سفارش تبلیغ
صبا ویژن



               نخستین حرکت فرهنگی استان البرز با محور کتاب آغاز به کار کرد

                                                                                   ****
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مراسم بازگشایی نخستین نمایشگاه استانی کتاب البرز از برپایی این نمایشگاه بعنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی در بدو تشکیل استان البرز نام برد.
قادر آشنا تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بعنوان نخستین حرکت فرهنگی در بدو تشکیل این استان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از مظاهر مهم اندیشه  و ارتقای فرهنگ در سطح استان بوده است.
وی همچنین ایجاد سهولت برای دسترسی هر چه بیشتر مردم به عنصر فرهنگ سازی چون کتاب را از اهم اهداف برپایی نمایشگاه استانی کتاب البرز برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که با همکاری ارگان های مختلف و به همت این اداره کل برگزار شد 50 هزار عنوان کتاب در قالب 200 غرفه و با حضور نزدیک به 300 ناشر مطرح کشوری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
قادر آشنا با تاکید بر همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل استان البرز در عقد تفاهم نامه ای فرهنگی به مبلغ 10 میلیارد ریال یاد آور شد: بر این اساس مبلغ یک میلیارد ریال از این میزان به منظور تخصیص 40 درصد تخفیف به کلیه محصولات موجود در این نمایشگاه اختصاص یافت.
تیم شهرستانی کار استانی انجام داد

***
قادر آشنا با بیان اینکه با وجود ارتقای اداری تنها فرد افزوده شده به گروه شهرستانی شخص مدیر کل بوده است، بر توانایی و عملکرد مناسب مدیر و کمیته های برگزار کننده این رویداد بزرگ فرهنگی تاکید کرد.
آشنا خاطرنشان کرد: در تقویم تمامی ادارات کل برنامه ها به صورت یک ساله مدون شده و این  در حالیست که به سبب تغییرات رخ  داده در سیستم اداری این استان برگزاری چنین نمایشگاهی ظرف مدت 15 روز حرکتی قابل توجه و بسیار ارزشمند به شمار می رود.
وی تعبیه تسهیلات لازم همچون نمازخانه،‌ دستگاه های خودپرداز و ارائه دستگاه های کارت خوان در تمامی غرفه ها را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه عنوان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز وجود غرفه هایی چون دفاع مقدس، بنیاد پرفسور حسابی،‌ سرای اهل قلم، ایستگاه نقاشی کودکان و کتابخانه مجلس شورای اسلامی را به عنوان دیگر غرف فرهنگی موجود در نمایشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: برپایی سلسله نشست های ادبی با سخنرانی و حضور اساتید برجسته فرهنگی یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده در زمان برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

 


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 11:59 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .