سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                        در اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز                     
                                                                400  میلیون کتاب در سبد خرید مردم

                                                                           * * *
نمایشگاه استانی کتاب البرز روز جمعه 9 مهرماه در حالی به کار خود پایان داد که مجموع کتب خریدار شده در مدت برگزاری این نمایشگاه قریب به چهارصد میلیون تومان اعلام شد.
مدیر نخستین نمایشگاه کتاب البرز در گفتگو با کمیته اطلاع رسانی این نمایشگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: استقبال مردم استان به ویژه در چهار روز پایانی نمایشگاه بسیار قابل توجه و چشمگیر بود که این امر نشان ازتوجه مردم به موضوع کتاب و مطالعه دارد.
مهدی عسگری با اشاره به درخواست مراجعه کنندگان برای تمدید مهلت نمایشگاه خاطر نشان کرد: عده زیادی از مراجعه کنندگان پس از بازدید از غرفه ها و ملاحظه حجم گسترده کتب و عناوین موجود، خواستار تمدید مدت برگزاری نمایشگاه شدند که این امر با توجه به محدودیت زمانی ناشرین شرکت کننده به جهت حضور در سایر نمایشگاه های استانی میسر نشد.
عسگری ظرفیت فرهنگی استان را با توجه به استقبال گسترده بازدید کنندگان ،برجسته دانست و افزود: آنچه در نخستین گام بزرگ فرهنگی و استانی بر متولیان فرهنگ منطقه آشکار شد مهر تائیدی بر این نکته بود که عملکرد خوب و خدمات رسانی مناسب با حمایت و استقبال مردم و فرهنگ دوستان مواجه می گردد.
وی ت‍‍أکید  کرد:این نکته می تواند مشوق خوبی برای انجام هرچه بهتراینگونه برنامه ها باشد.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر این نکته که نمایشگاه فوق از زمان تصمیم گیری تا اجرا دریک بازده ی زمانی 15 روزه شکل گرفت، بر فشار مضاعف وارد آمده بر عوامل برپایی آن اشاره کرد و یاد آور شد: طرح و اجرای نمایشگاه های مشابه استانی به طور متوسط 5 تا 6 ماه به طول می انجامد که برپایی نخستین رویداد فرهنگی استان البرز با این حجم گسترده و با حضور ناشرین مطرح کشور  نشان از توانایی و ظرفیت استان برای ادامه روند چنین فعالیتهایی است.
مهندس عسگری با اشاره رشد 2 برابری این نمایشگاه نسبت به کارهای مشابه در سالیان قبل اظهار داشت: طبق نظرسنجی های صورت گرفته از این اداره کل در انجام رسالت خود تا حدود زیادی توفیق داشته و به برخی اهداف فرهنگی مورد نظر خود از جمله تعیین بخشی از ظرفیت  فرهنگی استان البرز دست یافته است.
این مسئول فرهنگی اختصاص غرفه هایی چون غرفه اسناد ملی مجلس شورای اسلامی ، موزه دکتر حسابی و نیز غرفه کودکان وبرگزاری نمایش های عروسکی را ابتکاری مثبت در برگزاری جلسات نقد ادبی در سرای اهل قلم و اجرای نمایشگاه برشمرد که با استقبال علاقمندان مواجه گردید.
مدیر نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز در پایان ضمن تقدیر از کلیه عوامل و کمیته های اجرایی این نمایشگاه از رسانه ها ومطبوعات که به انعکاس برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی پرداختند تقدیر کرده و نقش آنها را در به ثمر  رساندن اهداف نمایشگاه استانی کتاب البرز چشمگیر دانست.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مهر 11::: ساعت 5:16 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .