سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                       سقف بن کارت های خرید نمایشگاه استانی کتاب البرز اعلام شد

                                                              * * *
مدیر نمایشگاه استانی کتاب البرز در نخستین نشست مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سقف بن کارت های توزیعی در طول دوران برگزاری نمایشگاه را اعلام کرد.
مهدی عسگری با بیان این نکته کلیه کتب این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف عرضه می گردد، سقف بن کارت های تخصصی به افراد را گوناگون ارزیابی کرد و اظهار داشت: بالاترین سقف این بن ها در قالب بن کارت های 60 هزار تومانی به اساتید دانشگاه ها اختصاص یافته است.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اعمال تخفیفات گسترده به گروه های مختلف را گامی در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح مطالعه در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: براین اساس بن های خرید کتاب در میان دانش جویان و عموم مردم به ترتیب با مبالغ 40 و 30 هزار تومان به فروش می رسد.
مدیر بزرگترین رویداد فرهنگی استان البرز تصریح کرد: مجموع اعتباری که برای یارانه کتاب از طریق تهیه بن کارت های الکترونیکی منظور شده است 50 میلیون تومان می باشد.
وی یادآور شد: بن های خرید کتاب علاوه بر اصحاب رسانه،‌ در میان یک هزار فعال فرهنگی،‌هنری و دانشگاهی نیز عرضه می گردد.
عسگری در خصوص تخفیف های اختصاص یافته به ادارات استان البرز نیز تصریح کرد: تمامی ادارات در صورت ارائه درخواست از تخفیف 3 میلیون تومانی در قالب بن کارت خرید بهره مند می شوند.
وی تخفیف به مراکز فرهنگی و آموزشی دانشگاه ها را 5 میلیون تومان ذکر کرد.
عسگری در پایان نحوه تهیه بن کارت ها توسط بخش غیردولتی را  تشریح کرد و بیان داشت: تمامی بن کارت های بخش غیر دولتی درغرفه بانک صادرات واقع در محل نمایشگاه به فروش می رسد.
وی تاکید کرد:علاقمندان می توانند در تمام مدت برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی استان البرز، بن کارت های مورد نظر خود را از این غرفه تهیه کرده و از تخفیف و امکانات در نظرگرفته شده آن بهره مند گردند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 28::: ساعت 5:54 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                یکصد میلیون تومان اعتبار برای تخفیف کتاب در نمایشگاه استانی البرز

** *

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن اعلام تخفیف 40 درصدی عرضه کتاب در اولین نمایشگاه استانی کتاب گفت: حدود یکصد میلیون تومان اعتبار برای تخفیف کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص یافته است.
مهدی عسگری ادامه داد: علاوه بر این به جمعی از فعالان فرهنگی و هنری بن کارتهای الکترونیکی خرید رایگان کتاب اهدا خواهد شد که برای این منظور 50 میلیون تومان اعتبار صرف شده است. وی با اعلام اینکه مجموع هزینه های برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان بالغ بر 200 میلیون تومان می باشد افزود : این  هزینه ها شامل تأمین فضا و غرفه بندی، تبلیغات، اجرای برنامه های فرهنگی،هنری و تهیه بن کارت های الکترونیکی می شود که بخش عمده این اعتبار در قالب یارانه خرید کتاب در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
 مدیراولین نمایشگاه استانی کتاب البرز با تأکید براینکه خریداران تنها 60 درصد هزینه تهیه کتاب را می پردازند، خاطرنشان کرد: نیمی از این میزان تخفیف به صورت بن در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت و نیمی دیگر به صورت مستقیم توسط ناشرین ارائه خواهد شد.
این مسئول به نقش مهم مطالعه در تقویت بنیان فرهنگی جامعه اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه هایی با محور کتاب را یکی از مهمترین راه های دسترسی آسان به آخرین محصولات حوزه نشر و ارتقاء سرانه مطالعه در استان دانست.
مهدی عسگری تشویق خانواده ها برای قرار دادن کتاب ومحصولات فرهنگی در سبد خانوار را از جمله مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه استان البرز خواند و اظهارداشت: اختصاص این میزان اعتبار و تخفیف گامی در جهت وصول به این اهداف عالیه است.
گفتنی است این نمایشگاه سوم تا نهم مهرماه در سه راه رجایی شهر، کمربندی، میدان امام خمینی (ره) بر پا می شود.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 28::: ساعت 8:38 صبح

محبت دوستان ()محبت


مهدی عسگری:

توسعه کتابخوانی؛ گل سر سبد فعالیت های فرهنگی است

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل که در جمع اعضاء کمیته های تخصصی برگزار کننده اولین نمایشگاه "کتاب استان البرز" سخن می گفت، افزود: بحث کتاب از فعالیتهای برجسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز است و توسعه کتابخوانی؛ گل سر سبد فعالیت های فرهنگی است.

مهدی عسگری برپایی این نمایشگاه در آستانه ارتقاء ساختار اداری کرج را از رویدادهای مهم فرهنگی ذکر کرد و برانجام مطلوب و شایسته آن به نحوی که در شأن استان تازه تأسیس البرز باشد ،تأکید نمود.

مدیر اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز، در دومین نشست ستاد برگزاری نمایشگاه، با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا زمان گشایش "اولین نمایشگاه کتاب استان البرز" تسریع در امور محول شده به کمیته های اجرایی این نمایشگاه را ضروری دانست و گفت: کمیته های اجرایی ضمن توجه به شرح وظائف محوله و ارائه گزارش روزانه فعالیت ها، موظف به تدوین برنامه های متنوع و مناسب برای برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد مهم فرهنگی هستند.

عسگری روزهای سوم تا نهم مهرماه سالجاری را به عنوان ایام برگزاری این رویداد برجسته فرهنگی عنوان کرد و افزود: اولین نمایشگاه استانی کتاب در این ایام  در ساعت 10 الی 30/13 و 15 الی 21 پذیرای شهروندان البرز نشین در محل نمایشگاه واقع در سه راه رجایی شهر، کمربندی، ضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره) می باشد.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 25::: ساعت 6:41 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                       " شیرین کشاورز " در کرج نمایشگاه نقاشی برپا کرد

                                                                         ***
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در این نمایشگاه آثار هنری  " شیرین کشاورز " و هنرجویان وی به نمایش درآمده است.
مونا صالحی، مهسا سیدی، پرشنگ کمانگر، لیلی دواچیان، ناهید امامی، نسرین جعفری و منیره میر اعلمی از هنرمندان نقاشی هستند که آثار هنریشان دراین نمایشگاه به نمایش درآمده است.
آثار نقاشی صاحبان هنر در نمایشگاه " شیرین کشاورز و هنرجویان " که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نقش موثری در اجرای آن دارد در فرهنگسرای امام خمینی (ره) واقع در میدان شاه عباسی، نرسیده به چهارراه مصباح، ضلع جنوبی مصلی، کوچه شهید نصرتی به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه که از امروز آغار به کار کرده است،  تا یک هفته در دو شیفت صبح و عصر و در ساعات 9 الی 13 و16  الی 19 پذیرای مشتاقان و هنر دوستان  است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 25::: ساعت 11:9 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                               هتک حرمت قرآن ناشی از ضعف دشمنان است

                                                                             * * *
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان البرز با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم را ناشی از ضعف دشمنان اسلام خواند و این حرکت مذبوحانه را محکوم کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ در این بیانیه آمده است: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم نه تنها موجب افول ارزش و اعتبار این کتاب آسمانی نخواهد شد که وقوع این امر به گسترش حق جویان و عدالت پرستان جهان منتج می گرددد.
با توجه به اینکه کتاب بزرگ مسلمانان در بطن خود موید و تثبیت کننده سایر کتب آسمانی نیز هست هتک حرمت قرآن مجید اهانت به کلیه دینداران و معتقدان به سایر مذاهب و کتب مذهبی به شمار می رود.
از این رو عبور از چنین حرکات ناشایست و بی احترامی به کاملترین کتاب دینی بعنوان معجزه خاتم پیامبران به هیچ روی نادیده گرفته نخواهد شد و ارتکاب این عمل وقیح در درجه نخست متوجه سردمداران غرب به ویژه امریکا می باشد.
بر این اساس بزرگان و عالمان تمامی ادیان باید نسبت به محکومیت این حرکت ستیزه جویانه و شنیع ایستاده و با محکوم نمودن این حرکات نسبت به اعاده حیثیت مسلمانان و سایر دین های آسمانی از تکرار مجدد آن پیش گیری نمایند.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 23::: ساعت 2:7 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                        گسترش نور الهی خاموش کننده طعن و تمسخر دشمنان است

                                                                              * * *
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با انتشار بیانیه ای نسبت به هتک حرمت قرآن کریم،‌ با استناد به سوره صف آیه 8 ، گسترش نور الهی را خاموش کننده طعن و تمسخر دشمنان دانست.
در این بیانیه چنین آمده است:

«یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره،و لو کره الکافرون»

کافران می خواهند تا نور خدا به گفتار باطل و طعن و مسخره خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافر خوش ندارد (به رغم کفار) محفوظ خواهد داشت.

 توهین صورت گرفته توسط برخی افراطیون امریکایی ناشی از نفوذ این کتاب مقدس در محافل و مجامع غربی و به ویژه کشور امریکاست که به لطف پروردگار و وعده قرآن،جایگاه این کتاب عظیم آسمانی محفوظ بوده و با هیچ حرکت مذبوحانه و بی شرمانه ای از ارزش و اعتبار آن کاسته نخواهد شد.
لذا نظر به اینکه این کتاب تاییدگر و ختم کننده کلیه کتب آسمانی است،‌ هتک حرمت نسبت به این معجزه عظیم الهی اهانت به تمامی ادیان به شمار رفته و توهین به آن اعلان جنگی به تمامی ادیان الهی است.
بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن احترام به مقام و جایگاه تمامی انبیاء الهی و پیروان آنان،‌ اهانت به کامل ترین کتاب آسمانی را محکوم کرده و انزجار خود از این حرکت غیرانسانی و ددمنشانه را اعلام می دارد.

 


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 23::: ساعت 2:5 عصر

محبت دوستان ()محبت


                               خبررسانی باید افکار عمومی را به سوی هنجارهای اصولی سوق دهد

                                                                            ***
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در دیدار با مسئولان " خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران " ضمن تاکید برایجاد روابط تنگاتنگ این اداره کل با رسانه ها و مطبوعات فعال استان نوپای البرز گفت: رسالت خبر و خبر رسانی تنها اطلاع رسانی و تحلیل صرف وقایع و اخبار نیست بلکه جهت دهی افکار عمومی به سوی هنجارها و اعتقادات اصولی باید مبنای مهم فعالیت در این حوزه قرار گیرد.
قادر آشنا در تشریح نگاه خود به رسانه افزود: نگاه من به حوزه خبر مبنایی است.
وی بیان کرد  نگرش به اینکه سایتها، خبرگزاریها و مطبوعات سردمداران حوزه تبلیغ و پیش قراولان عرصه فرهنگ هستند، باید به باور تبدیل شود.
آشنا در تشریح جایگاه رسانه در کشور ضمن مقایسه مخاطبان سینما، تئاتر، و نمایش خاطرنشان کرد: رسانه در کشور به دلیل داشتن مخاطبان جهانی در جایگاه چهارم قرار دارد حال اینکه استقبال از دیگر حوزه های فرهنگی محدود به گروه و قشر های خاصی است.
این مسئول فرهنگی، سرعت، صحت و انصاف را به عنوان سه اصل مهم کار خبر ذکر و عنوان کرد: توقع و انتظار ما از اهل رسانه نیز پایبندی به این اصول و رعایت آن است.
آشنا با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ صحیح نقد در جامعه، تصریح کرد برای این مهم نباید از دایره انصاف جدا شد چرا که قلم حرمت دارد و خداوند متعال نیز در کتاب آسمانی خود به قلم قسم خورده ضمن اینکه در دین اسلام  نیز به تفکر و تعقل توجه زیادی شده است.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این دیدار، پرداختن به مقوله فرهنگ، بسط و توسعه فعالیتهای این حوزه را ضرورتی برای دستگاههای مختلف جامعه اسلامی دانست.
آشنا با مثبت ارزیابی کردن فعالیتهای خبری " خبرگزاری ایرنا " خواستار افزایش گستره کاری مناسب این خبرگزاری در سطح استان شد و گفت: توقع ما از این خبرگزاری،این است که اخبار استان را به دور از حاشیه ها منشر نماید.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 23::: ساعت 8:40 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                          مادر زن خوش شانس به روی صحنه رفت

                                                                         ***
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، " مادر زن خوش شانس " عنوان نمایش نامه ای است که آن را " بهزاد دودانگه "نویسندگی و کارگردانی کرده است.
" نمایش مادر زن خوش شانس " کاری است از گروه نمایش " پیام معاصر" که با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج از 21 ماه جاری به مدت دو روز از ساعت 18 به بعد در محل سینما تئاتر اداره ارشاد واقع در پارک شهید چمران به روی صحنه می رود.
زینب قاسمی، مجتبی لطیف، مهسا حبیبی، مسعود شکریان، سعیده جورابل، بهنام و بهزاد دودانگه از جمله بازیگران این تئاتر هستند که با الهام گرفتن از سبک قدیمی" تخت حوضی و سیاه بازی " و الگو برداری از قهرمانان ثابت سیاه بازی، نمایش را اجرا می کنند.
در نمایش " مادرزن خوش شانس " سیاه رابطی است میان داماد سرخانه ها و مادرزنی که همچون حاکمی زورگو که بر آنها حکمرانی می کند و برخلاف دامادها، از جایگاه ویژه ای در دل مادرزن برخوردار بوده و همین عامل باعث خوش شانسی مادر زن می شود چون ....
سیاه بازی که از مهمترین و قدیمی ترین نمایش های شادی آور سنتی ایرانی محسوب می شود که در آن شخصیت سیاه از اهمیت زیادی برخوردار است برپایه کلام، حرکت، موسیقی استوار است و به نوعی نماینده مردم بوده و از وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه انتقاد می کند و با ظرافت ها و برداشت های خاص او و با شور و نشاط بسیار آنالیز و تحلیل می شوند.
گفتنی است: گروه پیام معاصر از سال 1382 فعالیت هنری خود را آغاز نموده و برپایی جشنواره استانی معتبری چون بسیج کرج، در سالهای84 و 85، جشنواره نمایشهای تک پرده ای دفاع مقدس کرج سال 82، جشنواره بین المللی دانشجویی 84، جشنواره استانی ساوجبلاغ وجشنواره استانی تهران سال 88 را در کارنامه هنری خود دارد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 21::: ساعت 12:55 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                       نخستین جلسه بزرگترین رویداد فرهنگی استان البرز تشکیل شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ جلسه هماهنگی برگزاری اولین رویداد بزرگ فرهنگی استان البرز در قالب نمایشگاه استانی کتاب روز پنج شنبه در محل این اداره کل برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این جلسه ضمن تاکید بر جایگاه ویژه کتاب در افزایش سطح فرهنگ،‌ یکی از اساسی ترین فعالیت های این حوزه را بسط و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ذکر کرد.
قادر آشنا تصریح کرد: دسترسی آسان به کتاب ها، تنوع و استفاده بهینه از این مظهر دانش و آگاهی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بزرگ استانی است.
وی قرار گیری کتاب به عنوان یکی از مهمترین کالاهای فرهنگی در سبد خانوار را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: ارائه این محصول با در نظر گرفتن تخفیف های مناسب از دیگر برنامه های ما در طول برگزاری نمایشگاه استانی کتاب خواهد بود.
آشنا لزوم عرضه کتب چاپ جدید با محتوا و درون مایه مناسب در این نمایشگاه را یادآور شد و خاطرنشان کرد:برگزاری نمایشگاه کتاب بعنوان نخستین فعالیت استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به سبب حساسیت و اهمیت موضوع کتاب و مطالعه گامی بسیار مهم و فرهنگ ساز به شمار می رود.
در این جلسه همچنین مهدی عسگری، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل استان البرز، بعنوان مدیر نمایشگاه کتاب استان البرز ضمن ارائه گزارشی از پیگیری-های فشرد? انجام شده درخصوص مقدمات برپایی این نمایشگاه به عنوان اولین رویداد برجسته فرهنگی البرز، به بیان نکاتی درخصوص برنامه ریزی و تشکیل کمیته های مرتبط با این نمایشگاه پرداخت.
بر این اساس آقایان باقر قربانی،‌ مسعود شاه بیگ،‌ داوود صلاحی و خانم ها سیده مریم شفیعی ومعصومه داودی به ترتیب مسئولیت کمیته های اجرایی نمایشگاه، تبلیغات محیطی،‌ فرهنگی- هنری،‌ روابط عمومی و کمیته مالی و پشتیبانی را عهده دار شدند.


 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 18::: ساعت 4:50 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                          ندای باران " سماع رنگها " را به نمایش می گذارد

                                                                           ***
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نمایشگاه نقاشی  " سماع رنگها "  نمایش هنرمندی مهرداد آقایی پور است که با همکاری این اداره کل و موسسه فرهنگی هنری ندای باران در معرض دید علاقمندان و حامیان این هنر اصیل در استان نوپای البرز قرار می گیرد.
این هنرمند 40 اثر نقاشی خود را با عنوان " سماع رنگ ها " با موضوع طبیعت به سبک رنگ روغن طراحی کرده است.
وی در این آثار با ظرافت خاصی به بیان حکمت عارفانه فلسفه " سماع " یکی از نامهای خداوند رحمان می پردازد. این نمایشگاه از پانزدهم ماه جاری به مدت یکهفته در محل موسسه هنری – فرهنگی " ندای باران " جز روزهای تعطیل پذیرای دوستداران هنر  می باشد.
علاقمندان می توانند در این ایام در دو شیفت صبح و عصر بین ساعات 9 الی 13 و 15 الی 20 در این نمایشگاه که در چهارراه طالقانی، جنب ایستگاه درختی، ساختمان خسروانی، طبقه سوم، " موسسه ندای باران " واقع شده است دیدن کنند.
همچنین شماره تماس 2720077 آماده پاسخگویی به متقاضیان بازدید از نمایشگاه " سماع رنگها " می باشد.

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 شهریور 17::: ساعت 10:50 صبح

محبت دوستان ()محبت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .