سفارش تبلیغ
صبا ویژن



  بهمن دری: نوقلمان مورد حمایت جدی وزارت ارشاد قرار می گیرند                           

 معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه استانی کتاب البرز،‌ از حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نوقلمان خبر داد.
بهمن دری گفت: حمایت از نویسندگان و پدید آورندگان آثار ارزشمند صرف نظر از مولف یا مترجم بودن آنان از برنامه های جدی این وزارتخانه در ماه های اخیر است.
وی کتب ارزشمند را شامل حوزه هایی جون دین و مذهب،‌ دفاع مقدس و تاریخ معاصر ارزیابی کرد و افزود: پیش نویس این کتب در دفتر مطالعات معاونت فرهنگی بررسی شده و در صورت تایید از سوی کارشناسان،‌ بخشی از این اثار پیش خرید می شود.
دری در پاسخ به این سوال که از مولفان و نوقلمان فعال در حوزه هایی غیر از حوزه های تعیین شده چه حمایت هایی صورت می گیرد اظهار داشت: برپایی جشنواره های گوناگون نظیر کتاب فصل،‌ جلال آل احمد و نظایر این با هدف حمایت از مولفان سایر حوزه ها انجام می گیرد.
این مسئول همچنین تقویت از نوقلمان سایر عرصه های ادبیات را منوط به شرکت در فراخوان خانه کتاب برشمرد و یاد آور شد: خانه کتاب در خصوص شناخت نوقلمان فراخوان داد و بر این اساس استعدادهای حوزه تالیف در حال شناسایی هستند.
وی تاکید کرد: در صورتی که این نوقلمان تایید شوند مراحل حمایت از آنان از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انجام خواهد گرفت.
دری نحوه این حمایت را به صورت پیش خرید آثار، ارائه آنها به ناشر و چاپخانه مناسب و در نهایت توزیع در مراکز موثر بر فروش و عرضه این محصول دانست.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین رها نکردن نوقلمان در آثار بعدی را از جمله اهداف و برنامه های مهم این وزارتخانه خواند.
وی اظهار داشت: این حمایت ها تنها یک مرحله اتفاق نمی افتد و در صورتی که آثار بعدی این افراد نیز دارای مولفه های مورد نظر این وزارتخانه از لحاظ کیفیت اثر باشد نویسنده مجددا از حمایت های این بخش برخوردار نمی شود که این یکی از مهمترین تصمیماتی است که ظرف 2ماهه اخیر در وزارتخانه اتخاذ گردیده است.
بهمن دری هدف از این اقدامات را تقویت ناشرین، مولفین و پدید آورندگان آثار ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون نویسندگان با ارائه یک یا دو کتاب بیمه می شوند و این در حالیست که نویسندگان پیش از این از امکانات بیمه ای برخوردار نبودند.
این مسئول تعداد نویسندگان کشور را 150 هزار نفر اعلام کرد




 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 8:3 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .