سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                                       دولت حامی مادی و معنوی مطبوعات است

                                                                                   * * *
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، مدیر این اداره کل در نشستی صمیمی با خبرنگاران این استان از مخاطرات و دغدغه های این قشر فرهنگی گفت.
قادر آشنا با خطاب قرار دادن اصحاب رسانه به عنوان پیش قراولان توسعه فرهنگی، تاکید کرد: مطبوعات بدون حمایت دولت نمی توانند آنطور که باید فعالیت کنند و دولت نیز از این حیث حامی مادی و معنوی مطبوعات و اصحاب رسانه است.
وی بیان داشت: انعکاس اخبار بی شک نقش برجسته و مهمی را در جهت دهی به افکار عمومی جامعه دارد و با بازتاب فرا مرزی گستره جهانی را در بر می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نقد سازنده را موجب پیشرفت در عرصه های مختلف ذکرکرد و با بیان اینکه رسانه ها می توانند در حوزه ارشاد نیز در خصوص کاستی های احتمالی انتقاد کنند، گفت: این اداره کل از نقد و انتقادات به جا و اصولی جهت رفع مسائل و مشکلات استقبال می کند.
آشنا با یادآوری حمایت های پیشین خود در دوران تصدیگری مسئولیت در یاسوج بیان کرد: در این دوران به دلیل جانبداری از خبرنگاران با انتقادهای شدیدی مواجه شدم .
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز از اصحاب رسانه استان البرز به شکل جدی حمایت خواهم کرد.
آشنا از حوزه خبر و اطلاع رسانی به عنوان یکی از خطیرترین مشاغل نام برد و گفت: این قشر علاوه بر شرکت در همه عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در موقعیتهای حساس و خطرناک به شکل مستمر حضور دارند.
وی تشریح و دستاوردهای نظام اسلامی را از رسالتهای مهم خبری دانست و افزود: انجام این مهم از انتظارات دستگاه حاکمیت است که اصحاب رسانه باید در تحقق آن کوشا باشند.
این مسئول در توصیف نقد سازنده بیان داشت: نقد سازنده باید در کنار تشریح و توصیف آرمانهای کشور و اطلاع رسانی از کارهای صورت گرفته نظام برای مردم، صورت بگیرد.
این مدیر کل تاکید کرد: علاوه بر این مقابله با تهاجم و هجمه های صورت گرفته علیه نظام و حکومت از وظایف ذاتی خبرنگاران و رسانه هاست.
آشنا از رسانه ها به عنوان زبان گویای ملت یاد کرد و اظهارداشت: مردم توقع محافظه کاری از رسانه ها را ندارند و انتظار ندارند که این قشر مسائل فردی و دنیوی راربر منافع عام ترجیح دهند.
وی با بیان اینکه در انعکاس اخبار باید خوبیها، کمی و کاستی ها را با هم دید، افزود: مردم انتظار دارند مطالب و حقایق را با حفظ کرامت انسانی از زبان رسانه ها بشنوند.
این مسئول تصریح کرد: اگر رسانه ها دراین چهارچوب حرکت کنند دغدغه ای برای یافتن مخاطب وجود نخواهد داشت.
آشنا آزادی بیان  را از حقوق اساسی و قانونی اصحاب رسانه عنوان کرد  و بهره وری از آن بدون تشویش و دغدغه را انتظار بدیهی اصحاب رسانه دانست و خاطرنشان کرد: حاکمیت و دولت باید این فرصت رادر اختیار خبرنگاران قراردهند مشروط بر اینکه این قشر نیز خارج از چهارچوب قانون مطبوعات عمل نکنند.
 وی تغییر نگرش به حوزه فرهنگ را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ با رویکرد فرهنگ مبنایی باید سرلوحه امور قرار گیرد.
آشنا اظهارداشت: رشد و توسعه در همه کشور های پیشرفته همسو و مطابق با توسعه یافتگی فرهنگی ایجاد می شود ضمن آنکه تمامی زیرساختها نیز بر مبنای فرهنگ این جوامع شکل گرفته است.
این مدیر اداره کل ارشاد استان تهران در تشریح نگاه بیگانگان به عرصه فرهنگی کشورمان افزود: در حال حاضر نگاه برخی کشورهای دنیا به ایران، نگرشی نادرست و مغایر با واقعیتهای موجود در جامعه است.
وی گفت: ایستایی یا سکوت فرهنگ، هنر و عدم فعالیت زنان در امور اجتماعی برداشتی است که این کشورها نسبت به ایران دارند.

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 مهر 1::: ساعت 7:43 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .