سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                         با افتتاح مجتمع فرهنگی هنری جوان
                                                  آغاز فصلی جدید در فرهنگ و هنر استان البرز


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با افتتاح این مجتمع فصل جدیدی در فرهنگ و هنر استان آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آیین افتتاح این پروژه که بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری در سطح استان البرز به شمار می رود سید محمد حسینی انتخاب سریع مدیر کل و تشکیل اداره کل در بدو شکل گیری استان را ناشی از حسن نظر وزارتخانه نسبت به این استان نوپا ذکر کرد.
حسینی با بیان اینکه این حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت یاد آور شد: این در حالیست که در ماه های ابتدایی تشکیل استان نیز تفاهم نامه ای به مبلغ یک میلیارد تومان بین معاونت فرهنگی وزارتخانه و اداره کل استان البرز منعقد گردید که منجر به برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز شد.
وی بر همکاری معاونت های وزارتخانه متبوع جهت ادامه این حمایت ها تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و مسئولینی که پیش از این برای ساخت مجتمع جوان همکاری کرده اند به بررسی و تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در جامعه پرداخت و آموزش و توسعه آن را بسیار ضروری ذکر کرد.
این مسئول فرهنگی کشور یاد آور شد: چنانچه کار فرهنگی در جامعه صورت نگیرد،‌ به رغم برخورداری از تمامی امکانات و دانش ها راه به جایی نخواهیم برد.
سید محمد حسینی با بیان اینکه تاکید موکد مقام معظم رهبری توجه به مسائل فرهنگی است خاطرنشان کرد: عدم سیاست گذاری فرهنگی در جامعه موجب می شود که ارزش های اسلامی و اجتماعی به مرور دچار خدشه شده و دگرگون شوند.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سفر استانی ریئس جمهور به استان البرز از کارشناسان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با نگاهی دقیق و علمی طرح های مناسب پیشنهادی خود را ارائه دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین با اشاره به فقدان روزنامه در سطح استان البرز از بررسی صدور مجوز روزنامه ای شایسته با کادر حرفه ای و مجرب خارج از نوبت هیئت نظارت خبر داد.
حسینی با اعلام اینکه وجود یک روزنامه سراسری برای هر استان ضروری است گفت:این مرکز از تاسیس خانه مطبوعات در استان البرز حمایت خواهد کرد.
سید محمد حسینی همچنین از حمایت این وزارتخانه از انجمن های هنری،‌ فرهنگی و قرآنی خبر داد و برای صدور مجوز موسسات فرهنگی و قرآنی اعلام آمادگی کرد.
این مسئول با بیان اینکه در بعضی استان ها برای تاسیس کانون های مساجد برنامه زمانبندی ارائه شده است افزود: بر این اساس آمادگی انعقاد تفاهم نامه برای تشکیل این کانون ها که بسیار موثر و مفید هستند را با مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کرج سال ها تحت الشعاع استان تهران قرار داشته و از این حیث از بسیاری جهات به آن رسیدگی نشده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه بسیار فعال و مفید ظاهر شود.
حسینی در ادامه برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری را بسیار ضروری ذکر کرد و در پاسخ به منتقدینی که به حجم و تعدد جشنواره ها گله دارند گفت:جشنواره ها فرصتی برای استعداد یابی هستند و باید از نیروهای جوان با استعداد و خلاق حمایت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:مقرر شده است ادارات کل هر استان علاوه بر فعالیت های استانی و فرا استانی خود پشتیبانی رایزنان فرهنگی ما در خارج از کشور نیز باشند.
سید محمد حسینی اظهار داشت: ادارات کل هر استان باید این آمادگی را داشته باشند تا در صورت اعلام نیاز از هر صنف هنری  برای حداقل دو کشور موارد درخواست شده فرهنگی شامل تمامی عرصه های هنری و فرهنگی را اعزام نمایند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ باید چنان تعمیق یابد که هجمه دشمن در برابر آن بی اثر باشد تصریح کرد:جنگ اندیشه و اعتقاد هرگز تمامی ندارد.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 آذر 7::: ساعت 11:30 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .