سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                       

                                              سپاه ناحیه کرج صاحب 5 هزار جلد کتاب شد

                                                                   * * *
پنج هزار جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد استان البرز به مجموعه سپاه ناحیه کرج اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مدیر این اداره کل در نشست مشترک با فرمانده سپاه پاسداران، مرکز بسیج اداری و اصناف از انعقاد تفاهم نامه مبنی بر تجهیزکتابخانه های تحت پوشش سپاه ناحیه کرج به منظور تامین کتاب این نهاد ارزشی و متعهد خبرداد.
قادر آشنا افزود: بر این اساس پنج هزار جلد کتاب با عنواین مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به مجموعه سپاه ناحیه کرج اهداء می شود.
قادر آشنا، اظهارداشت: علاوه بر این، مساجدی که کانونهای فرهنگی و هنری آنها فعال است به لحاظ تامین کتاب و ایجاد قفسه های مناسب تجهیز می شوند.
این مدیر کل در خصوص جایگاه ارزشمند کتاب عنوان کرد: هیچ سرمایه ای بالاتر از کتاب و مطالعه مستمر این عنصر فرهنگی وجود ندارد.
وی ترویج فرهنگ کتابخانی در جامعه را مهم دانست و بر همت و تلاش بیش از پیش مسئولان فرهنگی به منظور ارتقاء جایگاه این میراث ماندگار تاکید کرد.
آشنا با یادآوری دلاوریهای شهید فهمیده، خواستار برگزاری جشنواره اعطای جایزه ادبی این شهید ارزشمند به صورت ملی ،کشوری شد و تاکید کرد: در صورت لزوم این جشنوارفرهنگی، حماسی به شکل بین المللی برگزار شود.
وی در ادامه خواستارتشکیل اولین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سپاه ناحیه کرج، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و بنیاد شهید فهمیده در قالب دبیر خانه ایثار و شهادت استان شد.
آشنا در ادامه این گردهمایی با مثبت ارزیابی کردن ظرفیتهای فرهنگی در استان نوپای البرز اذعان داشت: این منطقه با داشتن حوزه های فعال فرهنگی، مستعد انجام کارهای بزرگ است که با همدلی و تعامل می توان آنها را به نحو مطلوبی اجرایی کرد.
مدیر کل ارشاد استان البرز با تاکید بر ضرورت انسجام برنانه های اجرایی مختلف در این استان تصریح کرد: دراجرای برنامه های فرهنگی و امور وابسته به آن نباید به صورت جزیره ای عمل کرد.
وی حضور نسل جوان در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی را ضرورتی اجتناب ناپذیر ذکر و بیان کرد: نسل جوان را باید برای پرورش اخلاق اسلامی  به سوی حوزه های اندیشه اسلامی سوق داد و حوزه های آنها را با درایت و تدبیر ویژه ای ساماندهی و برنامه ریزی کرد.
این مسئول عنوان کرد: برای پرورش نسل جوان، رویکرد حوزه های اندیشه ملی و دیگر اندیشه های ارزشمند باید بر مبنای علم فکری و اندیشه های ولایت فقیه استوار باشند.
فرمانده حوزه سه بسیج اداره کارگری سپاه ناحیه کرج نیزکه در این گردهمایی سخن می گفت، خواستار راه اندازی اولین سینمای دفاع مقدس در استان البرز همزمان با آغاز این هفته شد و اظهارداشت:  فضای لازم برای این اقدام فرهنگی به لحاظ تمهیدات  فیزیکی مهیا است.
سردار میرتقی تصریح کرد: مساعدتهای اداره کل ارشاد استان البرز در تحقق این مهم بسیار موثر است.
این مسئول  راه اندازی سینمای دفاع مقدس را عاملی برای حفظ ارزشهای این دوران مهم دانست و گفت: فیلم های مرتبط با دفاع مقدس باید در این سینما و در طول سال اکران شود.
وی عنوان کرد:امکانات لازم برای پخش کلیپهای دفاع قبل از پخش فیلم در سینماهای سطح شهرستان مهیا شده است و میتوان آن را به صورت نماهنگ سه الی شش دقیقه ای کرد.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 شهریور 30::: ساعت 6:24 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .