سفارش تبلیغ
صبا ویژن




                            اساسنامه خانه مطبوعات در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد

                                                                   ***

 به جهت اطلاع خبرنگاران و اهالی رسانه استان البرز اساسنامه خانه مطبوعات بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز منتشر می شود.
به گزارش خبرنگار افرا مهدی عسگری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اعلام این خبر اظهار داشت:با هماهنگی های صورت گرفته بین اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات،اساسنامه خانه مطبوعات استان البرز در پایگاه افرا منتشر می شود.
وی افزود:این اساسنامه مبتنی بر اساسنامه مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعد از برگزاری چندین جلسه متوالی از سوی اعضای هیئت موسس و همچنین جلسات مشترک با این معاونت آماده شده و سعی شده تا کلیه خواسته های خبرنگاران و اهالی رسانه در این اساسنامه دیده شود.
وی اظهارداشت: اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات به جهت تدوین اساسنامه و برگزاری مقدمات تشکیل خانه مطبوعات انتخاب و مسئولیت آنها با تشکیل مجمع عمومی خانه مطبوعات و انتخاب هیأت مدیره به پایان خواهد رسید.
معاون فرهنگی،مطبوعاتی استان البرز به زمان بر بودن تدوین اساسنامه خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت تدوین دقیق اساسنامه و در نظرگرفتن همه جوانب و ابعاد حوزه رسانه ای و نقشی که این اساسنامه در عملکرد و رویکرد خانه مطبوعات در طول سالیان آتی خواهد داشت، به طور طبیعی این حساسیت و ظرافت،کار را قدری زمان بر ساخت.
مهدی عسگری ارسال اساسنامه تیپ جدید از سوی وزارتخانه و ضرورت تطبیق مجدد اساسنامه استانی با آن و نیز تغییر و تحول در ساختار و ساختمان اداری را از سایر دلایل اطاله این موضوع برشمرد.
وی تاکید کرد:تاسیس خانه مطبوعات خواسته قاطبه اصحاب رسانه و مدیران ارشد استان از جمله استاندار محترم بوده و ایشان نیز پیگیر تشکیل هر چه سریعتر این خانه می باشد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه اظهار داشت:یقیناً تشکیل خانه مطبوعات نقش مهم و موثری در ساماندهی و رفع مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه استان البرز که رسالت بزرگی بر عهده آنان است خواهد داشت و این خانه به عنوان یک کانون مشورتی و برنامه ریزی، یاری رسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه ی رسانه ای خواهد بود.
 شایان ذکر است اساسنامه خانه مطبوعات در سایت اطلاع رسانی افرا به نشانی www.afraa.ir. دسترسی است و خبرنگاران محترم و اصحاب رسانه می توانند تا 23 آذرماه (پایان زمان اداری هفته آتی) نظرات خود را کتباً به اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ارائه نمایند سپس این اساسنامه جهت تصویب نهایی به اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت متبوع ارسال می گردد.

 

برای دریافت متن اساسنامه کلیک کنید

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 آذر 18::: ساعت 12:46 عصر

محبت دوستان ()محبت


                              آشنا خبر داد:
                                     تحقق مکان نمایشگاهی استان البرز در محوطه فرهنگسرای جوان


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از ایجاد مکان نمایشگاهی فرهنگی و هنری استان البرز در محوطه فرهنگسرای جوان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، قادر آشنا گفت: محوطه سازی این مجتمع آغاز شده و با اتمام آن در آینده نزدیک شاهد ایجاد مکانی  مناسب برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری استان خواهیم بود.
آشنا با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی استانی از این پس در محل جدید این اداره کل متمرکز می شوند به روند طولانی ساخت مجتمع فرهنگی هنری جوان اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت این مجتمع از سال 79 آغاز شد و تا سال 87 تنها 30 درصد پیشرفت داشت که با همت مسئولان ظرف دو سال طرح مجتمع جوان به بهره برداری رسید.
این مسئول کلیه امکانات موجود در مجتمع را مناسب و تجهیزات آن را نو ذکر کرد و یاد آور شد: این مجتمع با مساحت پنج هزار و 300 متر زیربنا دارای امکانات بسیار مناسب در زمینه های فرهنگی و هنری شامل نگارخانه،‌ سالن آمفی تئاتر و پلاتو نمایش است.
وی خاطرنشان کرد:محوطه سازی این نیز آغاز شده و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.
آشنا استان البرز را در حوزه فرهنگ به یک جت آماده پرواز تشبیه کرد و تاکید کرد:این جت برای پرواز نیاز به زیرساخت های مناسب و کشف استعدادهای نهفته دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه این استان از هر لحاظ منطقه ای ویژه است گفت:برای مثال در این استان بیش از 230 خوش نویس ممتاز داریم.
وی سپس به مقایسه این آمار با سایر استان ها پرداخت و گفت:این در حالیست که در استانی چون کهکیلویه و بویر احمد تنها یک خوش نویس ممتاز وجود دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز سپس به هم زمانی افتتاح این اداره کل با هفته بسیج اشاره کرد و  خاطرنشان ساخت:با روحیه بسیجی می توان بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کرد.
قادر آشنا سپس با ذکر خاطره ای از ایام اسارت در دوران دفاع مقدس یه اهمیت اخلاق بسیجی در جامعه پرداخت و اظهار داشت:گسترش این روحیه باید بتواند روز به روز به یاران انقلاب افزوده و مایه ایجاد وحدت در جامعه شود.


افتتاح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 12:53 عصر

محبت دوستان ()محبت


                         با افتتاح مجتمع فرهنگی هنری جوان
                                                  آغاز فصلی جدید در فرهنگ و هنر استان البرز


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با افتتاح این مجتمع فصل جدیدی در فرهنگ و هنر استان آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین افتتاح این پروژه که بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در سطح استان البرز به شمار می رود سید محمد حسینی انتخاب سریع مدیر کل و تشکیل اداره کل در بدو شکل گیری استان را ناشی از حسن نظر وزارتخانه نسبت به این استان نوپا ذکر کرد.
حسینی با بیان اینکه این حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت یاد آور شد: این در حالیست که در ماه های ابتدایی تشکیل استان نیز تفاهم نامه ای به مبلغ یک میلیارد تومان بین معاونت فرهنگی وزارتخانه و اداره کل استان البرز منعقد گردید که منجر به برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز شد.
وی بر همکاری معاونت های وزارتخانه متبوع جهت ادامه این حمایت ها تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و مسئولینی که پیش از این برای ساخت مجتمع جوان همکاری کرده اند به بررسی و تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در جامعه پرداخت و آموزش و توسعه آن را بسیار ضروری ذکر کرد.
این مسئول فرهنگی کشور یاد آور شد: چنانچه کار فرهنگی در جامعه صورت نگیرد،‌ به رغم برخورداری از تمامی امکانات و دانش ها راه به جایی نخواهیم برد.
سید محمد حسینی با بیان اینکه تاکید موکد مقام معظم رهبری توجه به مسائل فرهنگی است خاطرنشان کرد: عدم سیاست گذاری فرهنگی در جامعه موجب می شود که ارزش های اسلامی و اجتماعی به مرور دچار خدشه شده و دگرگون شوند.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سفر استانی ریئس جمهور به استان البرز از کارشناسان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با نگاهی دقیق و علمی طرح های مناسب پیشنهادی خود را ارائه دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین با اشاره به فقدان روزنامه در سطح استان البرز از بررسی صدور مجوز روزنامه ای شایسته با کادر حرفه ای و مجرب خارج از نوبت هیئت نظارت خبر داد.
حسینی با اعلام اینکه وجود یک روزنامه سراسری برای هر استان ضروری است گفت:این مرکز از تاسیس خانه مطبوعات در استان البرز حمایت خواهد کرد.
سید محمد حسینی همچنین از حمایت این وزارتخانه از انجمن های هنری،‌ فرهنگی و قرآنی خبر داد و برای صدور مجوز موسسات فرهنگی و قرآنی اعلام آمادگی کرد.
این مسئول با بیان اینکه در بعضی استان ها برای تاسیس کانون های مساجد برنامه زمانبندی ارائه شده است افزود: بر این اساس آمادگی انعقاد تفاهم نامه برای تشکیل این کانون ها که بسیار موثر و مفید هستند را با مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کرج سال ها تحت الشعاع استان تهران قرار داشته و از این حیث از بسیاری جهات به آن رسیدگی نشده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه بسیار فعال و مفید ظاهر شود.
حسینی در ادامه برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری را بسیار ضروری ذکر کرد و در پاسخ به منتقدینی که به حجم و تعدد جشنواره ها گله دارند گفت:جشنواره ها فرصتی برای استعداد یابی هستند و باید از نیروهای جوان با استعداد و خلاق حمایت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:مقرر شده است ادارات کل هر استان علاوه بر فعالیت های استانی و فرا استانی خود پشتیبانی رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نیز باشند.
سید محمد حسینی اظهار داشت: ادارات کل هر استان باید این آمادگی را داشته باشند تا در صورت اعلام نیاز از هر صنف هنری  برای حداقل دو کشور موارد درخواست شده فرهنگی شامل تمامی عرصه های هنری و فرهنگی را اعزام نمایند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ باید چنان تعمیق یابد که هجمه دشمن در برابر آن بی اثر باشد تصریح کرد:جنگ اندیشه و اعتقاد هرگز تمامی ندارد.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 11:30 صبح

محبت دوستان ()محبت


                           با حضور وزیر

                                           اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افتتاح می شود

همزمان با ایام ولایت و عید غدیر خم بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری استان با استقرار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ساختمان به بهره برداری می رسد  .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ این مجتمع با مساحتی نزدیک به 16 هزار متر و زیربنای 5 هزار متر در سه طبقه ساخته شده است و روز شنبه مورخ 6 آذرماه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افتتاح خواهد شد  .

مجتمع فرهنگی هنری جوان دارای امکاناتی چون سالن آمفی تئاتر،‌ پلاتو نمایش،‌ مخزن کتاب،‌ نمازخانه و اتاق های مدیریت و اداری است که با همت مسئولان این اداره کل ساخته و آماده بهره برداری گردیده است  .

این مجتمع از سال 79 کلید خورد و به دلیل برخی مشکلات موجود از جمله عدم اختصاص بودجه کافی،‌ پروژه حدود 7 سال به صورت نیمه کاره باقی ماند  .

نهایتا از اواخر سال 86 که از محل اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری ردیف بودجه برای طرح، تعیین شد اقدامات مستمر برای این طرح آغاز گردیده و پس از حدود دو سال آماده بهره برداری است.

گفتنی است سالن آمفی تئاتر این مجتمع دارای گنجایشی معادل 350 نفر است و برای برگزاری نمایش، سمینار،‌ همایش و سایر برنامه های فرهنگی و هنری قابل استفاده می باشد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 آذر 1::: ساعت 4:24 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                              تجلیل از هنرمندان متعهد تجلیل از مسیر صحیح فرهنگی است

                                                                                    * * *

کارگردان سریال یوسف پیامبر گفت: برگزاری مراسم تجلیل صرفا نباید به تعریف وتمجید محدود شود که باید جریان سازی کند.
فر ج الله سلحشور در مراسم بزرگداشت هنرمند کرجی استاد سیروس صابر،‌ با بیان این مطلب افزود: اهداف برگزاری این گونه مراسم بسیار گسترده است و باید راهنمای مسیری روشن برای هنرمندان شود.
سلحشور که از میهمانان ویژه این مراسم بود ایجاد تعهد هنری و تقدیر از جریاناتی که به اصل حقیقی هنر می پردازند را از جمله اهداف اصلی برپایی چنین مراسمی دانست و تاکید کرد: تقدیر از سیروس صابر بعنوان یکی از هنرمندان متعهد و خوش سابقه  نیز در راستای تجلیل از مسیر صحیح و روشن فرهنگی برگزار می شود.فرج اله سلحشور و سیروس صابر
وی یاد آور شد: دنیای وارونه به کارگردانی شهریار بحرانی نخستین همکاری مشترک من با صابر بود که موجب دومین همکاری ما در سریال تاریخی مذهبی مردان آنجلس گردید.
فرج الله سلحشور سریال یوسف پیامبر(ع)را سومین همکاری خود با این هنرمند پیش کسوت و با اخلاق کرجی ذکر کرد.
این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینما از جمله میراثی بود که در آن جای پای فرهنگ بیگانه وجود داشت تصریح کرد: فرهنگ سازی در این عرصه و در این پایگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرج اله سلحشور

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آبان 25::: ساعت 8:40 صبح

محبت دوستان ()محبت


                   قادر آشنا خبر داد:
                                    بررسی خارج از نوبت صدور مجوز نشریات استان البرز

                                                                     * * *

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نمایشگاه بین المللی رسانه ها و مطبوعات حضور یافت و در گفتگو با خبرنگاران از بررسی خارج از نوبت برای صدور مجوز نشریات این استان در وزارتخانه خبر داد.
قادر آشنا با تاکید بر اهمیت نقش رسانه و ضرورت افزایش نشریات استانی گفت: با هماهنگی هایی که با معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل مطبوعات داخلی به عمل آمد مقرر شد بررسی صدور مجوز نشریات استان البرز خارج از نوبت دیگر استان ها صورت گیرد.
وی برپایی نمایشگاه مطبوعات را فرصتی مناسب برای عرضه تمامی توانمندی های رسانه ای و مطبوعات عنوان کرد و با بیان اینکه هم اکنون عرصه انفجار اطلاعات است و اخبار با سرعت بی نظیری منتشر می شود افزود: ظرفیت استان البرز در این حوزه به دلیل برخورداری از نیروهای فرهنگی متعدد و هنرمندان فهیم و متعهد ظرفیتی مضاعف است.آشنا اضافه کرد: این امر توجه ویژه مسئولین به این منطقه را می طلبد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعمال سلایق شخصی در برخی مطبوعات، حفظ احترام نسبت به تمامی سلایق را لازمه عملکرد این اداره کل دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز به وحدت در عین کثرت اشاره داشته و بر این اساس تمامی سلایق می توانند در چهارچوب قانون نظرات خود را بیان کنند.
وی ضرورت وحدت و هم دلی را یادآور شد و با تاکید بر ارتباط دو جانبه مسئولین و رسانه ها خاطرنشان کرد: در تمامی ادوار تفرق نتیجه مطلوبی را به ارمغان نیاورده است.
قادر آشنا در این دیدار ضمن بازدید از غرفه ها و نشریات منتشره توسط رسانه ها،‌ با مسئولین و مدیران برخی از رسانه ها به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آبان 9::: ساعت 9:56 صبح

محبت دوستان ()محبت


                   ستاد یادواره شهید فهمیده و 36000 شهید دانش آموز در استان البرز تشکیل شد

                                                                         * * *
یادواره شهید فهمیده با هدف تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در استان البرز برگزار می شود.
به گزارش کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد یادواره شهید فهمیده همزمان با عروج ملکوتی و بی باکانه دانش آموز شهید حسین فهمیده، یادواره این شهید برای چندمین سال متوالی در استان البرز برگزار می گردد.
بر این اساس شورای عالی این ستاد به ریاست حجه الاسلام و المسلمین دکتر محسن کازرونی تشکیل گردید و اعضای آن معرفی شدند که طبق آن سرهنگ احمد رضا باهک به عنوان دبیر یادواره و عیسی فرهادی سرپرست استانداری البرز به عنوان جانشین رئیس با این ستاد همکاری خواهند کرد.
همچنین در این ستاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، واحد مرکزی خبر،رادیو البرز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روابط عمومی تیپ دوم عاشورا، اداره کل آموزش و پرورش نواحی استان البرز، حوزه هنری و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری حضور دارند.
گفتنی است: ریاست کمیته روابط عمومی و تبلیغات این یادواره را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بر عهده خواهد داشت.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 28::: ساعت 6:21 عصر

محبت دوستان ()محبت


                 آشنا :       
                  توانمندی و ظرفیت این استان در حد برپایی جشنواره های ملی و بین المللی است

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همزمان با آغاز دهه مبارک کرامت جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام ا... علیها) را با حضور همکاران در این اداره  کل برگزار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، طی این مراسم قادر آشنا در جمع همکاران از برگزار کنندگان نمایشگاه استانی کتاب تقدیر نمود. وی از عملکرد قدرتمند عوامل برپایی این رویداد، توانمندی و ظرفیت نیروهای این اداره کل را در حد برپایی جشنواره های ملی و بین المللی ارزیابی کرد و با تکیه بر توان این نیروها اظهار داشت: به طور قطع در سال جاری همزمان با ایام برگزاری جشنواره تئاتر بین المللی فجر،‌ از گروه های داخلی و خارجی در استان البرز اجرا خواهیم داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه حجم فعالیت های فرهنگی اداره کل را بالا عنوان کرد و با عنایت به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب البرز در کوتاه ترین زمان ممکن و با امکانات محدود، برای بهره برداری از تمام ظرفیت انسانی و فرهنگی استان در برپایی برنامه ها و جشنواره های آتی ابراز امیدواری کرد.
آشنا در این مراسم از مهدی عسگری بعنوان مدیر نمایشگاه استانی کتاب البرز به طور ویژه تقدیر نمود و با اهدای لوح هایی از زحمات عوامل و کمیته های برگزار کننده این نمایشگاه قدردانی به عمل آورد.
    

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 89 مهر 21::: ساعت 9:24 صبح

محبت دوستان ()محبت


                                                     نص صریح قانون درباره ایثارگران اجرا می شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ همزمان با ایام سالگرد دفاع مقدس، جلسه بزرگداشت ایثارگران،‌ جانبازان و آزادگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در محل این اداره کل برپا شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این نشست ضمن تبریک این ایام،‌ از اعمال نص صریح قانون در خصوص استخدام و ارائه مزایای ویژه به ایثارگران در اداره کل این استان خبر داد.
وی بر رویکرد این اداره کل نسبت به ایجاد ارتباط عاطفی با مجموعه ایثارگران تاکید کرد و یادآور شد: خدمت به این قشر عین وظیفه است.
قادر آشنا با بیان اینکه اخلاص موجب رشد و افتخار می شود یاد آور شد: در حوزه فرهنگ نیز به عنوان یکی از مظاهر مهم یک کشور باید اخلاص کامل وجود داشته و دین مداری در مرکز توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.
آشنا با اشاره به اینکه خود دوران اسارت را به مدت بیش از 7 سال تجربه کرده است ضمن یادآوری ایثار و از جان گذشتگی ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس ایران اسلامی با توجه به رخ دادهای آن که بر مبنای اخلاص و خداشناسی به وقوع می پیوست در تاریخ تمامی کشورها بی بدیل است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در ایام دفاع مقدس 80 کشور دنیا به صورت مستقیم از رژیم بعثی حمایت می کردند و این در حالیست که بسیاری از کشورها نیز دست به حمایت های غیرمستقیم از صدام و تضعیف جمهوری اسلامی ایران می زدند.
وی وجود برخی نامهربانی های جامعه نسبت به ایثارگران را یاد آور شد و با ذکر اینکه تعدادی از این افراد در وضعیت معیشتی نامناسبی به سر می برند اضافه کرد: با وجود تمامی این نامهربانی ها، ایثارگران باید حرمت خود را حفظ کرده و به ایثارگری های خود مفتخر باشند.

گفتنی است در پایان این نشست جانبازان، ایثارگران و آزادگان فعال در مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن بیان برخی خاطرات خود در ایام دفاع مقدس،به ارائه خواسته های خود از این مجموعه پرداختند.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 مهر 6::: ساعت 1:29 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                       

                                              سپاه ناحیه کرج صاحب 5 هزار جلد کتاب شد

                                                                   * * *
پنج هزار جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد استان البرز به مجموعه سپاه ناحیه کرج اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیر این اداره کل در نشست مشترک با فرمانده سپاه پاسداران، مرکز بسیج اداری و اصناف از انعقاد تفاهم نامه مبنی بر تجهیزکتابخانه های تحت پوشش سپاه ناحیه کرج به منظور تامین کتاب این نهاد ارزشی و متعهد خبرداد.
قادر آشنا افزود: بر این اساس پنج هزار جلد کتاب با عنواین مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به مجموعه سپاه ناحیه کرج اهداء می شود.
قادر آشنا، اظهارداشت: علاوه بر این، مساجدی که کانونهای فرهنگی و هنری آنها فعال است به لحاظ تامین کتاب و ایجاد قفسه های مناسب تجهیز می شوند.
این مدیر کل در خصوص جایگاه ارزشمند کتاب عنوان کرد: هیچ سرمایه ای بالاتر از کتاب و مطالعه مستمر این عنصر فرهنگی وجود ندارد.
وی ترویج فرهنگ کتابخانی در جامعه را مهم دانست و بر همت و تلاش بیش از پیش مسئولان فرهنگی به منظور ارتقاء جایگاه این میراث ماندگار تاکید کرد.
آشنا با یادآوری دلاوریهای شهید فهمیده، خواستار برگزاری جشنواره اعطای جایزه ادبی این شهید ارزشمند به صورت ملی ،کشوری شد و تاکید کرد: در صورت لزوم این جشنوارفرهنگی، حماسی به شکل بین المللی برگزار شود.
وی در ادامه خواستارتشکیل اولین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سپاه ناحیه کرج، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و بنیاد شهید فهمیده در قالب دبیر خانه ایثار و شهادت استان شد.
آشنا در ادامه این گردهمایی با مثبت ارزیابی کردن ظرفیتهای فرهنگی در استان نوپای البرز اذعان داشت: این منطقه با داشتن حوزه های فعال فرهنگی، مستعد انجام کارهای بزرگ است که با همدلی و تعامل می توان آنها را به نحو مطلوبی اجرایی کرد.
مدیر کل ارشاد استان البرز با تاکید بر ضرورت انسجام برنانه های اجرایی مختلف در این استان تصریح کرد: دراجرای برنامه های فرهنگی و امور وابسته به آن نباید به صورت جزیره ای عمل کرد.
وی حضور نسل جوان در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی را ضرورتی اجتناب ناپذیر ذکر و بیان کرد: نسل جوان را باید برای پرورش اخلاق اسلامی  به سوی حوزه های اندیشه اسلامی سوق داد و حوزه های آنها را با درایت و تدبیر ویژه ای ساماندهی و برنامه ریزی کرد.
این مسئول عنوان کرد: برای پرورش نسل جوان، رویکرد حوزه های اندیشه ملی و دیگر اندیشه های ارزشمند باید بر مبنای علم فکری و اندیشه های ولایت فقیه استوار باشند.
فرمانده حوزه سه بسیج اداره کارگری سپاه ناحیه کرج نیزکه در این گردهمایی سخن می گفت، خواستار راه اندازی اولین سینمای دفاع مقدس در استان البرز همزمان با آغاز این هفته شد و اظهارداشت:  فضای لازم برای این اقدام فرهنگی به لحاظ تمهیدات  فیزیکی مهیا است.
سردار میرتقی تصریح کرد: مساعدتهای اداره کل ارشاد استان البرز در تحقق این مهم بسیار موثر است.
این مسئول  راه اندازی سینمای دفاع مقدس را عاملی برای حفظ ارزشهای این دوران مهم دانست و گفت: فیلم های مرتبط با دفاع مقدس باید در این سینما و در طول سال اکران شود.
وی عنوان کرد:امکانات لازم برای پخش کلیپهای دفاع قبل از پخش فیلم در سینماهای سطح شهرستان مهیا شده است و میتوان آن را به صورت نماهنگ سه الی شش دقیقه ای کرد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 30::: ساعت 6:24 عصر

محبت دوستان ()محبت


   1   2      >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .