سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                         بهمن دری:
                                               آمار کتابخوانی در کشور بسیار پایین است
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: آمار کتابخوانی در کشور برغم جایگاه مطلوب آن به لحاظ شاخصهای جهانی روند بسیار کندی دارد.
بهمن دری عصر روز شنبه در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه استانی کتاب در جمع مدعوین و رسانه ها با بیان این مطلب برپایی نمایشگاه کتاب را امری حسنه قلمداد کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: 75 درصد سخنان مقام معظم رهبری مربوط به حوزه فرهنگی است.
این مسئول تصریح کرد: استراتژی برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی و بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیتهای فرهنگی تدوین شده است.
دری با تاکید بر حمایت و رصد کتاب از لحظه نگارش تا زمان انتشار آن بیان داشت: عرصه کتاب و کتابخوانی دارای چند حیطه فعال و به هم پیوسته نشر، تولید، چاپ و توزیع است که به منظور حمایت از عرصه کتاب این بخشها به طور جدی حمایت و تقویت می شوند.
نمایشگاه کتاب استان نشان از رویکرد فرهنگی دولت است
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه استانی کتاب پس از تشکیل استان البرز نشان از توجه به رویکردهای فرهنگی دارد.
دری با اشاره به تخصیص بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت امور فرهنگی استان تازه تاسیس البرز عنوان کرد: این میزان اعتبار غیر از اعتباراتی است که برای برپایی نمایشگاه های از جمله کتاب یار مهربان و نمایشگاه مطبوعاتی تخصیص می یابد.
وی از برپایی اولین نمایشگاه استانی کتاب البرز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی یاد کرد  و بر توسعه فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 مهر 5::: ساعت 11:42 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .