سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                     کانونهای فرهنگی هنری مساجد کرج در ضیافت افطاری

                                                                      ***
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز 200 نفر از مدیران مسئول ، کتابداران کانون های فرهنگی،هنری مساجد دراین استان، شب گذشته پس از شرکت در گردهمایی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد طبق سنوات گذشته در ضیافت افطاری حضور یافتند.
در این گردهمایی و ضیافت افطاری آشنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مهدی عسگری معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل ارشاد و مسئولان شهری از جمله عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، پروانه مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی، هنری مساجد، ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد شرکت کردند.
سیده مریم شفیعی گفت:در این گردهمایی که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا شد ائمه جماعات و مدیران این کانونهای فرهنگی بر توسعه وارتقاء فعالیت های فرهنگی، هنری کانونهای مساجد تاکید کردند.
در این نشست جوان بودن جمعیت و حضور قومیت های مختلف کشور در کرج ، ایران کوچک از جمله مسائل پویایی هرچه بیشتر این کانونها عنوان شد.
شایان ذکر است: مراسم ضیافت افطاری کانونهای مساجد کرج در فرهنگسرای امام خمینی (ره)واقع در مصلی نمازجمعه (ره)برگزار شد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 16::: ساعت 2:37 عصر

محبت دوستان ()محبت



           معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معارفه شد

***

با صدور حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ طی مراسمی که روز یکشنبه در محل این اداره کل برگزار شد مهدی عسگری به عنوان معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی گردید.
قادر آشنا که در این مراسم سخن می گفت وظایف دستگاه های فرهنگی را تلطیف روح انسانی به منظور کاهش ناهنجاری های جامعه دانست و اظهار داشت: کاهش آمار زندانیان و ناهنجاری های اجتماعی از جمله مهمترین اهداف عملکرد مجموعه های فرهنگی است.
آشنا با تاکید بر اینکه فعالان حوزه فرهنگ خود باید عامل به امور فرهنگی باشند تصریح کرد: موثرین باید اهل عمل بوده و بر اصول شکل گیری اثر خود پای بند باشند.
وی ضمن تاکید بر شان و جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم توجه کافی به مقوله فر هنگ در جامعه را یاد آور شد و بیان داشت:مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از شانی بسیار والا برخوردار است که جایگاه آن را ارتباط این مجموعه با تمامی افراد جامعه و اقشار آن از بدو تولد تا پایان عمر روشن می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز لزوم توسعه فرهنگی از طریق الگو سازی توسط فعالان این عرصه را بسیار حایز اهمیت دانست.
قادر آشنا با اشاره به تشکیل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز گفت: آمادگی برای برنامه ریزی های کلان استانی در حوزه فرهنگ در دستور کار این مدیریت قرار خواهد گرفت.این مسئول  ملاک ارزیابی وبرتری نیروهای مستقر در این اداره کل را عملکرد و راندمان کاری عنوان نمود.
آشنا با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر و معاونان وی به منظور تسریع شکل گیری چارت سازمانی این اداره کل داشته اظهار داشت: پایان مهرماه زمان تعیین شده برای استقرار نیروها و تشکیل چارت سازمانی این اداره کل در ساختمان فرهنگسرای جوان خواهد بود و هم اکنون کلیه نیازمندی های در بخش های مختلف اداری شناسایی گردیده است.
قادر آشنا اظهار داشت: توجه به رسانه ها و مطبوعات از جمله مهمترین وظایف فرهنگی این اداره کل است همچنین در نظر گرفتن فعالیت های قرآنی،‌ رسیدگی به کانون های مساجد و  فعالان حوزه ادبیات و شعر را از دیگر اولویت های در نظر گرفته شده برای این اداره کل عنوان کرد.

 

مهدی عسگری: استمرار و تقویت تعامل حداکثری با اصحاب فرهنگ و رسانه

***

مهدی عسگری نیز که در این آیین سخن گفت، با اشاره به ملاقاتی که با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج انجام شد، گفت در این دیدار جناب آقای کازرونی به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه، اداره فرهنگ را در گذشته، مجموعه نیمه جانی دانست که با رویکرد تحولگرا و عملکرد پویا و سازنده در طول 2 سال گذشته، جان دوباره ای گرفت و به شأن و جایگاه اصلی خود بازگشت.
اولین معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، رویکرد اصلی معاونت فرهنگی، مطبوعاتی را در راستای تقویت روند مدیریتی سابق دانست و افزود:با حمایت های مدیرکل محترم سیاستگزاری¬ها تقویت و استمرار خواهد یافت و تعامل حداکثری با اصحاب فرهنگ و رسانه را ادامه خواهیم داد.
عسگری در حوزه درون سازمانی، شاخص اصلی ارزیابی و همکاری را « کار و ادب » دانست و گفت:با عنایت به ارتقاء سازمانی، وظایف سنگین تر و رسالت ها حساس تر شده و نیاز افزونتری به فضای همدلی وکار و تلاش داریم و در این راستا از توان و نظرات همکاران وصاحب نظران استفاده خواهیم کرد.
مهدی عسگری ارتقاء ساختاری و حضور اولین مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز را منشا خیر و تحرک در این عرصه دانست و خاطرنشان کرد:قبول مسئولیت معاونت در این اداره کل بنا به ضرورت های موجود منطقه و اداره کل و به تبع افق روشنی است که در چشم انداز آینده استان و دیدگاه مدیریت جدید این اداره کل موجود است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 14::: ساعت 4:1 عصر

محبت دوستان ()محبت


          اختصاص بیش از یک میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی اداره کل استان البرز

                                                                     ***
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از اختصاص یک میلیارد و صد و سی میلیون تومان به منظور حمایت از فعالیت های فرهنگی این اداره کل خبر داد.
قادر آشنا گفت: نخستین تفاهم نامه حمایت از فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با معاونت فرهنگی این وزارتخانه به امضا رسید که بر اساس آن مبلغ یک میلیارد و صد و سی میلیون تومان به فعالیت های حمایتی این اداره کل در حوزه فرهنگ اختصاص یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز انعقاد این تفاهم نامه را در راستای اجرای اهداف قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی و نیز به منظور تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی و بسط آن در سراسر کشور ذکر کرد.
آشنا با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در قالب حمایت های گوناگون از فعالیت های فرهنگی به امضا رسیده است تصریح کرد: حمایت از برگزاری نمایشگاه های کتاب،‌ مسابقات و جشنواره های داستان نویسی،‌ چاپ آثار فاخر،‌ همایش های استانی و نیز حمایت از برگزاری ‌جشنواره صنعت چاپ در استان البرز از طریق اختصاص اعتبارات پیش بینی شده در این تفاهم نامه انجام می گیرد.
وی همچنین اختصاص این بودجه را در قالب حمایت از خرید تازه های کتاب،‌ صدور،‌ اهدا و شارژ کارت الکترونیک خرید کتاب ویژه فرهنگیان و دانشجویان از طریق امضای تفاهم نامه با دانشگاه های متقاضی،‌ برگزاری مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب و توزیع این محصول فرهنگی و ادبی به صورت ماهانه و هفتگی،‌ راه اندازی کارگاه آموزشی داستان نویسی،‌ انجمن شعر آیینی و برگزاری همایش ها و بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان البرز بیان کرد.
آشنا یادآور شد:کلیه فعالیت های داستانی در نظر گرفته در این تفاهم نامه از طریق بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان به اجرا در خواهد آمد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه به اجرای طرح تدوین اطلس جامع استان البرز پرداخت و اظهار داشت  حمایت از اجرای این طرح نیز با تخصیص اعتباراتی در قالب همین تفاهم نامه صورت می پذیرد.
آشنا در پایان از اختصاص اعتبارات حمایتی برای تهیه و تدوین سه عنوان کتاب شعر خبر داد و تاکید کرد: حمایت از برگزاری جشنواره شعر فجر از جمله مفاد پیش بینی شده در امضای تفاهم نامه حمایت از فعالیت های فرهنگی اداره کل استان البرز به شمار می رود.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 شهریور 8::: ساعت 1:41 عصر

محبت دوستان ()محبت


                  دو نمایش مذهبی به مناسبت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام در کرج

 

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دو نمایش مذهبی به مناسبت ایام شهادت حضرت امیرالمونین (علیه السلام) در کرج به روی صحنه رفته است.
سیده مریم شفیعی افزود: دو نمایش مذهبی« غریب نخلستان» و « مرثیه عشق» در ایام شهادت حضرت علی«علیه السلام» با هدف یادآوری هرچه بیشتر ارزشهای دینی و اسلامی در حال اجرا می باشد.
وی اظهار داشت: کارگردانی نمایش مذهبی «غریب نخلستان» با مضمون شهادت حضرت علی (ع) را مهدی شورگشتی و عادل جلیلی برعهده دارد و از نکات جالب توجه در این نمایش ، حضور حبیب ا... کاسه ساز کارگردان مطرح کشور است.وی خاطر نشان کرد: این نمایش با حضور 50 نفر بازیگر و هنرمند در حال اجراست.
شفیعی افزود: نویسندگی و کارگردانی نمایش مذهبی « مرثیه عشق » را مجید نورمحمدی برعهده دارد.
وی اظهار داشت:داستان این نمایش نیز در مورد شهادت مولا امیرالمومنین « علیه السلام» است. و در این نمایش نیز 70 بازیگر حضور دارند .
وی خاطر نشان کرد : 20 نفر از این بازیگران تک نقش هستند و بقیه گروه فرم ( بازیگران نمادهای اسماء الهی و ملائکه )را تشکیل می دهند.
 نمایش مذهبی غریب نخلستان از 5 شهریور الی 8 شهریور به صورت عمومی و رایگان در سالن شهدای گلشهر از ساعت 20:45 در حال اجرا است.
نمایش مذهبی « مرثیه عشق » نیز از 7/6/89 الی 12/6/89 ماه جاری به مدت 5 شب از ساعت 9 شب در سالن شهرداری جنب استخر دانش واقع در چهارصد دستگاه کرج به روی صحنه می رود.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 7::: ساعت 3:38 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                     چارت سازمانی اداره کل ظرف یک ماه آینده تکمیل می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: چارت سازمانی این اداره ظرف یک ماه آینده تکمیل شده و به اجرا در می آید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ظهر امروز مراسم معارفه مدیر کل این اداره با همکاران مجموعه برگزار شد و طی آن قادر آشنا به ارائه اولویت های کاری خود پرداخت.
آشنا در این مراسم ضمن تاکید بر تحکیم روابط انسانی و حفظ حرمت افراد به لزوم سبقت گرفتن همکاران از یکدیگر برای خدمت رسانی شایسته تر اشاره کرد و افزود: انجام به موقع کار و رسیدگی به خواست ارباب رجوع از اولویت های اصلی این مجموعه است که تمامی همکاران در هر زمان ملزم به رعایت این موارد می باشند.
وی ارتباط مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را در راستای فعالیت های استانی و فرا استانی ذکر کرد و اظهار داشت: محور این ارتباطات باید با هماهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.
آشنا توجه ویژه به واحدهای روابط عمومی،‌ حراست و پژوهش را به دلیل برخورداری از حساسیت بالا از جمله مهمترین بخش های مجموعه عنوان کرد و بر رسیدگی و اهمیت به این بخش ها تاکید کرد.
این مسئول تاکید کرد: مستند سازی و گزارش فعالیت های صورت گرفته باید در دستور کار مجموعه قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز شرط نخست خدمت رسانی را صداقت متقابل میان افراد و همکاران دانست و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات اداری در هر حال اصلی ترین ویژگی فعالیت در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خواهد بود.
قادر آشنا در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مهدی عسگری و همکارانش به ادامه همکاری با وی اشاره نمود .
وی همچنین برگزاری جلسات همکاران در روزهای شنبه هر هفته را یکی از راه های همکاری و هماهنگی متقابل همکاران و مدیریت ذکر کرد و اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی از خصوصیات کاری مدیریت حال حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز است.
 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 89 شهریور 6::: ساعت 3:19 عصر

محبت دوستان ()محبت


                          سرپرست ارشاد منشاء هماهنگی و عملکرد قوی در منطقه بوده است


فرماندار شهرستان کرج در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند مهدی عسگری در سرپرستی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج از  وی به عنوان جوانی فعال، دوست داشتنی و تحصیلکرده در عرصه فرهنگ و هنر یاد کرد و گفت:این سرپرستی در طول مدت فعالیت خود منشاء هماهنگی و عملکرد قدرتمند در منطقه بود که این نکته از آگاهی و اشراف وی به مسائل فرهنگی نشأت می گیرد.
عیسی فرهادی انتصاب نخستین مدیر کل استان البرز از حوزه فرهنگ و هنر را مایه برکت و تقویت بنیه فرهنگی منطقه خواند و تاکید کرد: این امر موجب تقویت فرهنگ بیش از سه میلیون جمعیت ساکن در استان البرز خواهد شد.
وی تعامل با هنرمندان و فعال سازی شورای فرهنگ عمومی استان که بعنوان شورایی راهبردی می تواند در رسیدن به اهداف کلان استان البرز مفید واقع شود را از جمله مهمترین اقدامات مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی کرد.
فرماندار کرج به وجود بیش از 5 هزار شهید،‌ 10 هزار جانباز،‌هزار هیات مذهبی و هنرمندان فراوان در این استان تاکید کرد و اظهار داشت همچنین قرار گیری دانشگاه هنر در شهرستان کرج و حضور بیش از 20 هزار فرهنگی در این استان موجب تحول فرهنگی منطقه خواهد شد.
فرهادی با اشاره به برخورداری ایران از فرهنگ بسیار غنی و اسلامی این کشور را از کشورهای فرهنگ ساز در جهان عنوان کرد و گفت: هم اکنون مهم ترین ابزار دشمن برای پیروزی در این عرصه هجمه های فرهنگی است به طوریکه در حال حاضر میلیون ها سایت علیه فرهنگ اسلامی و انسانی قلم فرسایی می کنند.
فرماندار شهرستان کرج تولید جنگ روانی توسط رسانه ها را شیوه منتخب دشمنان در برخورد با اصول فرهنگی کشور ذکر کرد و افزود: بر این اساس رسالت فعالان فرهنگی و از جمله رسانه ها ایجاب می کند که تمامی سال ها در همه حال سال همت مضاعف و کار مضاعف به شمار رود.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 4::: ساعت 6:37 عصر

محبت دوستان ()محبت


                       نخستین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آیین معارفه نخستین مدیر کل استان البرز فعالیت مهدی عسگری را پویا و هماهنگ با اهداف این مجموعه خواند.
جلیل سائلی با اشاره به تشکیل استان البرز و تفکیک سه شهرستان کرج،‌ ساوجبلاغ و نظرآباد از ساختار اداری استان تهران اظهار داشت:با تشکیل این استان بیش از 80 مدیر و کارمند از مجموعه سازمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کسر می گردد.
وی تعیین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را به دلیل اهمیت فرهنگی و هنری منطقه از  دغدغه های جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو تشکیل استان البرز خواند و خاطرنشان کرد:استان البرز دارای ظرفیت های گسترده ای در حوزه فرهنگ و هنر است که با تشکیل این اداره کل تحولات گسترده ای در حوزه اعتبارات و ساختار اداری منطقه ایجاد می شود.
مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران سهم برنامه های استانی برگزار شده در شهرستان کرج طی دو ساله اخیر و با سرپرستی مدیر این مجموعه را بسیار خوب و مناسب ارزیابی کرد.
این مسئول  با اشاره به گستردگی هنرمندان رشته های گوناگون در این استان و کسب رتبه های برتر استانی و شهرستانی از سوی آنان، رویکرد اصلی مدیر کل جدید استان البرز را بسط و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه دانست.
سائلی خاطرنشان کرد شهرستان کرج در بسیاری از جشنواره ها و رشته های هنری حائز رتبه های برتر است و برخورداری از بهترین و برگزیده ترین هنرمندان و اصحاب فرهنگ منطقه از ویژگی های اصلی استان البرز به شمار می رود.
وی با تاکید بر فعالیت گسترده حوزه های گوناگون هنری از جمله انجمن های شعر، ادب و تئاتر این شهرستان طی سال های اخیر، عملکرد این انجمن ها در سطح استان تهران را بی نظیر و کم نظیر عنوان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: برای نمونه فعالان حوزه تئاتر با حضور در جشنواره فجر  و کسب رتبه های استانی قابلیت های بسیاری را برای این استان تازه تاسیس فراهم آورده اند که این ظرفیت رسیدگی و توجه خاص مدیر کل جدید استان البرز را می طلبد.
این مدیر همچنین روستای برغان از شهرستان ساوجبلاغ را به عنوان مهد اجرای مراسم تعزیه خوانی در کشور خواند و یادآور شد: این شهرستان به دلیل بافت وی‍ژه و سابقه اجرای تعزیه در آن از مهمترین مراکز تعزیه خوانی در کشور به شمار می رود و براین اساس برگزاری جشنواره تعزیه برای سال جاری در این شهرستان مقرر شده است.
جلیل سائلی در بخش دیگری از سخنانش از تکمیل و افتتاح فرهنگسرای جوان کرج تا پیش از آغاز مهرماه سال جاری خبر داد
این مسئول با تاکید بر آغاز مجدد عملیات ساخت و تکمیل ساختمان فرهنگسرای جوان از سال 87 به همت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اظهار داشت:اجرای این طرح از سال 79 کلید خورد و دو سال بعد به دلیل بروز برخی مشکلات طرح قریب به 6 سال متوقف شد.
سائلی افزود: از سال 87 عملیات مجدد ساخت طرح آغاز شد و با تخصیص 400 میلیون اعتبار در سال جاری تا کنون 97 درصد عملیات فیزیکی این طرح به اتمام رسیده است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 4::: ساعت 4:51 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                 محرومیت های شگفت آور روی دیگر سکه نامتوازن استان البرز است


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل این استان را از لحاظ فرهنگی دارای دو وجه خواند و اظهار داشت: وجود استعدادهای ملی و ظرفیت های گسترده که یکی از شاخصه های مهم استان البرز به شمار می رود تنها یک روی سکه تشکیل این استان به شمار می رود.
مهدی عسگری ادامه داد: این در حالیست که محرومیت ها و محدودیت های بسیار عمیق و شگفت آور در عرصه فرهنگ و هنر روی دیگر سکه استان البرز محسوب می شود که این عدم هماهنگی موجب نازیبایی و عدم تناسب در منطقه گردیده است.
عسگری گستردگی جمعیت و ظرفیت هنری منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: متاسفانه این منطقه از داشتن حتی یک پلاتو و سالن حرفه ای تئاتر محروم است و این در حالیست که در برخی شهرهای بالای صدهزار نفر در این استان مراکز فرهنگی وجود ندارد.


جذب 10 برابری اعتبار از سوی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج فعالیت این مدیریت در 20 ماه گذشته را بر اساس چهار رویکرد اصلی خواند و تصریح کرد: روان سازی بروکراسی اداری،‌ تعامل حداکثری با مسئولان و دستگاه های فرهنگی،‌ برون سپاری فعالیت های اجرایی و نیز صرفه جویی، بهینه سازی و جلب مشارکت با بخش خصوصی از طریق جذب سرمایه گذار از سرفصل های اصلی این مدیریت در 20 ماه گذشته بوده است.
مهدی عسگری افزود: با جذب اعتبارات مناسب تمامی فرهنگسراهای تحت پوشش این مدیریت واقع در مناطق اشتهارد، محمدشهر، ماهدشت، ‌فردیس و کرج مورد عملیات تجهیز و تعمیر قرار گرفتند.
وی گفت: همچنین 10 برابر بودجه رسمی که این مدیریت از اداره کل استان تهران دریافت کرده است از طریق مشارکت با دستگاه های دولتی،‌غیردولتی و اسپانسرینگ صورت گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: به همین میزان نیز در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان و شهرستان با افزایش روبه رو بودیم و این در حالیست که پیش از این برگزاری برنامه های کلان فرهنگی و هنری از سالی یک تا دو برنامه تجاوز نمی کرد.
عسگری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یک برنامه شاخص و کلان فرهنگی در سطح استانی و شهرستانی به صورت متوسط هر 40 روز از عمده نتایج اعمال رویکرد برون سپاری و مردمی سازی عرصه فرهنگ و هنر طی سال گذشته و امسال بوده است.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 4::: ساعت 4:47 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                     قلم زنان کرجی خاطره روز بودنشان را به سبز درختان سپردند

                                                                             ***

به پاس همت والای اهل قلم و تقدیر از حضور پرشورشان کلمات به دنبال هم جمله ای ساختند به زیبایی مهربانی و لطافت همدلی.
 بر کاغذهای ابرو باد لوح تقدیر " حرمت نگاشتن " به " طنین بال جبرئیل " بر فراز قلم، به یادگار ماندگار شد.
اینبار برای  قلم زنان کرجی در دهکده ای سبز محفلی بر پا شد تا پهنای آسمان آبی و سایه درختان آرامشی برای صاحبان این روز به ارمغان آورد و ذهنشان دمی از گفت و افزود و خاطرنشان کرد بیاساید.
گرچه رسالت خبری " خبرنگار " هیچگاه او را از نگاشتن دور نمی کند...
این بار مسئولان در کنار اهل قلم نشستند  قلم به دست از مشکلات اهالی این عرصه که به زبان خبرنگاران گفته می شد نوشتند.
بعضی از مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران توسط خود آنها پاسخ داده شد. برخی مسائل نیز بیان شد که حیطه رسیدگی و اهتمام به وعده های آن در حد اختیار رئیس جمهور و مجلس است. بعضی  موارد مطرح شده هم در بلند مدت و توسط وزارت ارشاد و رئیس جمهور قولهای داده شده قابل پیگیری و اجراست.

روز خبرنگارامسال فرصتی شد برای گفتن حرفهای خبرنگارانی که همیشه منشور شنیدن هستند

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، مراسم تجلیل از خبرنگاران را فرصتی برای گفتن حرفهای خبرنگارانی که همیشه منشور شنیدن هستند عنوان کرد.
مهدی عسگری در پاسخ به موضوع بیمه خبرنگاران که به عنوان یکی از دغدغه های مهم خبرنگاران مطرح شد گفت: هم اکنون چندین هزار خبرنگار در کشور تحت پوشش بیمه هستند اما متاسفانه بسیاری از مدیران مسئول به دلیل تبعات حقوقی از ارائه معرفی نامه به خبرنگار ممانعت می کنند این در حالیست که ارشاد در این زمینه و تحقق این مهم هیچ مشکل و محدودیتی ندارد.
وی با اشاره  به مطالبات به حق خبرنگاران افزود: بهرمندی از این مطالبات و ثبت نام خبرنگاران در بانک اطلاعاتی وزارت ارشاد نیاز به ارائه معرفی نامه خبرنگاری از سوی مدیر مسئول نشریه و ارائه مستندات مربوطه دارد.

راه اندازی خانه مطبوعات پس از اخذ مجوزهای قانونی

این مسئول از راه اندازی خانه مطبوعات پس از اخذ مجوزهای قانونی خبرداد و عنوان کرد: این مهم از طریق برگزاری مجمع عمومی با حضور خبرنگارانی که نامشان در بانک اطلاعاتی این مدیریت ثبت شده است امکان تحقق می یابد و در واقع نقش اصلی را هئیت مدیره ای خواهد داشت که همه خبرنگاران فعال استان البرز با نظر خودشان آنها را انتخاب خواهند کرد.
عسگری ادامه داد:مدت زمانی که برای اخذ مجوزهای قانونی راه اندازی خانه مطبوعات طی می شود فرصت مناسبی برای شکلگیری زیرساختها این نهاد صنفی است.

نقش اثرگذار مطبوعات در قرن حاضر

وی نقش حساس و اثر گذار مطبوعات در قرن حاضر را یادآور شد و افزود: خبرنگارانی که می خواهند در این عرصه تخصصی کار کنند قطعاً افرادی با دغدغه های مشترک خواهند بود که با استواری هرچه تمام تر پای این دغدغه ها می ایستند و ما مسئولان نیز برای رفع  این مشکلات گامهای مناسب تری را بر خواهیم داشت.
به گفته عسگری رسانه ای بودن حرفه ای عمل کردن، بالاترین قدرت تاثیرگذاری را در روزگار کنونی دارد به طوریکه، در بسیاری ازموارد مطبوعات هستند که برای مدیران تصمیم سازی می کنند و به همین دلیل است که باید دست به دست هم بدهیم و اتحاد داشته باشیم.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 25::: ساعت 10:38 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                                 پویایی پایه اصلی فرهنگ انتظار است


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج در آیین اختتامیه جشنواره شعر لحظه لحظه تا خورشید به بیان مفهوم انتظار در قالب ادیان توحیدی و غیر توحیدی پرداخت و نگاه شیعه به این  حوزه را نگاهی جامع و متفاوت با سایر ادیان خواند.
مهدی عسگری دو بحث موعود و آخرالزمان را مشترک میان ادیان و مکاتب مختلف ذکر کرد و افزود: تمامی ادیان و مکاتب به گونه ای به این حوزه ها پرداخته اند و این در حالیست که هر یک ویژگی های گوناگونی را به مفهوم انتظار و آخر الزمان نسبت داده اند.
این مدیر تفاوت نگاه اندیشمندان به این دو حوزه را یادآور شد و با اشاره به اینکه برخی علما فرهنگ انتظار را هم تراز با احتراز و کناره گیری بر می شمرند خاطرنشان کرد: انتظار به مفهوم یک حالت یا صفت نیست که این فرهنگ در شیعه به معنای عبادتی مبتنی بر حرکت و پویایی، ‌جوشش برای بستر سازی ظهور حضرت قائم(عج) است.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در ادامه به تشریح نگاه شعر امروز به حوزه آیینی و مفهوم انتظار پرداخت و یادآور شد: نگاه امروز به مبحث انتظار نگاهی سازنده و امیدآفرین است. 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مرداد 20::: ساعت 5:47 عصر

محبت دوستان ()محبت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .