سفارش تبلیغ
صبا ویژن



برپایی جشنواره مطبوعات در استان البرز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از قطعیت برپایی جشنواره مطبوعات در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در نشست مطبوعاتی این اداره کل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برپایی جشنواره مطبوعاتی استان البرز به طور قطع در برنامه های امسال این استان تازه تاسیس گنجانده می شود.
قادر آشنا در خصوص مکان برپایی این نمایشگاه فرهنگی، رسانه ای بیان داشت: نبود فضای نمایشگاهی در استان به شدت ملموس است و مکان یابی برای این منظور از موضوعات مهمی است که باید در سطوح عالی استانی پی گیری شده و به نتیجه برسد.
وی برگزاری جشنواره مطبوعات را از اقدامات مهم حوزه فرهنگی دانست و پیامدهای آن را در توسعه و بسط فرهنگ مفید و موثر ارزیابی کرد.
انعقاد نخستین تفاهم نامه استان البرز با محوریت کتاب و ادبیات داستانی
آشنا با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگ،‌ به انعقاد نخستین تفاهم نامه فرهنگی استان البرز اشاره داشت و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار صرفا به حوزه کتاب و ادبیات داستانی تخصیص یافته است که بخشی از این اعتبار صرف برپایی نخستین نمایشگاه کتاب استان البرز بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان نوپا شده است.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز رویکرد مناسب در خصوص ارائه تخفیف های ویژه به خریداران کالاهای فرهنگی را از سیاست های بنیادی و اولویت های مهم دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: بر این اساس عرضه کتاب و محصولات فرهنگی نمایشگاه استانی البرز با تخفیف 40 درصد بعنوان یکی از رئوس پیش بینی شده در برپایی نمایشگاه استانی کتاب بر این مبنا شکل گرفته است.
آشنا در بخش دیگری از سخنان خود، برپایی نمایشگاه های کتاب در استانهای مختلف را خاطرنشان شد و گفت: مهرماه امسال به صورت همزمان در چهار استان نمایشگاه کتاب برپا می شود که در این میان استان آذربایجان شرقی این حرکت فرهنگی را به صورت " بین المللی "  و با حضور کشورهای هم جوار به اجرا در می آورد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: همزمانی برپایی این نمایشگاه ها به طور قطع بر حضور برخی ناشرین مطرح کشوری در نمایشگاه استان البرز سایه می افکند اما این موضوع مانعی در برگزاری هرچه باشکوهتر این نمایشگاه نبوده و بخش اعظم ناشرین نامدار استان و کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
آشنا در تشریح اهداف فرهنگی اداره کل ارشاد ، حمایت از فعالان حوزه نشر و کتاب را مهم تلقی کرد و بیان داشت: ابزار کارآمد تحقق این مهم، نگرش صحیح و معنایی به عرصه فرهنگ است که بخش مهمی از آن را حمایت فعالان حوزه کتاب و نشر همچون مولفین، مترجمین و ناشران در بر می گیرد.
این مسئول حوزه فرهنگ را اساس توسعه جهان و تبلور جوامع انسانی ذکر و بیان کرد:این حوزه اصیل در ایران اسلامی که قدمتی طولانی و کهنه دارد، مظهر انقلاب شیعه است.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 شهریور 29::: ساعت 12:0 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .