سفارش تبلیغ
صبا ویژن



شاعران برگزیده " لحظه لحظه تا خورشید " معرفی شدند

 

مهندس مهدی عسگری در مراسم اختتامیه جشنواره لحظه لحظه تا خورشید با اشاره به ظرفیت های گسترده کرج در زمینه برخورداری از هنرمندان پرآوازه در این شهرستان گفت: منطقه کرج در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری صاحب نام و اعتبار است.

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج ادامه داد: ظرفیت های موجود در این شهرستان بلندایی به استواری البرز سرافراز دارد.

نمونه بارز این گفته قرار گیری شاعران کرجی در صدر قله جشنواره های شعر کشوری است.

وی با بیان اینکه این جشنواره نخستین جشنواره هنری پس از تصویب استان البرز در گستره این استان است یادآور شد: متبرک شدن اولین جشنواره هنری استان البرز با نام مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) و مشارکت گسترده اصحاب شعر و ادب در این جشنواره مای? افتخار و مباهات است.

وی حضور اساتید برجسته طراز اول کشوری همچون استاد محدثی خراسانی، هادی جان فدا و دکتر معارف وند بعنوان داوران جشنواره را باعث اعتبار این برنامه خواند و افزود: با اتمام مهلت ارسال آثار، 339  قطعه شعر از  132 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 به گفته مهدی عسگری پس از ارزیابی پایانی آثار در نهایت تعداد 15 اثر بعنوان آثار برتر جشنواره شعر لحظه لحظه تا خورشید معرفی و تقدیر شدند.

در ادامه عسگری از معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری کرج،  شهرداری محمد شهر و حوزه هنری که در این حرکت معنوی و مهدوی همکاری داشتند قدردانی نمود.

بنابراین گزارش حسن اسحاقی، بهروز باغبان، لیلا تقوی مطلق، زهره جعفرزاده، فاطمه دارابی، لیلا رسولی، روح اله ستایش احدی، مهدی شورگشتی، داود صلاحی، امیر عربی، شیوا گرجی، محمد مجد و سیده نسرین هاشمی به عنوان نفرات برگزیده بخش آزاد و بهناز انصاری و محمد سردشتی به عنوان نفرات منتخب بخش دانش آموزی " جشنواره شعر لحظه لحظه تا خورشید " انتخاب شدند.

آیین اختتامیه جشنواره شعر لحظه لحظه تا خورشید با حضور حدادپور معاون فرماندار، امیدیان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، قره داغی مدیر حوزه هنری و جمعی از پیشکسوتان هنری استان البرز در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مرداد 20::: ساعت 5:44 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                     به بهانه برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران کرجی

                                                                             ***
                                                                 روزی برای ما


نوین: مجتبی اسکندری: روزی برای من، روزی برای تو، روزی برای ما، هفدهم مرداد امسال، هفدهم مرداد بود نه چیزی کم و نه چیزی بیش، روز کسانی بود که کمتر دیده می شوند و سراسر گوش می کنند و می نویسند، هفدهم مرداد امسال کسی از قلم نیفتاد همه بودند هر که خواست سخن گفت و مسئولین فقط گوش دادند، نه روز مردادها بود و نه روز مریدها، نه مرید داشتیم و نه مراد، هرکسی برای خودش بود، تنها صدایی که به گوش می رسید صدای قلبهایی بود که در پس سالها شنیده نشدن امده بودند تا شنیده شوند و بگویند آمده ایم از حقوق هم صنف هایمان دفاع کنیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم.
مراسم تجلیل از خبرنگاران، امسال مراسمی متفاوت از سالهای پیش بود مراسم که تمام شد، همه و همه پله ها را با با لب های شکفته یکی یکی پیمودند و در زیر سایه سروهای قد به فلک کشده عکس یادگاری انداختند و در دسته های چند نفری از هدفی مشترک سخن گفتند، کسی لب به شکایت نگشود، چرا که وقت به قدر کافی برای همه بود همه آنانی که می خواستند از مشکلات بگویند، از دردها و مشقتهای این حرفه پر خطر گفتند.
شأن این روز و صاحبانش به خوبی رعایت شد برخلاف معمول مسئولین گوش کردند و البته به جای ماهایی که یکسال یادداشت برمی داریم یادداشت کردند.
آری ما دیگر خبرنگاران و روزنامه نگاران کرجی نیستیم، روزنامه نگاران سی و یکمین استان کشوریم که یک دهه تلاش کردیم تا استانی شویم ، حال باید همگام با استانمان حرفه مان حرفه ای تر شود ، از قالب های نخ نما شده بیرون بیاییم و فراتر بیندیشیم ، امروز متولیات سیاست و فرهنگ شهرمان از جنس ما هستند و دستی بر آتش مطبوعات دارند و خوب می فهمند که خبرنگاران بیش از عم نان، غمگین هویت گمشده خود هستند ، هویتی که  سالهای سال در لابه لای لوح های تقدیر و سپاسنامه ها گم شده اند.
امروز روزی بود که دیگر می بایست می فهمیدیم که باید رقابت جای خصومت را بگیرد، رقابت برای بهتر شدن، به روز بودن و حرفه ای تر بودن، روزی که می بایست می فهمیدیم باید خطی میان تفکرات حرفه ای و مطالبات صنفی بکشیم تا هیچیک فدای دیگر ی نشود و چه خوب بود که امروز دانستیم می توانیم سفره ای مشترک داشته باشیم و مهربانانه به هم بنگریم ، دنیای خبر، اطلاعات و رسانه ها دنیایی پر تلاطم است که تنها عاشقان آن تاب و توان ماندن  در آن را دارند.
امروز فهمیدیم چقدر کارمان و حرفه مان مقدس است و چقدر عاشقانه دوستش داریم  و چه شغل مخاطره انگیری را برکزیده ایم آری امروز روز من و تو بود روزی که می بایست فاصله ها را کوتاه کرد.

***
روز بزرگداشت مقام خبرنگاران کرجی به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، فرمانداری کرج، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری و شورای شهر محمد شهر در مکانی متفاوت با سبک و سیاقی متفاوت تر برگزار  گردید روزی که تماماً متعلق به خبرنگاران و روزنامه نگاران کرجی بود.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مرداد 20::: ساعت 4:56 عصر

محبت دوستان ()محبت


ابتدای راه

 

 

 

 

نمایش خیابانی

 

 

 

 

مسئولین

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 مرداد 19::: ساعت 4:2 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                       هزارمین سال پایان سرایش شاهنامه فردوسی در کرج کنگره شد

                                                                                   * * *

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، اولین کنگره فردوسی شاعر نامور ایران زمین که بی همتایی آثارش را هزار سال است به رخ نسلهای جهان می کشد، شب گذشته در کرج، ایران کوچک برپا شد.
شعر دوستان شعر شناسانی که سالها هویت و اصالت خود و ملت ایران را در بیت بیت شاهنامه فردوسی کاویدند در این کنگره گرد هم آمدند تا با افتخار و زبانی فصیح و بلیغ از یافتن فرهنگ اصیل ایرانی دراین شاهکار عظیم حماسی بگویند و بنازند به کلماتی که شعرگونه هویت ایرانی و منبع مشترک میراث ایرانیان را رقم زد.
شرح زنده نگه داشتن ادبیات و زبان گیرای دکتر میر جلال الدین کزازی، دکتر علی رزاقی و دکتر مهدی محقق روایت شد.
حضور سخنوران و استادان فرهنگ و ادب و شعر تاجیکستان، کشور هم دین و هم زبان سرزمین ایران ا زجلوه های اولین کنگره فردوسی بود که حکایتی از ریشه دوانی اشعار فردوسی میان همه هزاره ها را عنوان می کند.
جاذبه و زیبایی اشعار فردوسی، شاعر نامی قرن 4 هجری که افتخاری برای ایرانیان در زمان های نرسیده آینده نیز هست، آنچنان است که بسیاری از مشتاقان اشعارش ایرانی و غیر ایرانی گاه صدها بیت از شعرهایش را در ذهن خود حفظ کرده اند.
ایرانیان در جایی که کشورهای فارسی زبان شاهنامه فردوسی را بخشی از هویت خود می دانند باید به خود ببالند.

شاهنامه فردوسی تنها دفتر شعر نیست،‌سند هویت ایرانی است

به گفته دبیر کنگره فردوسی،‌ دکتر علی مجتهد شبستری شاهنامه تنها دفتر شعر نیست که سندی از هویت ایرانی است آنگونه که اگر شاهنامه فردوسی نبود ایران حافظه تاریخی اش را از دست می داد.
دکتر شبستری تمامیت فرهنگ ملی ایران را مدیون نگارش شاهنامه فردوسی ذکر و عنوان کرد ارزش های ملی در این شاهکار به نحو متین و دل نشینی مطرح شده است و به یقین باید گفت اگر شاهنامه فردوسی نبود زبان فارسی هم از بین می رفت.

شاهنامه فردوسی تصویر سرنوشت ایرانی ماست

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج نیز در اولین کنگره ملی هزارمین سال سرایش شاهنامه فردوسی به ثبت این رویداد مهم تاریخی فرهنگ ایران در یونسکو اشاره کرد و افزود: شاهنامه تصویرگر سرگذشت و سرنوشت سرنشینان این سرزمین یرافراز است و ساکنان این سرزمین با اصالت باید، با برجسته کردن عناصری چون اثر گرانسنگ فردوسی در جهت دوام و قوام، این فرهنگ و هویت ایرانی تلاش کنند.
به گفته مهدی عسگری زبان از پایه های مهم فرهنگی است که فردوسی این پایه ها را چون تکیه گاهی بر این بوم بر استوار کرده و استقرار کرده است.
در دوره جهانی سازی و غربی سازی که به اعتقاد عسگری امروزه همه ابعاد دنیا را فرا گرفته است تنها آثار بدیع و برجسته ای چون شاهنامه فردوسی است که چون فانوسی روشن راهگشای مسیر ایرانیان برای اثبات بودنشان در این وادی است.
وی تلاش برای ماندگاری فرهنگ فارسی را ارزشمند و امری حیاتی دانست و گفت: در این راه باید بر شالوده استوار آثاری چون حافظ، فردوسی و مولوی تکیه زد و مقصود و سرنوشت فرهنگ ایران را به آنها سپرد.
این مسئول فرهنگی نیاز نسل جوان را به داشتن اصول و معارف ادب و فرهنگ زبان فارسی مهم دانست و بر نزدیکی و آشنایی بیش از پیش آنها با اسطوره های  مهم تاریخ ایران تاکید کرد.
عسگری همچنین زمینه سازی برای گسترش این شناخت را امری مهم  تلقی و عنوان کرد: فراهم آوری و هدایت این مهم وظیفه خطیری است بر دوش همه مسئولان فرهنگی و هنری کشور.
در این آیین دکتر علی مجتهد شبستری دبیر اولین کنگره ملی فردوسی برای همه هزاره ها با اهدای لوح یادبودی از مهدی عسگری مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد.
گفتنی است سخنرانی ادیبان برجسته همچون دکتر ولی صمد از تاجیکستان،‌ علی رواقی و کوپال از ایران و نیز اجرای نقالی توسط مرشد احمد و مرجان صادقی و اجرای موسیقی توسط گروه درویشانه از جمله برنامه های این مراسم بود.
نخستین کنگره ملی شاعر هزاره ها در کرج با همکاری موسسه اکو، ‌دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد، حوزه هنری، ‌معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و موسسه فرهنگی و هنری آفتاب هنر در تالار شهیدان ن‍‍ژاد فلاح کرج برگزار شد.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 18::: ساعت 9:53 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                         برپایی اختتامیه جشنواره لحظه لحظه تا خورشید در کرج

                                                                             * * *
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت : دراختتامیه جشنواره لحظه لحظه تا خورشید، دلهای مشتاق به امام غایب، حضرت بقیه ا...العظم (عج) با زبان شعراز مهدویت و زمینه های ظهور امام مهربان سرودند.
اشعار منتخب جشنواره  " لحظه لحظه تا خورشید " در سه بخش آثار برگزیده، آثار تقدیری و آثار برتر در مراسم اختتامیه که سه شنبه 19 مرداد ماه جاری ساعت 17 در فرهنگسرای کوثر واقع درچهارراه کارخانه قند، برگزار می شود، با اهداء لوح یاد بود و هدیه معرفی می شود.
در مراسم اختتامیه جشنواره شعر " لحظه لحظه تا خورشید " که تنها شاعران ساکن در کرج، ساوجبلاغ و نظر آباد امکان حضور در آن را دارند، شماری از شعرای مطرح و نامی کرج و تهران نیز از سوی این مدیریت به عنوان میهمان ویژه دعوت شده اند. 
" لحظه لحظه تا خورشید "با همکاری مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی کرج، معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری کرج، حوزه هنری استان تهران، شهرداری محمد شهر برگزار می شود.




 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مرداد 13::: ساعت 3:43 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                برپایی کنگره « فردوسی برای همه هزاره ها» در کرج

                                                                    ***

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با اشاره به برگزاری «کنگره فردوسی برای همه هزاره ها» در کرج گفت: فردوسی از جمله مهمترین عوامل پایداری زبان فارسی در جهان است.
مهدی عسگری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به ابعاد گوناگون آثار این شاعر جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت هزارمین سال سرایش شاهنامه و ثبت جهانی « هزاره پایان سرایش شاهنامه » توسط یونسکو، ایده برگزاری همایش بزرگداشت این حکیم گرانقدر را با برخی اصحاب فرهنگ و ادبیات مطرح و در نهایت با همکاری یکی از موسسات فرهنگی در قالب « کنگره فردوسی برای همه هزاره ها» شاهد اجرای آن هستیم.
مهندس عسگری با اشاره به جایگاه فردوسی در تثبیت ادبیات فارسی، بیان داشت : زبان و ادبیات از مهمترین پایه ها و مایه های هویت فرهنگی یک کشور است و در دوران جهانی سازی که فرهنگ های بومی، پیوسته در معرض هجوم و تحدید قرار دارند، حفظ این میراث ارزشمند بسیار حیاتی و ضروری است.
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج افزود: زبان پارسی بر شالوده های استوار اشعار گرانمایه ی بزرگانی چون فردوسی و حافظ بنیان شده و شاهنامه، چونان نامه ی سرشت ایرانی، تصویرگر سرگذشت و سرنوشت سرنشینان این سرزمین سرافراز است.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج با اشاره به روند فشرده تدارک و برگزاری این کنگره در کرج اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی ها به منظور برپایی کنگره فردوسی برای همه هزاره ها از ابتدای امسال در این مدیریت مطرح و پی گیری شد و سرانجام این طرح با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری، حوزه هنری، دانشگاه هنر، موسسه فرهنگی اکو انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و نیز موسسه آفتاب هنر کرج به برپایی همایش کنگره « فردوسی برای همه هزاره ها » در روز سیزدهم مرداد ماه جاری انجامید.
وی حضور سخنرانان و اساتید برجسته در کنگره را از نقاط مهم مراسم ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: این اساتید و بزرگان سالیان درازی است که به صورت مبسوط به تحلیل آثار فردوسی و تجلیل از مقام ادبی او پرداخته اند.
مهدی عسگری اجرای سخنرانی، مراسم نقالی ، پرده خوانی و موسیقی سنتی و برپایی نمایشگاه کتاب و مینیاتور را از برنامه های در نظر گرفته شده به منظور برگزاری هر چه با شکوه تر این کنگره در شهرستان کرج عنوان کرد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مرداد 13::: ساعت 12:7 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                 نقاشی و نگارگری میراث گرانبهای هنروران این عرصه است

                                                                      * * *

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج درآیین افتتاح نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " با بیان این مطلب در جمع هنرمندان و پیشکسوتان نقاش و نگارگر کرجی گفت:مکاتب هنر نقاشی و نگارگری ایرانی میراث گرانبهایی است که پاسداری از کیان آن در جامعه کنونی بر عهده هنروران و مسئولان ذیربط این عرصه است.
مهندس مهدی عسگری حفظ و صیانت از این هنر اصیل را مهم دانست و بر بومی سازی آن در تطبیق با ارزشهای ملی و مذهبی تاکید کرد.
وی مسئولیت اصحاب فرهنگ و هنر در نگهداری و اشاعه هنرهای اصیل ایرانی چون نقاشی و نگارگری را یادآور شد و افزود: پاسداشت بزرگان و پیشکسوتان حوزه هنر، ارج نهادن و معرفی این قشر هنرمند به جامعه هنرجویان جوان، رسالت مهم مسئولان فرهنگی است.
این مسئول شناساندن ظرفیت هنرمندان و انجمن های هنری در کرج را انعکاس روح خلاق و بلند مرتبه هنرمندان ذکر و عنوان کرد:تقویت فعالیتهای فرهنگی و انجمنهای هنری درکرج از اولویتهای مهمی است که در دستور کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر قرار گرفته است.
عسگری درادامه افزود: برگزاری هفته های هنری با عناوین مختلف از جمله نمایشگاه " گام مشترک " در هفته نقاشی و اردیبهشت تئاتر در فصل بهارنمونه فعالیتهای متناسب با روزهای مهم سال است.
مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج بر بازنگری در انجمنهای هنری کرج و شکل ساختاری آن تاکید کرد اظهارداشت: ایجاد نمایشگاه نقاشی و تدوین کتابچه نگاره و نقاشی " گام مشترک "، با این هدف صورت گرفته است.
وی برپایی نمایشگاه نقاشی و تدوین کتاب معرفی هنرمندان نقاش و نگار گر کرجی را ارج نهادن به این هنر دانست خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه در تقویت انگیزه هنرمندان موثر است ضمن آنکه باعث شناساندن هنرمندان کرجی و پتانسیلهای این هنر در کرج می شود.
این مسئول با یادآوری سیر تکاملی هنر نقاشی درتاریخ ایران اسلامی افزود:این هنر از دیرباز تا کنون با سرعت در فراز و نشیب ابزار و کارکردهای متفاوت،افت و خیز در معنا و مضمون همچنین ورود به عرصه کتاب آرایی، شکوهی دوباره برای سرزمین ایران فراهم کرده است.
به گفته عسگری نمایشگاه " گام مشترک " که برای اولین بار با به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان نقاش و نگار گر کرجی در سبک های مختلف و شیوه های مدرن و انتزاعی در کنار سبک های، تصویری و رئال برپا شد در واقع گام مشترکی در راستای اهداف مهم فرهنگی و هنری شهرستان است.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 11::: ساعت 9:37 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                         طرح های فرهنگی کرج برای احیاء اعتبار نیاز دارد

                                                                        ***
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه      " گام مشترک " با بیان اینکه، طرح های فرهنگی این اداره با گذشت بیش از یک دهه هنوز ناتمام مانده است افزود: محروم ماندن کلانشهر کرج از امکانات متناسب با بزرگی شهر در این توقف طولانی مدت دخیل است.
عزیز اکبریان ارتقاء ساختار اداری، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و تشکیل اداره کل این مرکز فرهنگی را ضرورتی اجتناب ناپذیر ذکر کرد و گفت: تحقق این مهم بار کاستی ها و خلاء های فرهنگی موجود در شهر را به نحو مطلوبی کاهش می دهد و موجب تحول اساسی و پایدار در کرج می شود.
وی با مهم ارزیابی کردن استان شدن کرج، افزایش اعتبارات و تخصیص بودجه های استانی را از پیامدهای مثبت این امر ذکر کرد گفت: این مهم نقش به سزایی در حرکت کلانشهر کرج به سوی استانداردهای فرهنگی ایفا می کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیتهای هنری در کرج،  بر حمایت همه جانبه هنرمندان و گسترش زمینه های نفوذ هنرهای مختلف میان جوانان توسط این قشر هنرمند و فرهیخته تاکید کرد.
اکبریان از نقاشی به عنوان یکی از اصیل ترین و مهم ترین هنرهای جهان یاد کرد و افزود: این هنر اصیل برای پایداری نیاز به توجه خاص مسئولان هنری و فرهنگی دارد.
وی ساخت سالن های نمایش، برپایی نمایشگاه های مختلف هنری و راه اندازی خانه هنرمندان را از جمله اهداف مهم فرهنگی در کرج دانست و عنوان کرد این اقدامات در تقویت روحیه هنرمندان نیز تاثیر مطلوبی دارد.
اکبریان برپایی نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " را  نشان از تعامل و همنظری مسئولان فرهنگ و هنر بیان کرد و اظهارداشت: تجمیع آثارهنرمندان بزرگ کرج به صورت مشترک حرکتی بسیار شایسته و با ارزش است که باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
این مسئول اقدامات اخیر اداره فرهنگ و ارشاد کرج را مثبت ارزیابی کرد و وجود مدیریت کارآمد را دلیل آن ذکر کرد و تاکید کرد: وجود مدیران جوان، پویا و متعهد که از ایده های بکر برخوردارند می تواند تاثیر بسزایی در روند حرکات فرهنگی و هنری در سطح منطقه داشته باشد.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 11::: ساعت 9:31 عصر

محبت دوستان ()محبت


نام نگارگران و نقاشان نامی کرج در کتابچه " گام مشترک " ماندگار شد.

* * *

 کتاب نگاره و نقاشی " گام مشترک " که شامگاه یکشنبه با حضور هنرمندان این عرصه و مسئولان هنری و فرهنگی کرج از آن رونمایی شد، فهرست 40 نفر از پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر در کرج است که سالهای سال با ابزار ساده ای چون بوم و قلم و آمیختن رنگها آثار برجسته ای را خلق کرده اند.

در این کتاب که به همت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج تهیه و فرج اله عطابکی آن را تدوین و صفحه بندی کرده است بیوگرافی هنرمندان پیشکسوت کرجی، سابقه فعالیت، کارنامه هنری و رشته تحصیلی آنها به همراه عکس و نمایی از آثار هنرمندان به تصویر درآمده است.

انتخاب برگزیدگان و هنرمندان پیشکسوت کتابچه " گام مشترک " بر اساس سابقه هنری در دو بخش نگارگری و نقاشی گردآوری شده است که به روایت آن منصور عابدینی با 70 سال سابقه هنری بیشترین سابقه هنرمندی در بخش نقاشی و جلیل جوکار با 28 سال سابقه هنرمندی بیشترین سابقه در عرصه نگارگری را دارد.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " که درقالب کار مشارکتی هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج شکل گرفته است شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان فرهنگی و عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مشتاقان و دوستداران نقاشی افتتاح شد.

هنردوستان ضمن بازدید از دراین نمایشگاه با نگاهی مشتاق به آثار هنری، پیشکسوتان این هنرهای خلاق را ارج نهادند.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 11::: ساعت 9:25 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                   به بهانه آغاز هفته نقاشی

                                                                   * * *

هنرمندان نقاش و نگارگر کرجی در محفلی دوستانه نمایشگاه نقاشی " گام مشترک " را افتتاح کردند.
نمایشگاه نقاشی " گام مشترک "در محفل هنرمندان نقاش و نگارگر کرجی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، این نمایشگاه که با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر نگارگری و نقاشی در نگارخانه " جلوه " این اداره افتتاح شد، فرصتی برای عرضه هنرمندی 40 نقاش و نگارگر ایران کوچک فراهم کرد.
استقبال گسترده هنردوستان برای حضور در محفل آغاز به کار نمایشگاه " گام مشترک " که در واقع به عنوان اولین گام در مسیر بی انتهای پویایی فرهنگ و هنر کرج است، نشان از طراوت و زنده بودن هنر نقاشی و علاقمندی عموم به اهل هنر و آثار هنری فعالان این عرصه است.
 در این نمایشگاه، سبک های مختلف نقاشی این هنر هفتگانه به دست هنرمندان معروف و نامی کرج در چهارچوبی از تابلوهای نقاشی با رنگهای زیبا و موضوعاتی نشات گرفته ازاحساسی ظریف،عمیق و شورانگیز ترسیم شده است.
جلیل جوکار، مهناز خرمی، ندا عالم زاده و محمد ولی محمدی رحمانی از هنرمندان نگارگر و یعقوب امدادیان، اسحاق اسماعیلی، سید علی علیخانی، الهه صالح، مریم سینکی، منصوره محمدی، همایون نکو وقت تک، مصطفی سروریان، پروانه سعیدی، رامین طباطبایی و فرج اله عطابکی نام شماری از 40 هنرمند نقاش کرجی است که آثارشان د رنگارخانه " جلوه " و " سوره " به نمایش درآمده است.
نمایشگاه " گام مشترک " در فضایی آرام و دلنشین از امروز به مدت یکهفته در ساعات 10 الی 20 در انتظار دوستداران هنر نقاشی و نگارگری است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مرداد 11::: ساعت 9:22 عصر

محبت دوستان ()محبت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .