سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در کرج گشایش یافت

 به گزارش پایگاه خبری افرا، نمایشگاه بزرگ کتاب استان تهران با عنوان "باغ کتاب" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، روز سه شنبه با حضور مسوولان فرهنگی و هنری این استان در این کلانشهر گشایش یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در آیین گشایش نمایشگاه باغ کتاب گفت: در این نمایشگاه 144 ناشر برجسته کشور در 76 غرفه آثار و محصولات فرهنگی خود را در معرض دید عموم قرار داده اند."مهدی عسگری" افزود: 20 هزار عنوان کتاب ارایه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف عرضه می شود که 20 درصد آن را اتحادیه ناشران و 20 درصد بقیه را نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مساعدت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و اداره کل متبوع تقبل کرده است. وی اظهار داشت: دو ماه تلاشهای مستمر و پیگیرانه ، این امکان را فراهم آورد تا دومین نمایشگاه استانی در کرج برگزار شود و کتابهای متنوع در حوزه های مختلف برای تمام رده های سنی و اقشار مختلف مردم عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: در برپایی این نمایشگاه، اتحادیه ناشران کشور و اداره کل متبوع همکاری و تعامل بسیار خوبی داشتند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد کرج اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا تشبیه کرده اند و همانطور که نیاز به هوا نسبت به سایر نیازهای بیولوژیک برای جسم انسان ضروری تر و حساس تر است،‏ همین تشبیه و تمثیل را می توان برای فرهنگ نسبت به جان و روان آدمی به کار برد.اتمسفر فرهنگی نیز همچون هوا نیاز به بوستانهایی دارد تا فضای فرهنگ عمومی را تلفیز و پاکسازی نماید.عنوان باغ کتاب برای نمایشگاه استانی کتاب در کرج نیز به این مضمون بلند اشاره دارد.

 وی گفت: امروز جو فرهنگی نیاز به منابعی دارد تا بصیرت  و نورانیت لازم در جامعه تامین شود و مهمترین منبع فرهنگی نیز کتاب است بنابراین باید تلاش زیادی صورت گیرد تا کتاب در سبد خرید مردم قرار گرفته و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم نهادینه شود تا شاخصهای فرهنگی شهر ارتقا یابد.

   در آیین گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب استان "باغ کتاب" از احمد دهقان، نویسنده کرجی که داستان نویس مطرح حوزه دفاع مقدس کشور است، با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد. عسگری با اشاره به اینکه " دهقان فرزند کرج و افتخار این شهرستان می باشد گفت: "سفر به گرای 270 درجه" یکی از آثار احمد دهقان است که به چاپ شانزدهم رسیده و به عنوان منبع درسی در 10 دانشگاه آمریکا تدریس می شود.نمایشگاه بزرگ کتاب استان با عنوان "باغ کتاب" تا دوم آذرماه جاری در مجتمع پارسیان واقع در بلوار نبوت کرج دایر است. 

 

                                             کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج                                                     

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 آبان 26::: ساعت 1:49 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .