، هماهنگی لازم در خصوص تدفین پیکر پاک سعید فقید در امامزاده طاهر انجام شد. در این راستا ضمن قدردانی از این مسئولین گران‌قدر، لازم است از عنایت شهردار محترم، رئیس محترم شورا و اعضای محترم شورای شهر کرج که به سرعت کلیه هزینه‌های برگزاری مراسم را تقبل و تصویب نمودند تشکر ‌ویژه بنمایم.
عسگری بازخورد فعالیت‌های ستاد و برگزاری مراسم تشییع را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: از آنجا که مرحوم جهانیان به عنوان یک هنرمند متعهد و جانباز دفاع مقدس با خلق لحظات شاد و با اخلاق و اخلاص مثال زدنی خود در قلب بسیاری از مردم و مسئولین جای داشت ، برنامه‌ها بسیار روان و با نظم خاصی  دنبال شد.
وی با اشاره به مساعدت و حضور همه‌جانبه و کم نظیر مسئولین ارشد استان، قاطبه هنرمندان و مردم قدرشناس کرج در مراسم تشییع و تدفین مرحوم جهانیان گفت: نحوه برگزاری مراسم در سطح شهرستان کرج از نظر کمی، کیفی و بازتابهای رسانه‌ای در نوع خود کم نظیر یا بی نظیر بود.
مهدی عسگری اضافه کرد: به همین ترتیب نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم یادبود در روز سه شنبه ساعت 14 الی 16 صورت گرفته که با نظر خانواده معزا این مراسم در مسجد رسول اکرم (ص) منعقد می‌گردد .
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه ضمن تقدیر از همه دوستانی که با حضور و حمایت‌های همه‌جانبه خود موجب تسلای خاطر بازماندگان گردیده و مراتب قدر شناسی و تجلیل از یک چهره خدوم و ارزشی را به نمایش گذاشتند صمیمانه قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: امید است این سنت حسنه برای پاس داشت بزرگان و چهره‌های خیرخواه و مردمی در استان البرز جاری و پایدار بماند.
وی در پایان از مساعدت و حمایت های عیسی فرهادی سرپرست محترم استانداری، فاطمه آجرلو و عزیز اکبریان نمایندگان محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، وحید شریفی دبیر ستاد نکوداشت، محمد تقی حسنی سرپرست روزنامه جام جم در استان البرز، مسئولین شهرداری و شورای شهر و همچنین کلیه هنرمندان و اصحاب رسانه به جهت زحمات فراوانشان تقدیر کرد.

منبع:ویژه نامه روزنامه جام جم

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 6:51 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .