سفارش تبلیغ
صبا ویژن



60 کتابخانه در مساجد استان تهران راه اندازی می شود
 به گزارش پایگاه خبری افرا و به نقل از خبرگزاری ایرنا مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در نمایشگاه بزرگ استان در کرج با عنوان باغ کتاب گفت: 60 کتابخانه عمومی تا پایان سال جاری در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این استان راه اندازی می شود.
"علی پروانه" افزود: با راه اندازی این کتابخانه ها، شمار کتابخانه های مساجد استان تهران به بیش از 430 باب کتابخانه افزایش می یابد. وی اظهار داشت: اکنون علاوه برکتابخانه های عمومی مساجد، 290 کتابخانه باز در مساجد استان تهران راه اندازی شده و پیش بینی می شود 600 کتابخانه باز دیگر تا پایان سال در این مساجد راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح کتابخانه باز، چند قفسه کتاب در شبستان مسجد قرار داده می شود و مردم می توانند از این کتابها استفاده کنند.وی یادآور شد: کتاب یکی از مهمترین ابزار پیشرفت علم و انتقال تجارب گذشتگان به شمار می رود.
پروانه تاکید کرد: با وجود پیشرفت علم و آمدن ابزاری مانند نرم افزارها اما هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد.
مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مسجدهای استان تهران در این نمایشگاه از تلاشهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.
 منبع : خبرگزاری ایرنا                                        کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج
 


 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 26::: ساعت 1:54 عصر

محبت دوستان ()محبت


نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در کرج گشایش یافت

 به گزارش پایگاه خبری افرا، نمایشگاه بزرگ کتاب استان تهران با عنوان "باغ کتاب" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، روز سه شنبه با حضور مسوولان فرهنگی و هنری این استان در این کلانشهر گشایش یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در آیین گشایش نمایشگاه باغ کتاب گفت: در این نمایشگاه 144 ناشر برجسته کشور در 76 غرفه آثار و محصولات فرهنگی خود را در معرض دید عموم قرار داده اند."مهدی عسگری" افزود: 20 هزار عنوان کتاب ارایه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف عرضه می شود که 20 درصد آن را اتحادیه ناشران و 20 درصد بقیه را نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مساعدت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و اداره کل متبوع تقبل کرده است. وی اظهار داشت: دو ماه تلاشهای مستمر و پیگیرانه ، این امکان را فراهم آورد تا دومین نمایشگاه استانی در کرج برگزار شود و کتابهای متنوع در حوزه های مختلف برای تمام رده های سنی و اقشار مختلف مردم عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: در برپایی این نمایشگاه، اتحادیه ناشران کشور و اداره کل متبوع همکاری و تعامل بسیار خوبی داشتند. ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 26::: ساعت 1:49 عصر

محبت دوستان ()محبت


جدول زمانبندی هفته کتاب در نمایشگاه بزرگ استانی " باغ کتاب " اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه خبری افرا،همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه باغ کتاب سلسله نشستهای ادبی و فرهنگی برگزار می شود که جدول زمانبندی آن در طول هفته کتاب و کتابخوانی بدین شرح است:

سه شنبه 26 آبان ماه: نقد و بررسی داستان " دلزده" اثر آنتوان چخوف/ سخنران: جواد جزینی

چهارشنبه 27 آبان ماه : رونمایی از کتاب " جشن شهرزاد " با حضور زنان داستان نویس کرج

پنجشنبه 28 آبان ماه: دیدار با احمدرضا بایرامی،داستان نویس و منتقد مطرح کشوری

جمعه 29 آبان ماه: جشن رونمایی از مجموعه داستهای " گام محال " اثر سروش امامی زاده

شنبه 30 آبان ماه : نشست شعر خوانی و رونمایی از یک مجموعه شعر

یکشنبه اول آذر ماه : بررسی جایگاه داستان نویس کرج در نسل جدید داستان نویسان ایران

این نشستهای ادبی هر روز از ساعت 16 در نمایشگاه باغ کتاب واقع در مجتمع تجاری پارسیان برگزار می شود.

 

                                                          کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرچ



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 26::: ساعت 1:5 عصر

محبت دوستان ()محبت


کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگ استانی" باغ کتاب"

در کرج تشکیل شد.

 

 به گزارش پایگاه خبری افرا،طی یک نشست خبری کمیته اطلاع رسانی با همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه برای انتشار و انعکاس هرچه بهتر و بیشتر اخبار نمایشگاه بزرگ کتاب استانی با موضوع باغ کتاب درمدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج تشکیل گردید.

این کمیته به مدیریت روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و با مسوؤلیت " سیده مریم شفیعی تشکیل شده است. شفیعی در نشست این کمیته اعلام کرد: با تشکیل این کمیته،خبرهای مربوط به نمایشگاه بزرگ استانی کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی بهتر و منسجم تر تولید و اطلاع رسانی می شود.وی هدف از تشکیل این را تقویت روحیه مشارکت خبرنگاران، اطلاع رسانی دقیق و به موقع شهروندان در رابطه با تازه­های نمایشگاه بزرگ استانی کتاب و تعامل هرچه بیشتر با اصحاب رسانه ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد:در این رابطه،یک پایگاه خبری در محوطه نمایشگاه،تعبیه شده تا خبرنگاران با استقرار در یک مکان متمرکز بتوانند به طور مستمر،خبرهای پرمحتوا و هماهنگ را تولید کنند.

 

                                                                          کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 26::: ساعت 12:50 عصر

محبت دوستان ()محبت


                                            مهدی عسگری: کتاب مهمترین ابزار فرهنگساز جامعه بشری است

 

به گزارش پایگاه خبری افرا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: کتاب مهمترین ابزار فرهنگساز در جامعه بشری است و بنابراین لازم است به عنوان مهمترین شاخصه رشد و تعالی انسانها، در جامعه رواج یابد"مهدی عسگری"  افزود: کتاب در عرصه فرهنگسازی، اهمیت بسزایی دارد و در اسلام نیز به کتاب و کتابخوانی بسیار توصیه شده است.وی اظهار داشت: بزرگترین معجزه اسلام کتاب است و بزرگان دین ما بر علم اندوزی و به رشته تحریر درآوردن دانش جهت ماندگاری و انتقال بین نسلی، تاکید فراوانی داشته اند.وی خاطرنشان کرد: امروزه با وجود زندگی مدرن، سرگرمی و اشتغال فراوان انسانها، همچنان کتاب به عنوان یکی از عوامل فرهنگساز در جامعه مطرح است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان یکی از دستگاههای اثرگذار حوزه فرهنگ باید در جهت تثبیت و رواج فرهنگ کتابخوانی تمام تلاش خود را به کار گیرد.عسگری گفت: کتابها میراث و تجارب ارزشمند گذشته را به نسل آینده انتقال می دهند و اکنون نیز اشعار حافظ و مولانا به برکت وجود کتاب، ماندگار شده و جامعه بشری می تواند از این مفاهیم ارزشمند انسانی از طریق کتاب بهره مند شود.رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج افزود: البته امروزه شیوه های مطالعه گسترده شده و نمی توان میزان مطالعه را تنها با کتاب سنجید چراکه دربرخی موارد شیوه های دیجیتالی دستیابی به اطلاعات سهل الوصول تر است اما با این وجود از اهمیت کتاب کاسته نمی شود.عسگری اظهار داشت:کتاب یکی از مهمترین عوامل برای تکامل جامعه انسانی و ارتقای فرهنگ عمومی به شمار می رود چراکه توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر با میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم، سنجیده می شودوی تاکید کرد:کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خود، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است. 

                                                            کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 آبان 25::: ساعت 4:28 عصر

محبت دوستان ()محبت


نمایشگاه بزرگ کتاب استانی فردا در کرج افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری افرا، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی،‌ نمایشگاه بزرگ کتاب استانی فردا مصادف با 26 آبان ماه با حضور یکصد ناشر برجسته کشور در مجتمع پارسیان واقع در بلوار نبوت کرج افتتاح می شود.در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ استانی در کرج بسیاری از مسوولان شهری و استانی حضور دارند.ناشران برجسته کشور در این نمایشگاه آخرین تازه های عرصه نشر را با 20 تا 40 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می دهند.برنامه های جنبی مختلف و شادی از جمله اجرای نمایشهای خیابانی در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.با توجه به حضور ناشران برجسته کشور، اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری ، اعمال تخفیفهای ویژه و  حضور کارشناسان ادبی و فرهنگی در این نمایشگاه،‌ انتظار  می رود مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آورند. گفتنی است هدف از برپایی این نمایشگاه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در دسترس قراردادن آسان کتاب برای عموم مردم است.

 

                                                               کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج

 

                                                                                       



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 آبان 25::: ساعت 3:51 عصر

محبت دوستان ()محبت


گرمدره کرج دارای کتابخانه می شود

 

به گزارش پایگاه خبری افرا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: کتابخانه عمومی گرمدره کرج در این شهر احداث می شود.

"مهدی عسگری"  افزود: زمینی به مساحت یک هزار و 254 مترمربع در بلوار امیرآباد گرمدره برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شده و تحویل نهاد کتابخانه ها شده است.
وی اظهار داشت: برای احداث کتابخانه گرمدره، 960 میلیون ریال اعتبار اولیه پیش بینی شده است و سازمان مسکن و شهرسازی نیز به عنوان مجری ساخت این کتابخانه تعیین شد.
عسگری خاطرنشان کرد: ساخت این کتابخانه با توجه به فاصله زیاد این شهر از کرج و نیاز شهروندان به کتاب و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است. 
شهر گرمدره با 25 هزار نفر جمعیت در شرق کرج واقع است.  

                                                                               روابط عمومی

                                                               مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج    

 

                                         



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 آبان 24::: ساعت 6:12 عصر

محبت دوستان ()محبت


مهدی عسگری دبیر انجمن کتابخانه های کرج:

تخصیص اعتبار نیم میلیاردتومانی به کتابخانه های کرج

 

 به گزارش پایگاه خبری افرا،مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در آستانه هفته کتاب،اختصاص یک اعتبار نیم میلیارد تومانی را به کتابخانه های کرج، نوید داد.
 
مهدی عسگری افزود: در جلسه مورخ20آبانماه در دفتر شهردار کرج، مصوب شد از محل قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه ها، مبلغ پنج میلیارد ریال از بدهی معوقه این شهرداری تا پایان سال جاری به انجمن کتابخانه های کرج، پرداخت شود. وی اظهار امیدواری کرد: با اختصاص این اعتبار تحول بزرگی در تجهیز کتابخانه های این منطقه و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایجاد شود.

دبیر انجمن کتابخانه های کرج با اشاره به تلاش یکساله این انجمن جهت تأمین زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی جدید کرج گفت :قول مساعد شهردارکرج در خصوص پیگیری واگذاری بخشی از زمین پارک نبوت در جوار بلوار ملاصدرا به مساحت چهار هزار متر مربع جهت ساخت کتابخانه مرکزی جدید کلانشهر کرج دیگر مصوبه این نشست بود.

عسگری با اشاره به اختصاص مبلغ یکصد میلیون تومان در سال مالی گذشته برای تعمیر کتابخانه مرکزی شهرستان اضافه کرد:جهت تکمیل این اقدام مقرر شده توسط پیمانکار شهرداری سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیر کبیر طی ماههای آینده تجهیز شود.

 وی از این جلسه به عنوان پربارترین جلسه انجمن کتابخانه ها یاد کرد و گفت: در این جلسه به عنوان نخستین گام، یک برگ چک 500 میلیون ریالی از سوی شهرداری در وجه انجمن کتابخانه های کرج، صادر شد.

  عسگری از تعامل خوب ، موثر و سازنده آقای آقازاده شهردار کرج با نهادهای فرهنگی کرج قدردانی کرد و افزود: این همکاری ها نشان از رویکرد فرهنگی مدیریت شهری است و  این رویکرد سازنده، راه را برای ارتقاءشاخص های فرهنگی شهر باز می کند. توجه مدیران شهری به امور فرهنگی موجب می شود فعالیتهای فرهنگی پویاتر و منسجم تر در جامعه اجرا شود.

                                           

                                                                            روابط عمومی

                                                            مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 88 آبان 23::: ساعت 10:55 عصر

محبت دوستان ()محبت


                   نمایشگاه بزرگ کتاب استانی کرج با شرکت 100 ناشر برجسته کشور برگزار می شود

 

 به گزارش پایگاه خبری افرا، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ استانی کتاب در این شهرستان با شرکت یکصد ناشر برجسته کشور با عنوان "باغ کتاب" از 26 آبان ماه جاری در مجتمع پارسیان برگزار می شود.

مهدی عسگری افزود:در این نمایشگاه بیش از 20هزار عنوان کتاب با 40 درصد تخفیف عرضه می شود و یکصد ناشر برتر کشور  آخرین تولیدات حوزه نشر را در این نمایشگاه عرضه می کنندمهدی عسگری افزود: محور برنامه های هفته کتاب در کرج برگزاری نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب است که علاوه بر حضور ناشران برجسته کشور برنامه های متنوعی در آن پیش بینی شده است.

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب بهانه ای است تا فضای تبلیغی شهر به سمت اهمیت کتاب و کتابخوانی سوق داده شود و کتاب در سبد خرید خانواده ها، قرار گیرد. نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب کرج در حقیقت ابزاری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.وی خاطرنشان کرد:نشستهای ادبی، نمایشهای خیابانی،ایستگاه کودکان، نمایشهای عروسکی، اهدای بسته های فرهنگی و دیگر برنامه های هنری از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب کرج خواهد بود.

همچنین اختصاص دست کم 20 بیل بورد تبلیغاتی کرج به نمایشگاه کتاب، طراحی لوگو و شعار کتاب، تهیه نقشه نمایشگاه بزرگ کتاب کرج و معرفی ناشران، انجمن نویسندگان و چهره های فرهنگی کرج از برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری این نمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد:کرج پیش از این تنها در سال 86 میزبان نمایشگاه سراسری بوده و با پیگریهای فراوان، این امر برای سال جاری نیز میسر شده است.

مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اضافه کرد: علاوه براین، چهار نمایشگاه محدود نیز در شهرهای اقماری کرج شامل فردیس، محمدشهر، مهرشهر و کمالشهر هر کدام با دو هزار عنوان کتاب در هفته کتاب برگزار خواهد شد.
 در این هفته همچنین کتابخانه ، فروشگاه و نمایشگاه دایمی کتاب در مجتمع فرهنگی ولایت در شهرک 110 فردیس و کتابخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج راه اندازی می شود 

                                                                                                 روابط عمومی

                                                                               مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 88 آبان 23::: ساعت 10:49 عصر

محبت دوستان ()محبت


همزمان با هفته کتاب نمایشگاه بزرگ استانی « باغ کتاب » در کرج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی افرا، همزمان با هفته کتاب از 26 آبان ماه لغایت 2 آذر در کرج نمایشگاه بزرگ کتاب با عنوان باغ کتاب در مجتمع تجاری پارسیان برگزار میگردد.

مهدی عسگری سرپرست مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی کرج در نشست خبری که در جمع خبرنگاران برگزار گردید گفت: در این نمایشگاه بیش از 20 هزار عنوان کتاب با 40% تخفیف عرضه می شود. وی اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود 100 ناشر برتر کشور حضور داشته که آخرین انتشارات خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

مهدی عسگری اشاره نمود: به منظور تمرکز زدایی و رفاه حال همشهریان کرج چهار نمایشگاه کتاب در شهرهای اقماری فردیس،محمدشهر،مهرشهر و کمالشهر در طی هفته کتاب دایر خواهد بود و هرکدام از این نمایشگاهها نیز 2000 عنوان کتاب را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی کرج یادآور شد: قرار است نمایشگاه دائمی کتاب را در مجتمع فرهنگی،هنری ولایت واقع در فردیس افتتاح نموده که از آغاز هفته کتاب دایر خواهد شد. همچنین آغاز هفته کتاب تا پایان سال جاری 20 نمایشگاه کتاب محله ای با همکاری بخش خصوصی در مناطق مختلف کرج و در شهرکهای اقماری و مناطق محروم دایر خواهد شد.

وی اشاره نمود: در طی روزهای هفته کتاب برنامه های جانبی از جمله نشست های ادبی با حضور نویسندگان مطرح، جلسه های نقد کتاب، تجلیل از مولفان نمونه، نمایشهای خیابانی با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایستگاه کودکان و... برگزار می گردد.

وی افزود : سعی ما بر این است بتوانیم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی بعد از هفته کتاب نیز از این قبیل کارها در برنامه این مدیریت قرار دهیم.

 

                                                                                          روابط عمومی

                                                                        مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 19::: ساعت 1:45 عصر

محبت دوستان ()محبت


<      1   2   3      >

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .