سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                      مهدی عسگری:
                                               ضرورت تقویت نقش راهبردی و حرفه ای رسانه ها

                                                                                      ***

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل که در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه سخن می گفت افزود:خبرنگاران و اهل قلم عناصر فرهنگ ساز و خالق زیبایی در جامعه اند که برای رفع نواقص و ایجاد تناسب و زیبایی در جامعه تلاش می کنند و هنر چیزی جز خلق زیبایی نیست.
وی اظهار داشت: رسالت و انجام کار خبری تلفیقی از کار فرهنگی و هنری است که به دست قلم زنان این عرصه بر بوم رسانه شکل می گیرد.
این مسئول گفت:طرح رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نشان دهنده نقش استراتژیک آن در ساخت افکار عمومی و  عرصه سازی است.
وی تصریح کرد: بر این اساس رسانه ها صرفا دارای نقش انعکاسی نبوده و باید برای نیل به نقش فعال و راهبردی در مسیر حرفه ای شدن گام برداریم.
معاون فرهنگی و امور مطبوعاتی اداره کل ارشاد تصریح کرد: روزنامه ای که قصد دارد به صورت حرفه ای و استراتژیکی عمل کند در بسیاری از امورپیشتاز است به نحوی که جلوتر از مدیر می بیند، می شنود و تصمیم سازی می کند.
عسگری با ناکافی دانستن تلاش صرف اداره ارشاد به منظور سوق دادن عرصه مطبوعات به سمت حرفه ای عمل کردن اذعان داشت: تحقق این مهم مستلزم همکاری، عزم و اراده اصحاب رسانه است.

بلوغ استانی حاصل نمی شود مگر در مسیر استان شدن

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل استان البرز، بیان داشت: نهال استانی که در اولین مراحل شکل گیری خود قرار دارد برای اینکه بتواند درخت تنومند و برومندی شود که در شان البرز باشد، نیاز به مدیرانی دارد که از زوایای مختلف و به شکل جامع نظاره گر موضوعات فراروی این استان باشند.
وی گفت:در واقع رسانه ها می توانند پنجره های جدیدی به روی مدیران استانی بگشایند و چشم آنهابرای ایجاد دیدگاه جامع الا اطراف باشد.
این مسئول از استان البرز به عنوان یکی از حساسترین استانهای  کشور یاد کرد و گفت: حوزه فرهنگ نیز به تبع پیچیدگیهای سیاسی، قومیتی و اجتماعی این منطقه حساس است در عین حال لازم است در برخی بخش ها بومی سازی شود. لذا با عنایت به نقشی که با اعضاء هیئت مؤسس خانه مطبوعات داشتیم تسریع در بررسی و ارائه اساسنامه خانه انتظار می رود.
وی در خصوص راه اندازی خانه مطبوعات تصریح کرد:راه اندازی خانه ازبزرگترین گام های این اداره کل برای ساماندهی رسانه ها است و اقدامات لازم برای آن نیزبه جد در حال پیگیری می باشد.
این مسئول اساسنامه خانه مطبوعات را پایه اصلی راه اندازی این خانه دانست و عنوان کرد:متن این اساسنامه که در وزارتخانه وجود دارد بسیار مطلوب و اصولی تنظیم شده است.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد تصریح کرد: نظر همه اصحاب رسانه، خبرنگاران و مطبوعات در ارتباط با این اساسنامه مهم است و تمامی اصحاب رسانه می توانند پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه نمایند.
عسگری اظهار امیدواری کرد: بعد از تاسیس خانه مطبوعات ضمن ساماندهی فعالیت مربوط به رسانه ها شامل نشریات محلی،دفاتر سرپرستی و خبرگزاریها، مشکلات این عرصه با مشارکت و همکاری اعضاء این خانه و نماینگان قانونی رسانه ها رفع شود.
عسگری با اشاره به عملکرد سالهای اخیر رسانه ها تصریح کرد:طی دو سال گذشته کمترین مشکل و اصطکاک بین اداره ارشاد و رسانه ها را شاهد بودیم وکارها همواره با مشورت و تعامل انجام گردید.
وی با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک بامدیران، مسئول نشریات سراسری تاکید کرد:ساماندهی دفاتر سرپرستی و خارج نمودن فعالیت آنها از حالت گاه نامه های رپورتاژی از دیگر برنامه های مهم این اداره کل است.


 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 30::: ساعت 6:35 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .