سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                        پیشکسوتان نقاشی با " گام مشترک " به کرج می آیند

                                                                           * *  *

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، نمایشگاه " گام مشترک " که حاصل هنرمندی 40 نفر ازپیشکسوتان و فعالان عرصه هنر است، همزمان با آغاز هفته نقاشی در نگارخانه " سوره " و " جلوه " برپا می شود.
بنابراین گزارش :هدف از برپایی این نمایشگاه که از فردا به مدت یک هفته برگزار می شود، ارج نهادن به این هنر اصیل و آشنایی شهروندان با آثار نقاشان معروف و به نام می باشد.
جلیل جوکار، ،فرج اله عطابکی، مصطفی سروریان، اسحاق اسماعیلی، حسین رهبر، زینب حسینی، عفت السادات افضل طوسی، حمیده توحیدی، خسرو عابدینی، یعقوب امدادیان، رضا بخشی، غلامحسین زمردی، علی پتگر از جمله هنرمندانی هستند که آثار هنریشان با موضوعات مختلف نقاشی در نگار خانه های " سوره " و" جلوه " به نمایش گذاشته می شود.
همچنین در بخش " نگارگری "آثار هنرمندانی چون، مهناز خرمی، ندا عباسی و لیلا حاتم زاده در معرض دید عموم قرار می گیرد.
آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " با میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، فردا ساعت 17 در نگارخانه " جلوه " واقع درمیدان طالقانی، بلوار تعاون،تربیت شرقی، مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی کرج برگزار می شوند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 2523388 تماس حاصل فرمایند و یا به نشان الکترونیکی www.afraa.ir  مراجعه نمایند.
حوزه هنری کرج نیز فردا ساعت 18 در محل نگارخانه " سوره " واقع در میدان نبوت، به سمت خیابان شهید مطهری، کوچه میلاد 4، شماره 35 آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " را برگزار می کند. uلاقمندان برای آگاهی از برنامه های این نگارخانه می توانند علاوه بر تماس با شماره 4473011 به نشانی الکترونیکی  www.karajart.ir رجوع کنند.
گفتنی است: آثار نقاشان نمایشگاه " گام مشترک " با سبک مدرن در نگارخانه " جلوه " و دیگر آثار نقاشی این هنرمندان در نگار خانه " سوره " به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان بازدید از آثار هنری پیشکسوتان نقاشی، می توانند از فردا به مدت یکهفته از ساعت 10 الی 20 برای دیدن این آثار در این نگارخانه ها حضور یابند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 89 مرداد 9::: ساعت 6:12 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                         جشن میلاد خورشید با استقبال گسترده مردم نورافشانی شد

                                                                                   ***
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج جشن بزرگ میلاد قائم آل محمد(ص)با همکاری مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و کانون هواداران سایپا در کرج برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که دو شنبه شب با استقبال گسترده عاشقان و منتظران ظهور آن حضرت در پارک شهیدان نژاد فلاح برگزار شد بیش از سه هزار نفر شرکت داشتند.
اجرای موسیقی به خوانندگی محمد علیزاده، مراسم مولودی خوانی و نیز اجرای نمایش توسط گروه هنری فرنام فیلم از جمله تدابیر و برنامه های در نظر گرفته شده بود که شکوه و هیجان دو چندانی به مراسم وی‍ژه این شب نورانی بخشید.
بنا بر این گزارش حاضران در ساعت 23 هم نوا با بسیاری از مردم کشور دست نیاز خود را به سوی آسمان بلند کرده و ظهور و فرج آن حضرت را از درگاه ایزدی طلب کردند.
در این لحظات پاک عارفانه همچنین از شرکت کنندگان خواسته شد برای تمامی بیماران شفا و بهبودی طلب نمایند که این راز و نیاز عاشقانه دقایق دل پذیری را برای حاضران در مراسم جشن ولادت وارث رسول اکرم(ص)رقم زد.
در انتهای جشن نیز آسمان کرج توسط برگزار کنندگان مراسم نورافشانی شد و وجد و نشاط فراوانی برفضای آسمانی و عارفانه شهر حاکم نمود
شایان ذکر است توزیع کتاب نسیم ظهور به منظور برگزاری مسابقه کتابخوانی و با هدف ایجاد آشنایی هر چه بیشتر منتظران با اسرار مهدویت و انتظار در میان شرکت کنندگان نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مراسم ویژه این شب مبارک بود. 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مرداد 7::: ساعت 7:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مرداد 7::: ساعت 11:21 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                           ترویج فرهنگ مهدویت در جشن بزرگ انتظار در کرج

 

                                                                             ***
مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: مراسم جشن بزرگ انتظار با هدف ترویج فرهنگ مهدویت، در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
 سیده مریم شفیعی افزود:در این جشن که برای شهروندان ساکن فردیس تدارک دیده شده است، هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله اسماعیل سلطانیان و رحیم نوروزی حضور دارند.
دکتر ایمانی، امام جمعه فردیس،اعضای شورای اسلامی شهر کرج،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کارمندان شهرداری منطقه سه فردیس از مدعوین این جشن می باشند.
گفتنی است:جشن بزرگ انتظار با همکاری مدیریت فرهنگ و  ارشاد اسلامی کرج، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج سه شنبه پنجم مرداد ماه جاری، ساعت 30/19 در فرهنگسرای گلستان فردیس برگزار می شود.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 4::: ساعت 2:36 عصر

محبت دوستان ()محبت


                               دوستداران ظهور امام زمان (عج)میلاد امام مهربان را جشن می گیرند

                                                                              ****
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از برپایی مراسم جشن میدانی انتظار با عنوان جشن «میلاد خورشید» خبرداد و گفت:این جشن با همکاری این مدیریت،کانون هواداران باشگاه سایپا،معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج و انجمن صنفی هنرمندان برگزار می شود.
مهدی عسگری  زمان برگزاری این جشن را روز دوشنبه چهارم مرداد ماه جاری ذکر و عنوان کرد:جشن میلاد خورشید از ساعت 21 الی 23 در محل بوستان جهان واقع در چهارراه طالقانی،جنب تالار شهیدان نژاد فلاح برپا می شود.
وی با اشاره به حضور مسئولین شهر دراین مراسم معنوی و نورانی افزود: اجرای موسیقی، تواشیح و نمایش مولودی خوانی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشن میدانی است.
عسگری اعتقاد به ظهور منجی عالم امام زمان (عج) را از باورهای مشترک میان همه ادیان الهی دانست و اظهارداشت: شناخت نشانه های ظهور و آشنایی با فضایل و خصائص حضرت مهدی (عج)از اهداف مهم برگزاری جشن های ویژه میلاد این امام مهربان است.
گفتنی است: آخرین حجت خدا فرزند امام حسن عسگری (ع) در پانزدهم شعبان چشم به جهان گشود تا رحمت و لطف الهی از چشمه سار وجود او در جهان جاری شود و حضورش بنیان استوار هستی باشد. او به امر خدا و به حکمت حکیمانه اش برای درامان ماندن از آزار دشمنان و نیز به دلیل آنچه ما از آن ناآگاهیم، از نظرها غایب شد تا روزی که شرایط ظهورش حاصل شود، از پس پرده های غیبت بیرون آید و با نفس الهی اش، روح تازه ای به کالبد خسته خلقت بدمد، دین خدا را زنده سازد و حکومت الهی را بر سرتاسر جهان برقرار کند. به امید آمدنش دست به دعا برمی داریم و از خدا می خواهیم تا آن روز، ما را از راه او دور نسازد و از معرفت او بی نصیب مگذارد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مرداد 3::: ساعت 1:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                            گروه " نور " نمایش کارگردان را برگزار می کند

                                                                            ****
به گزارش مسئول روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، نمایش «کارگردان» را علی حسینی نویسندگی و کارگردانی کرده است که خود به عنوان سرپرست ین گروه هنری نیز فعالیت می کند.
به گفته سیده مریم شفیعی،نمایش کارگردان داستان کوتوله ای است که عاشق بازیگری است و ادعای خوش تیپی بسیار زیادی دارد که در این حین با یک کارگردان تئاتر آشنا می شود و در پی آن ماجراهایی برایش اتفاق می افتد. 
 وی کودکان را گروه اصلی مخاطب نمایش «کارگردان» ذکر کرد و افزود:این نمایش با محتوای طنز و با هدف آموزش اصول شهروندی برای کودکان اجرا می شود.
شفیعی با اشاره به سابقه گروه هنری "نور" اظهارداشت: این گروه هنری همچنین اجرای سه نمایش مذهبی را در کارنامه خود دارد.
این مسئول عنوان کرد: بسیاری از کارهای هنری این کارگردان در نقاط محروم و به صورت رایگان اجرا می شود.
گفتنی است: نمایش " کارگردان " از سوم  تا 11مرداد ماه جاری از ساعت 16 الی 18 در فرهنگسرای غدیر واقع در محمد شهر برگزار می شود.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مرداد 3::: ساعت 1:9 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                        بر پایی جشن میلاد امام زمان (عج) درفرهنگسرای حافظیه

                                                                             ***

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، به مناسبت بزرگداشت میلاد امام زمان (عج) جشنی با این عنوان در فرهنگسرای حافظیه برگزار می شود
عوامل اجرایی این جشن، روز چهارم مرداد ماه جاری با اجرای برنامه های شاد و متنوع لحظات شادی را برای شرکت کنندگان فراهم  می کنند.
اجرای نمایش با همکاری گروه رامین مولایی، ورک شاپ نقاشی با موضوع ولادت حضرت مهدی (عج) و اجرای مسابقه قرآن برای گروه سنی کودکان و دانش آموزان از جمله برنامه های جشن میلاد امام زمان (عج) می باشد.
گفتنی است این جشن روز چهارم مرداد ماه جاری ساعت 9 الی 12 در فرهنگسرای حافظیه  کرج برپا می شود.
علاقمندان برای کسب آگاهی بیشتر از اجرای جشن می توانند با شماره تلفنهای 2519501 و 2522211 تماس حاصل فرمایند.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مرداد 3::: ساعت 12:59 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                   برگزاری نشست مشترک انجمن های شعر کرج در کتابخانه امیرکبیر

 

                                                                             ***

شورای شعر و ادب با حضور شعرا، کارشناسان و فعالان این حوزه تشکیل می شود.
 مهدی عسگری مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در نشست مشترک انجمن های شعر این شهرستان با اعلام این خبر گفت: با بهره گیری از نظر اصحاب شعر وادب و برگزاری جلسات مشورتی، در حال تهیه شرایط لازم و تدوین اساسنامه شورا هستیم تا انشاءا... شورای شعر وادب با ترکیب و ساختار جدید ایجاد و فعالیت خود را با توان مضاعفی آغاز نماید.
مهدی عسگری ادامه داد: ارباب و متولیان فرهنگ و هنر خود هنرمندان هستند و برای رسیدن به تعالی در این حوزه، فعالیتهای فرهنگی باید مردمی شود.
وی با تأکید بر اینکه تقویت انجمن های هنری در همین راستا می باشد، گفت : شورای شعروادب، بازوی فکری واجرایی پرتوان اداره فرهنگ برای برنامه ریزی در حوزه شعر و ساماندهی فعالیت های انجمن های شعر در سطح شهرستان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه برگزاری جلسات شعر در سالن امیرکبیر گفت: این سالن از قبل انقلاب محفلی برای حضور شاعران بوده و چهره های برجسته¬ای تاکنون در همین محافل پرورش یافته و در سطح کشور مطرح و مایه افتخار و مباهات کرج شده اند،  لذا می توان گفت سالن امیرکبیر، خانه شعر کرج بوده و خواهد بود.
مهدی عسگری یادآور شد: سالن کتابخانه امیرکبیر نیاز به تعمیرات اساسی داشت که با پیگیری های انجام شده بودجه لازم جذب گردید و به دلیل عملیات تعمیر و تجهیز سالن، مدتی فعالیت انجمن ها در این سالن تعلیق شد البته به جهت کمبود اعتبار این روند به درازا کشید.
عسگری با اشاره به اینکه اختصاص تنها هفته ای یک روز به انجمن های شعر،  پاسخگوی ظرفیت گسترده و انجمن های کثیر فعال در حوزه شعر نمی باشد، یادآور شد: این سالن تحت مدیریت اداره ارشاد قرار ندارد و با توجه به تشکیل اداره کل کتابخانه ها در غرب استان تهران در سال گذشته، متولی سالن، این اداره کل می باشد و امید است با نگاه مثبت و مساعدت اداره کل کتابخانه ها شاهد رونق فعالیت های ادبی همچون سابق در این محل باشیم.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 مرداد 3::: ساعت 11:32 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                        شعر کتیبه اخوان ثالث به زبان نمایش به روی صحنه رفت

 

                                                                               ****
به گزارش روابط عمومی مدیریت ارشاد اسلامی کرج، نمایش کتیبه اخوان به کارگردانی و سرپرستی گروه آریامن بر روی صحنه رفت.
در این نمایش شعر زیبای کتیبه، سروده شاعر نامی کشور استاد اخوان ثالث با مضمون راز سنگ به شکل پرفورمن آرت  که شیوه نوین اجرای نمایش به وسیله حرکات بدن است به اجرا در می آید.
کارگردان در این نمایش با همکاری چهار نفر  پرفورمر راز تخت سنگ را در قالب مطرح نمودن شعر معروف کتیبه با عنوان کسی راز مرا داند که از این رو به آن رویم بگرداند را روایت می کند.
در اجرای نمایش کتیبه اهورا اخی، رضا اخی ، پوریا پور داخلی و پویان رضونیا هنر نمایی می کنند.
نمایش کتیبه از 28 تیر ماه جاری به مدت 24 روز در از ساعت 19 الی 30/20 فرهنگسرای حافظیه کرج آغاز به کار نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 تیر 31::: ساعت 2:24 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                        بزرگداشت روز جانباز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج 

                                                                              ****
 ببه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، به مناسبت بزرگداشت روز جانباز مراسم جشنی با این عنوان در این مدیریت برگزار شد.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در این مراسم،به جایگاه معنوی و متعالی جانبازان در کشور اشاره کرد و گفت: فداکاری و از جان گذشتگی این قشر در عرصه هشت سال دفاع مقدس باعث سربلندی کشور شد.
مهدی عسگری جانبازان را ادامه دهندگان راه جانباز بزرگ کربلا، حضرت ابوالفضل ( ع) دانست و افزود:شهدا و جانبازان با گام نهادن در این راه و گذشتن از جان و جسم خود، امنیت و پایداری را برای ایران اسلامی رقم زدند.
وی هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء و ارزشمندی به فداکاری جانبازان ذکر کرد.
گفتنی است در این مراسم  با اهداء لوح  و جوائز از چهار نفر از جانبازان این مدیریت تقدیر شد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 تیر 31::: ساعت 2:20 عصر

محبت دوستان ()محبت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .