سفارش تبلیغ
صبا ویژن



برپایی جشنواره مطبوعات در استان البرز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از قطعیت برپایی جشنواره مطبوعات در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست مطبوعاتی این اداره کل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برپایی جشنواره مطبوعاتی استان البرز به طور قطع در برنامه های امسال این استان تازه تاسیس گنجانده می شود.
قادر آشنا در خصوص مکان برپایی این نمایشگاه فرهنگی، رسانه ای بیان داشت: نبود فضای نمایشگاهی در استان به شدت ملموس است و مکان یابی برای این منظور از موضوعات مهمی است که باید در سطوح عالی استانی پی گیری شده و به نتیجه برسد.
وی برگزاری جشنواره مطبوعات را از اقدامات مهم حوزه فرهنگی دانست و پیامدهای آن را در توسعه و بسط فرهنگ مفید و موثر ارزیابی کرد.
انعقاد نخستین تفاهم نامه استان البرز با محوریت کتاب و ادبیات داستانی
آشنا با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگ،‌ به انعقاد نخستین تفاهم نامه فرهنگی استان البرز اشاره داشت و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار صرفا به حوزه کتاب و ادبیات داستانی تخصیص یافته است که بخشی از این اعتبار صرف برپایی نخستین نمایشگاه کتاب استان البرز بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان نوپا شده است.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز رویکرد مناسب در خصوص ارائه تخفیف های ویژه به خریداران کالاهای فرهنگی را از سیاست های بنیادی و اولویت های مهم دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: بر این اساس عرضه کتاب و محصولات فرهنگی نمایشگاه استانی البرز با تخفیف 40 درصد بعنوان یکی از رئوس پیش بینی شده در برپایی نمایشگاه استانی کتاب بر این مبنا شکل گرفته است.
آشنا در بخش دیگری از سخنان خود، برپایی نمایشگاه های کتاب در استانهای مختلف را خاطرنشان شد و گفت: مهرماه امسال به صورت همزمان در چهار استان نمایشگاه کتاب برپا می شود که در این میان استان آذربایجان شرقی این حرکت فرهنگی را به صورت " بین المللی "  و با حضور کشورهای هم جوار به اجرا در می آورد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: همزمانی برپایی این نمایشگاه ها به طور قطع بر حضور برخی ناشرین مطرح کشوری در نمایشگاه استان البرز سایه می افکند اما این موضوع مانعی در برگزاری هرچه باشکوهتر این نمایشگاه نبوده و بخش اعظم ناشرین نامدار استان و کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
آشنا در تشریح اهداف فرهنگی اداره کل ارشاد ، حمایت از فعالان حوزه نشر و کتاب را مهم تلقی کرد و بیان داشت: ابزار کارآمد تحقق این مهم، نگرش صحیح و معنایی به عرصه فرهنگ است که بخش مهمی از آن را حمایت فعالان حوزه کتاب و نشر همچون مولفین، مترجمین و ناشران در بر می گیرد.
این مسئول حوزه فرهنگ را اساس توسعه جهان و تبلور جوامع انسانی ذکر و بیان کرد:این حوزه اصیل در ایران اسلامی که قدمتی طولانی و کهنه دارد، مظهر انقلاب شیعه است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 شهریور 29::: ساعت 12:0 صبح

محبت دوستان ()محبت


اسلام تنها دینی که معجزه اش ازجنس کتاب است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست مطبوعاتی این اداره کل،‌ اسلام را تنها دینی عنوان کرد که اعجاز خود را در قالب کتاب عرضه کرده و این کتاب،‌آیه و نشانه جاودانگی و حقانیت دین پیامبر خاتم(ص) است.
مهدی عسگری با تکیه بر این امر به اهمیت و نقش اندیشه و کتابت در اسلام اشاره داشت و تصریح کرد: قرآن کریم در حال حاضر یکی از پرتیراژترین کتب جهانی است که فروش آن در تمامی کشورها رو به تزاید است.
مدیر نخستین نمایشگاه فرهنگی استان البرز گسترش روزافزون انتشار کتب منبعث از قرآن کریم همچون مثنوی معنوی را برهان استقبال جهانیان از مفاهیم قرآنی و بسط اندیشه اسلامی دانست.
وی با اشاره به اهانت های اخیر نسبت به این کتاب مقدس تاکید کرد: این اقدام نابخردانه نشاندهنده عجز بدخواهان و اثرگذاری رو به گسترش قرآن کریم در دنیاست.

عسگری برگزاری نمایشگاه استانی کتاب به عنوان نخستین رویداد فرهنگی پس از تشکیل استان البرز را ناشی از نقش قابل توجه حوزه کتاب و نشر در جامعه بیان کرد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به عدم شکل گیری کامل چارت سازمانی این اداره کل اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این در حالیست که فعالیت های این اداره کل همچون برگزاری نمایشگاه کتاب استان البرز با وسعتی در حد نمایشگاه های استانی انجام می گیرد.
این مسئول فرهنگی اضافه کرد: بر این اساس نمایشگاه استانی کتاب البرز با افزایش دو برابری در بخش های مختلف همچون اعتبارات،‌ گستردگی فضا و نیز استقبال ناشرین نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.
مهدی عسگری در ادامه از مشارکت اتحادیه ناشرین کشوری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی این نمایشگاه خبرداد.
وی مساحت محل برپایی نمایشگاه استان البرز را افزون بر چهار هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: بالغ بر 150 ناشر مطرح کشوری محصولات خود را در حدود 200 غرفه این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
عسگری زمان افتتاحیه نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز را روز شنبه سوم مهرماه اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه های جنبی از جمله اجرای نمایش خیابانی، برپایی غرفه کودکان، معرفی و تجلیل از مولفین برجسته استانی از دیگر اقدامات فرهنگی پیش بینی شده در طول مدت برپایی نمایشگاه است.
مدیر نمایشگاه استانی کتاب البرز همچنین از برپایی غرفه دفاع مقدس به مناسبت سی امین سالگشت آغاز دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 89 شهریور 28::: ساعت 8:25 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                                    فرهنگسراها تخصصی می شوند

                                                                        * * *
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن دیدار از تعدادی از فرهنگسراهای شهرستان کرج گفت: فرهنگسراهای استان البرز باید به صورت تخصصی وارد عمل شده و هر یک در یکی از زمینه های هنری فعالیت نمایند.
قادر آشنا وضعیت حال حاضر فرهنگسراها را نامتناسب با نیاز منطقه و استان البرز ارزیابی کرد و افزود: با تشکیل اداره کل استان البرز به دنبال ایجاد راهکار جهت فعال سازی هر چه بیشتر فرهنگسراها هستیم.وی مجموعه فرهنگسراهای شهرستان کرج و شهرهای اقماری را 6 باب خواند.
آشنا تاکید کرد: رفع نقایص و مشکلات فرهنگسراها و نیز تامین تجهیزات مورد نیاز این مجموعه ها از مهمترین فعالیت های آینده اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خواهد بود.
این مدیر فرهنگی استان البرز بر ایجاد انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه ارشاد با اصحاب فرهنگ و رسانه تاکید کرد و برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر اقدامات این اداره کل ذکر کرد.

امکان برگزاری جشنواره های سراسری در استان البرز

 ***
قادر آشنا در این بازدید از مکان برگزاری جشنواره های سراسری همچون جشنواره فجر هم زمان با تهران در استان البرز خبر داد و خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت برگزاری هم زمان جشنواره های فجر در رشته های گوناگون از جمله تئاتر را دارا بوده و می تواند هم گام با استان تهران در این مسیر گام بردارد.
در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن برگزاری جلساتی با مسئولان فرهنگسراها از مشکلات و نواقص این مراکز فرهنگی مرتبط با این اداره کل مطلع گردید.

                                                                

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 25::: ساعت 10:7 صبح

محبت دوستان ()محبت


                هیچ یک از حوزه های فرهنگ و هنر را مغفول نمی گذارم


مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: با تمامی حوزه های فرهنگ و هنر آشنا هستم و هیچ یک از این حوزه ها را مغفول نخواهم گذاشت.
قادر آشنا در مراسم معارفه خود با بیان اینکه تمامی حوزه ها باید حول محور ارزش های اسلامی و دینی حرکت کنند تاکید کرد: بر این اساس حوزه ها از طریق برخی ارزش گذاری ها اولویت بندی می شوند
آشنا همکاری و تعامل با اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر را از برنامه های اصلی تصدی سمت مدیر کلی خود خواند.
وی گفت: تاکنون هیچ پروژه ای را به دلیل مسئله پول متوقف نکرده و نخواهم کرد.
قادر آشنا که از 4شهریورماه رسما بعنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی شد سوابق فرهنگی و مدیریتی ازجمله مدیریت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد  را در کارنامه خود ثبت کرده است.


 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 شهریور 4::: ساعت 6:55 عصر

محبت دوستان ()محبت


<      1   2      

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .