سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                                              مدیران دولت خط قرمز نیستند

                                                                               * * *
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، مدیر این اداره کل در همایش هم اندیشی با اصحاب رسانه این استان ضمن ارائه تعریفی از خط قرمزتصریح کرد: مدیران دولت خط قرمز نیستند و آنچه اذهان عمومی را دچار مشکل می کند تعبیر واقعی از معنای خط  قرمز است.
آشنا در خصوص خط قرمز مطبوعات اذعان داشت: آزادی در مطبوعات به معنی نداشتن چارچوب در عملکرد ها نیست، بلکه لازم است منتقدان مطبوعاتی بر اساس آنچه باید گفته شود و نوع بیان مفهوم آن ، دست به نقد سازنده بزنند.
وی ادامه داد: در عملکرد تمامی رسانه ها و مطبوعات در هر کشوری خطوطی وجود دارد که چارچوب کلی فعالیت رسانه ها را مشخص می کند اما این به معنای آن نیست که اصحاب رسانه کمبودها، مشکلات وانتظارات مردم را بازگو نکنند بلکه آنها باید در چهارچوب عدالت به انعکاس حقایق و شفاف سازی امور بپردازند و در نهایت نیز قضاوت را به مردم بسپارند.


آزادی به معنای نداشتن چهارچوب نیست

***
مدیر این اداره کل در ادامه این همایش از راه اندازی شورای حل اختلاف خانه مطبوعات خبرداد وگفت: این اقدام پس از استقرار اداره کل دادگستری استان البرز با هدف رسیدگی و حل مشکلات احتمالی خبرنگاران انجام می گیرد.
آشنا با تاکید بر ضرورت لزوم تشکیل هیئت منصفه مطبوعات گام نهادن در این مسیر را مهم ارزیابی کرد و افزود: این هیئت منصفه خانه مطبوعات با هدف رسیدگی به مسائل و رویدادهای حوزه خبر و بررسی پروندهای آنها در شورای حل اختلاف قبل از مطرح شدن موضوع درهیئت منصفه  و دادگاه تشکیل می شود.
این مسئول در خصوص اساسنامه خانه مطبوعات، دقیق و جامع الاطراف بودن آن را مهم دانست و خاطرنشان کرد: رعایت این اصول در تنظیم اساسنامه به نفع اصحاب رسانه  و مسئولان ذیربط است.

 

خبرنگاران آموزشهای جدید خبرنگاری را فرا می گیرند

***
آموزش به خبرنگاران در قالب برپایی دوره های آموزشی از موضوعاتی است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز بر ارائه آن تاکید کرد و افزود: خبرنگاران در این دوره های آموزشی با روشهای نوین خبر نویسی آشنا می شوند.
آشنا تربیت نیروهای جدید رسانه ای را عامل موثری در جبران خلاء های موجود این حوزه ذکر و عنوان کرد: این مهم با آموزش مستمر و مداوم خبرنگاران محقق می  شود.
این مدیر کل تاکید کرد: حضور مسئولان روابط عمومی ها در این دوره های آموزشی ضمن ارتقاء سطح دانش موجب تعامل بهتر این بخش از ادارات با رسانه ها می شود.
وی رعایت عدالت در خبر و انتشار آن با حفظ انصاف را مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به محتوای خبر ، ویرایش مناسب توجه به صفحه بندی، همچنین نوع ویراستاری، بسیار حائز اهمیت است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 7:37 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .