سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                       نمایشگاه آرم و نقوش حامد منبعی آغاز به کار کرد

 

مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت:این نمایشگاه با همکاری این مدیریت، به ارائه مجموعه آثار حامد منیعی می پردازد.
سیده مریم شفیعی افزود: آثار این هنرمند که مجموعه ای از آرم ها و نقوش طراحی شده توسط وی می باشد از چهارم مرداد ماه همزمان با ایام نیمه شعبان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا 13 مرداد ماه در مکان فرهنگسرای امام خمینی(ره) واقع در کرج -بلوار امام زاده حسن(ع)- کوچه شهید نصرتی،‌ جنب مصلی نمازجمعه به نمایش گذاشته می شود.


شایان ذکر است:بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 تیر 28::: ساعت 11:20 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                    نمایش کمدی موزیکال زاغی دم بریده به روایت گروه همراهان

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج،‌ با همکاری این مدیریت نمایش کمدی موزیکال زاغی دم بریده ساخت گروه فرهنگی هنری همراهان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر به روی صحنه رفت.
این نمایش که به کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا نعیم حسنی اجرا می شود داستان کلاغ زاغی را روایت می کند که در یک جنگل به دام روباهی مکار افتاده و روباه با گرو نگه داشتن دم این کلاغ وی را به هم دستی با خود مجبور می کند.
گروه فرهنگی هنری همراهان که از جمله معتبرترین سازندگان آثار نمایشی در حوزه کودک است نمایش زاغی دم بریده را از 27 تیرماه به مدت 10 روزآغاز نموده و همه روزه به غیر از روزهای جمعه از ساعت 19 میزبان تماشاگران علاقمند به حوزه نمایش کمدی موزیکال است.
علاقمندان می توانند جهت رزرو بلیت با شماره 2630604-0912 تماس حاصل نمایند.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 تیر 28::: ساعت 10:56 صبح

محبت دوستان ()محبت


                        کرج نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور از زیرساختهای شهری محروم مانده است


به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی که در گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه مسئولین بخشهای مختلف مدیریتی در کرج از اختیارات و امکانات، برای مدیریت در حوزه های گوناگون بهره کافی نبرده اند.
این مسئول توزیع امکانات را مربوط به محدوده خاص جغرافیایی عنوان کرد و گفت: عمده امکانات مدیریتی کشور متمرکز در استان تهران است و کرج با وجود جمعیت زیاد و دارا بودن مجموعه مناطق عظیم برای کوچکترین کارها باید از تهران مجوز بگیرد که این خود عاملی درعقب ماندن در کارهای مهم است.
اکبریان بودجه تخصیص یافته از سوی مجلس به بخش فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بودجه پیشنهادی دولت برای مسائل فرهنگی از 500/3 میلیارد تومان به 700/5 میلیارد تومان افزایش یافته است این درحالیست که بروکراسی اداری به گونه ایست   که به هیچ وجه امکان نمود در این زمینه را فراهم نمی کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسریع در استقرار استانداری استان البرز اظهار امیدواری کرد: با استقرار استانداری بعد از تایید شورای نگهبان و استاندار بتوانیم امکانات بالقوه ای وارد شهرستان کنیم و مشکلات را یکی بعد از دیگری برطرف کنیم.
مساجدباید کانون فرهنگی، هنری باشد
اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:مسجد باید مرکز فرهنگی ،هنری ، سیاسی و علمی باشد.
وی نقش این مراکز فرهنگی را برای رشد و توسعه فرهنگ ضروری دانست و بر حمایت دستگاههای ذیربط از این مراکز تاکید کرد.
اکبریان گفت: فعالیت کانون مساجد کرج را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:این مراکز نقش به سزایی در توسعه فرهنگ شهری دارند.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 تیر 24::: ساعت 4:23 عصر

محبت دوستان ()محبت


                        مهدی عسگری:
                                       لزوم تقویت بخش نرم افزاری در کانون های مساجد


مهدی عسگری در گردهمایی مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات بر تقویت بخش نرم افزاری و محتوایی کانون های فرهنگی،هنری مساجد تاکید کرد.
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از افزایش چهاربرابری تعداد کانون های مساجد در کرج در طول یکسال و نیم گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون با فعالیت یکصد و سی کانون مسجد در این منطقه به لحاظ کمی فاصله چندانی با کلان شهر تهران نداریم.
مهدی عسگری با تاکید بر تقویت بخشهای مختلف فرهنگی در کرج گفت:با توجه به موجود در فرهنگ منطقه، این تقویت همه جانبه صورت نگرفته است و در حال حاضر نیز بسیاری از حوزه ها نیاز به تقویت زیرساخت ها و پشتیبانی در بخشهای محتوایی دارند. 

عسگری بحث نظارت بر فعالیت کانونهای مساجد را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد:ساماندهی فعالیت این کانونها و توزیع عادلانه بودجه بین این مراکز نیاز به برنامه محوری دارد در غیر اینصورت بودجه بین همه کانونها با هر سطح فعالیتی یکسان توزیع می شود که این اختصاص بودجه غیر عادلانه است.
عسگری با بیان اینکه ارزش، اهمیت و تاثیرگذاری کانونها در حوزه فرهنگ و هنر شاید بیش از برخی از دستگاههای متولی فرهنگ در شهرستان است بیان داشت:نظارت مستمر و کارآمد از کانون ها ،درجه بندی فعالیت این مراکز  و توزیع عادلانه بودجه نسبت به اقدامات انجام شده توسط این مراکز فرهنگی نقش به سزایی در افزایش تاثیر گذاری کانون های مساجد ایفاء می کند.
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج درجه بندی کانونها مطابق با فعالیتهای صورت گرفته را مهم ارزیابی و تاکید کرد:اعتبار تخصیصی به کانونها باید با برنامه ریزی،فکر و آموزش همراه باشد در غیر اینصورت همزمان با افزایش اعتبارات فرهنگی به جای اینکه شاهد رشد شاخصه های فرهنگی باشیم دچار رکود در این حوزه مهم می شویم.
عسگری خلاقیت، نوآوری و هدایت محوری را از ابزارهای مهم تحقق اهداف کانونهای مساجد ذکر کرد
وی نقش مساجد در ساخت تمدن اسلامی را یادآور شد و افزود:امروز در بحث جنگ نرم، دولت  همت و تلاش خود را در جهت تقویت این مراکز فرهنگی به عنوان نقطه اصلی و محوری ساخت تمدن اسلامی و توسعه آن قرار داده است.
وی ایجاد تحول نرم افزاری را برای  گسترش اثرگذاری کانونهای فرهنگی مساجد مهم دانست و بیان داشت:اگر تحول نرم افزاری  اتفاق بیفتد حتی در صورت کمبود حمایتهای مادی، این کانونها با تکیه بر  فکر و خلاقیت فرهنگی پویا خواهند بود.
این مسئول شناسایی نیازهای فرهنگی منطقه و چاره اندیشی برای آنها را از جمله مؤلفه های مهم برای موفقیت در این حوزه عنوان کرد و افزود:موفقیت تنها در گرو افزایش اعتبارات و امکانات نیست و در کنار آن تقویت دیدگاه علمی، رویکرد برنامه محور و آموزش مدیران جوان ضرورت دارد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 تیر 24::: ساعت 4:19 عصر

محبت دوستان ()محبت


              برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان زمینه ساز ارتقاء فعالیتهای هنری در کرج است


به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، مدیر این اداره در بازدید از سی و ششمین نمایشگاه انفرادی فرج ا... عطابکی نقش برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان در بخشهای مختلف هنری را یادآور شد و بر ارتقاء آن تاکید کرد.
مهدی عسگری با بیان توانمندیهای هنری و وجود ظرفیتهای مثبت هنر در کرج گفت: توسعه کمی و کیفی نمایشگاه های هنری نقش به سزایی در رشد و شکوفایی هنر در این منطقه دارد
وی ادامه داد: ضمن آنکه این اقدام فرهنگی در سطح منطقه، زمینه ساز گسترش هنر بین علاقمندان این حوزه می شود
عسگری با تاکید بر ضرورت افزایش نمایشگاه ها اظهار داشت: هنرمندان با به نمایش گذاشتن آثار خود به احیای هنر در زمینه های مختلف کمک شایانی می کنند.
گفتنی است: سی و ششمین نمایشگاه انفرادی فرج ا... عطابکی، معاون فرهنگی هنری انجمن دوستی ایران - آمریکا  با 50 اثر در مکتب رئالیسم و تکنینک رنگ روغن و با موضوع نگاهی به طبیعت ایران، چهاردهم تیرماه جاری در نگارخانه سوره گشایش یافت  و تا 24 ماه جاری نیز در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
این هنرمند نقاش در آثار خود از تفکرات اساتیدی چون عبدالحسین محسنی کرمانشاهی بهره برده است. وی در 15 سال فعالیت هنری خود، برگزاری چندین دوره کارگاه آموزشی نقاشی در دانشگاه دولتی ادیس آبابا و اتیوپی،‌ اجرای زنده نقاشی در مناسبتهای مختلف داخل کشور و خارج از کشور، عضویت در کمیته تعیین سطح اساتید و مربیان رشته هنرهای تجسمی و ... را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
علاقمندان به بازدید می توانند همه روزه به جز ایام تعطیل از آثار این هنرمند در نگارخانه سوره واقع درکرج، خیابان مطهری، بلوار نبوت، خیابان میلاد، شماره 35 حوزه هنری مرکز کرج دیدن کنند.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 تیر 24::: ساعت 12:24 صبح

محبت دوستان ()محبت


                           خانه مطبوعات همزمان با تشکیل استان البرز راه اندازی می شود

 

طی نشستی با حضور فرماندار ویژه کرج، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و اعضای هیئت مؤسس خانه مطبوعات مسائل مربوط به این تشکل بررسی شد.
در ابتدای این جلسه، مهدی عسگری ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری های صورت گرفته در طول حدود 2 سال اخیر گفت: به لطف الهی با تشکیل استان البرز، موانع پیش روی خانه مطبوعات مرتفع شده و اکنون می توان همزمان با تشکیل رسمی استان البرز،شاهد تحقق این خواست? به حق اصحاب رسانه باشیم.
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با تشکر از تلاش ها و اقدامات «هیات موسس» این تشکل رسانه ای تاکید کرد: تشکیل خانه مطبوعات مورد حمایت همه جانبه این اداره است چه این که وجود چنین تشکیلاتی،در راستای ساماندهی و حمایت هدفمند از رسانه های فعال و خبرنگاران زحمتکش می تواند در جایگاه مشاور فکری و بازوی این مدیریت بسیار موثر واقع شود.
مهندس عسگری افزود: اکنون نیز زیر ساخت های نرم افزاری این موضوع از جمله تشکیل بانک اطلاعاتی اصحاب رسانه و پیش نویس اساسنامه خانه،آماده شده و طبق آئین نامه های موجود با تکمیل هیأت مؤسس در گستره استانی و مشارکت رسانه های ساوجبلاغ و نظرآباد، می توانیم همزمان با تولد استان البرز، نسبت به دریافت مجوز رسمی «خانه مطبوعات البرز» از وزارتخانه متبوع اقدام نماییم.
در این نشست فرماندار ویژه کرج نیز به راه اندازی خانه مطبوعات همزمان با تشکیل استان البرز تاکید کرد.

فرهادی در این نشست که با حضور معاون سیاسی، انتظامی فرماندار و معاون فرهنگی،اجتماعی شهرداری کرج برگزار گردید،گفت: استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهایی که در مطبوعات و رسانه های کرج وجود دارد نقش بسزایی در پی ریزی صحیح استان البرز خواهد داشت.
وی بامثبت ارزیابی کردن نحوه فعالیت مطبوعات و رسانه های گروهی کرج خاطر نشان کرد: در مطبوعات و رسانه های شهرستان کمترین مشکل وجود دارد و این مهم در سایه فعالیت خبرنگاران جوان که از سرمایه های اصلی شهرستان به شمار می روند محقق شده است.
فرماندار ویژه کرج افزود: خانه مطبوعات استان البرز می تواند با ظرفیتهای رسانه­ای که در سایر شهرهای نظرآباد و ساوجبلاغ وجود دارد به طور منسجم و هماهنگ عمل نموده و گامهای موثری را در جهت رفع مسائل و مشکلات اصحاب رسانه و پویائی استان البرز بردارد.
گفتنی است: مکاتبه با اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تسریع در تشکیل خانه مطبوعات استان البرز، اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات از سوی هیئت مؤسس با نظارت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، مساعدت فرمانداری و معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری کرج به منظور حمایت مالی برای تشکیل خانه مطبوعات در سطح استان، پیگیری اعضای هیئت مؤسس و مکاتبه با شهرداری در جهت در اختیار دادن مکان مناسب برای استقرار خانه و برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات استان البرز پس از طی مراحل قانونی تشکیل خانه مطبوعات از سوی هیئت مؤسس با نظارت و هدایت اداره ارشاد از اهم مصوبات این نشست بود.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 تیر 15::: ساعت 6:57 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

 

 

شاعران کرج مبعث پیامبر را می سرایند

 

همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی «ص»مراسم جشن مبعث باحضور  شاعران در کرج برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت:این جشن، به همت این مدیریت و همکاری انجمن شعر اتاق آبی و گروه فرهنگی،هنری اروند در مجموعه فرهنگی،ورزشی ایثارگران روز دوشنبه مورخ 21 تیرماه از ساعت 16 برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است:مجموعه فرهنگی ورزشی ایثارگران واقع در جاده ملارد، روبه روی نیروگاه برق شهرداری منطقه سه از ساعت 16 دوشنبه 21 تیرماه میزبان مدعوین  و علاقمندان شعر خواهد بود.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 تیر 15::: ساعت 6:41 عصر

محبت دوستان ()محبت


مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از تئاتر مرآت جن دیدن کرد

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج و هیات همراه از تئاتر مرآت جن به کارگردانی امین آبان در فرهنگسرای حافظیه کرج دیدن کرد.

مهدی عسگری با بیان اینکه این تئاتر از لحاظ تکنیکی و حرفه ای کاری بسیار قوی محسوب می شود گفت: بازی ها و کارگردانی این تئاتر از قوت و تکنیک بالایی برخوردار است.

عسگری با تاکید بر کسب رتبه های گوناگون کشوری این نمایش به رتبه اول بازیگر مرد این تئاتر در جشنواره کشوری عدالت و امید اشاره کرد و افزود: جنبه محتوایی نمایش مرآت جن که به نوعی به سیر زندگی آدم ابوالبشر تا دوران امامت می پردازد دارای ارزش های دینی و اخلاقی مناسبی است.

وی اظهار داشت: نمایش این اثر از 10 تیرماه در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای حافظیه آغاز شده و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

عسگری اضافه کرد: بازدید از این نمایش برای عموم رایگان است.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 تیر 14::: ساعت 4:26 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

                                                 جشن فیتیله ای کودکان در کرج برگزار شد


مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت:جشن فرهنگی، ورزشی  فیتیله ای بچه های کرج با همکاری مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با حضور گسترده کودکان و علاقمندان در ورزشگاه انقلاب کرج برپا شد.
گفتنی است: جشن فرهنگی،ورزشی فیتیله ای بچه های کرج با حضور هنرمندان مطرح عرصه کودک و نوجوان محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی در 3 سانس مختلف در مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار شد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 تیر 13::: ساعت 3:49 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                     کودکان امروز،اصول شهروندی را  در کرج فرا گرفتند
مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت :نخستین جشنواره فرهنگی،هنری کودک امروز،شهروند فردا همراه با نمایشگاه خلاقیت ویژه کودک و نوجوان باهمکاری مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار شد.
در برگزاری این جشنواره که 2 روز 9 و 10 تیرماه با هدف آماده سازی کودکان جهت ورود به اجتماع و پذیرش مسئولیتهای شهروندی انجام گرفت معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری و موسسه فرهنگی،هنری سپهرمهرو ماه همکاری داشتند.
در این جشنواره فرهنگی،هنری که با استقبال فراوان کودکان روبرو شد گروه هنری رنگین کمان و عمو قناد به اجرای برنامه های شاد و هنری پرداختند.
سیده مریم شفیعی اظهار داشت: نمایشگاه جنبی این جشنواره با موضوع خلاقیت ویژه کودکان در روزهای 7 تا 12 تیر ماه در مجموعه تالار شهیدان نژاد فلاح برپا شد و علاقمندان به حوزه خلاقیت کودکان از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 تیر 13::: ساعت 3:44 عصر

محبت دوستان ()محبت


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .