سفارش تبلیغ
صبا ویژن



گفتگوی پایگاه خبری افرا  با  عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و مدیر انجمن خوشنویسان کرج؛

انجمن خوشنویسان کرج با 195 عضو رسمی ممتاز، به مقام نخست کشور نایل گردید

( بخش اول ) :

وارد حیاط که می شوی یک آسمان وسیع با درختانی بلند و یک حوض بزرگ می بینی ... پنجره های رنگی و ساختمان قدیمی آن فضایی سنتی را برایت ترسیم می کند.

وارد سالن که می شوی متن ها یا فراخوانهایی که بر روی دیوار نصب شده است با قلمی خوش و زیبا نگارش شده است که از جنس کلمات تایپی و ماشینی نیست.

و... تعدادی هنرجو را می بینی که برای آموزش به اینجا آمده اند... با خود می گویم در عصر رایانه و اطلاعات علاقمندی هنرجویان جوان برای یادگیری آنچه که بوی سنت می دهد، شگفت انگیز است!

بی تردید اینجا مکانی متفاوت با مکانهای دیگر است. اینجا «انجمن خوشنویسان کرج» است!

در این راستا به گفتگویی نشستیم با ابراهیم حسنی، رئیس کمیسیون حقوقی و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و مدیر انجمن خوشنویسان کرج که توجه خوانندگان عزیز را به آن جلب می کنیم؛ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 مهر 6::: ساعت 12:47 عصر

محبت دوستان ()محبت


بسم الله الرحمن الرحیم

 

«مسلمانان، روز قدس را روزی بزرگ بشمارند و در تمام کشورهای اسلامی تظاهرات برگزار و در مساجد این ندا را سردهند. هنگامی که یک میلیارد مسلمان فریاد برآورد، اسراییل احساس عجز و ناتوانی خواهد کرد و ترس همه وجودش را فراخواهد گرفت.»

                                                      امام خمینی (ره)

 

روز قدس که با ندای آسمانی رهبر کبیر و دوراندیش انقلاب (ره) بر صفحه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نقش بست، فریاد دادخواهی مستضعفان بر مستکبران عالم است که پست­ترین شکل استکبار را در دولت غاصب و نامشروع صهیونیستی رقم زده­اند و پژواک این ندای الهی در سرتاسر جهان بویژه در میان مسلمانان چنان طنین افکند که پس از سی سال همچنان صهیونیست­های خونخوار و حامیان ستمکارشان را از خروش مسلمانان به هراس و واهمه می­اندازد.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 88 شهریور 26::: ساعت 12:11 عصر

محبت دوستان ()محبت


                به اطلاع کلیه خبرنگاران،عکاسان اصحاب رسانه می رساند :    

 

 ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات،نظر به اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صحنه اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از اشغالگران صهیونیست است که روایت گر این صحنه ها و حضور پرشور مردم، اصحاب رسانه و جراید می باشند.

لذا در راستای ایفای نقش خطیر اطلاع رسانی درخصوص این رویداد مقتضی است اقدامات لازم در خصوص تهیه گزارش،خبر،عکس و فیلم معمول فرمایید.

 

ضمناً با عنایت به مصوبه شورای هماهنگی تبلیغات لازم است خبرنگاران و تصویربرداران آن رسانه جهت صدور مجوز حداکثر تا پایان وقت اداری سه شنبه 24/6/88 ماه جاری به این مدیریت معرفی گردند.

 

 

                                                           روابط عمومی

   مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج                       

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 شهریور 22::: ساعت 5:32 عصر

محبت دوستان ()محبت


شوراهای فرهنگ عمومی و نیاز به پشتیبانی کارشناسی

 

اشاره

 

امروزه کمتر کسی است که به مسأله برنامه­ریزی در حوزه فرهنگ باور نداشته باشد. گرچه در گذشته گمان می­رفت که یا اساساً امکان برنامه­ریزی فرهنگی وجود ندارد و یا مشکلات آنقدر زیاد است که عملاً مانع برنامه­ریزی می­شود و حتی بعضاً اعتقادی به لزوم برنامه­ریزی در این زمینه وجود نداشت، اکنون در عمل و نظر پذیرفته شده است که در حوزه فرهنگ فرآیند برنامه­ریزی به معنای علمی، هدفدار، روش­مند و قاعده­مند آن می­تواند و باید صورت گیرد.

در ساختار و قوانین نظام جمهوری اسلامی نهادهایی که به طور خاص در حوزة فرهنگ اقدام به تصمیم­سازی و برنامه­ریزی نمایند با کارکردهای متفاوت و تاحدامکان غیر موازی در نظر گرفته شده و سعی شده است اقدامات آنها مکمل و همسو با یکدیگر باشد. یکی از مهم­ترین نهادهایی که بدین منظور تعبیه شده است شورای فرهنگ عمومی است که زیر مجموعة وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و وظیفة هماهنگ­سازی و تجمیع ظرفیت­های نهادها و دستگاه­هایی را که به نوعی متولی اصلی و مستقیم فرهنگ در کشور به شمار می­روند و در این شورا عضویت دارند بر عهده دارد.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 خرداد 10::: ساعت 11:44 صبح

محبت دوستان ()محبت


مرامنامه  اخلاقی انتخابات

"باید اخلاق همه در انتخابات اخلاق اسلامی باشد و افرادی را انتخاب کنید که متعهد به شرق و غرب نباشند و بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند." امام خمینی(ره )

"انتخابات را به عنوان هدف عالی و شیرین مورد توجه قرار دهید و با پرهیز کامل از هرگونه جنجال و تخریب و بداخلاقی، همه عوامل خود را برای برگزاری پرشور و شوق آن بسیج کنید. هتک آبرو و تخریب افراد در شب نامه ها، مطبوعات، پایگاههای اینترنتی و دیگر وسایل به هیچ وجه صحیح و مصلحت نیست و اینجانب درخواست و اصرار می کنم که علاقمندان نامزدها فقط به تبلیغ و تعریف از افراد مورد نظر خود بپردازند واز روش های تخریبی معمول در برخی کشورها به شدت پرهیز کنند." مقام معظم رهبری

                                                                                *.*.* 

انتخابات مظهر تجلی حضور مردم در نظام اسلامی و بستری است که در آن رقابت سیاسی، با هدف خدمت و در چارچوب قانون و درپرتو اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می یابد.

داشتن یک مرامنامه و منشور اخلاقی می تواند کمک به برگزاری انتخابات سالم ، قانونی و ارائه یک الگوی مناسب انتخاباتی منطبق با ارزش ها واخلاق اسلامی به منظور فرهنگ سازی و سوق دادن فضای مسابقه قدرت به مسابقه خدمت و افزایش مشارکت عمومی و تقویت وحدت ملی نماید.

رسالت رسانه ها ، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی اینترنتی در جمهوری اسلامی به موجب آنچه در قوانین به آن تصریح شده است روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات و دانش مردم تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگیز، قرار ندادن اقشار مختلف مردم جامعه در مقابل یکدیگر، ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فضائل اخلاقی می باشد.در تمامی انتخابات ، منتخب ملت ایران هرکس که باشد مورد احترام تمامی مردم و تشکلها و گروههای سیاسی خواهد بود شایسته است رسانه های گروهی و فعالان انتخاباتی و حامیان نامزدها  از دایره عدل و انصاف خارج نشوند و اخلاق را در همه شئون آن رعایت کنند.ادامه مطلب...

 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 خرداد 4::: ساعت 5:39 عصر

محبت دوستان ()محبت


بن فرهنگی فعالان فرهنگی کرج توزیع شد.

مهدی عسگری سرپرست مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج 000/000/68 میلیون ریال بن فرهنگی بین صاحبان قلم و حوزه های فرهنگی، هنری کرج توزیع شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج ، مهدی عسگری بیان نمود که از اواخر سال گذشته اقدام به جمع آوری اطلاعات فعالان فرهنگی، هنری صاحبان قلم در سطح کرج نمودیم که بتوانیم در اسرع وقت جهت دریافت بن الکتریکی اقدام گردد که بحمدا... توانستیم برای بیش از 290 نفر از فعالان حوزه های مختلف فرهنگی بن الکتریکی معادل 000/000/68 میلیون تومان بن دریافت نماییم که امیدواریم بتوانیم جهت سالهای آتی با توجه به بسته موجود در شهرستان و  حضور فرهیختگان فرهنگی، هنری این اعداد و ارقام را بالا ببریم.

 در پایان خاطر نشان  شد که بن الکترونیکی در اوایل شروع  نمایشگاه بین المللی کتاب توسط این مدیریت به صاحبان قلم این بن ها تحویل گردید.       

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 88 اردیبهشت 26::: ساعت 12:40 عصر

محبت دوستان ()محبت


مراحل و مدارک لازم برای دریافت سهام عدالت خبرنگاران کرجی

مهدی عسگری سرپرست مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج نحوه دریافت سهام عدالت خبرنگاران کرجی را تشریح نمودند.ایشان اعلام کردند خبرنگاران می توانند جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرمهای اطلاعات سهام عدالت به سایت www.press.Gov.ir مراجعه فرمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام سهام عدالت، دریافت امضاء مدیرمسئول نشریه- گرفتن نسخه های چاپ و اطلاعات وارد شده و سی دی آن، - ارایه مدارک مستند مبنی بر داشتن حداقل سه سال سابقه کاری( نمونه کار، کارت خبرنگاری، پرداخت حق بیمه و ... )

داشتن شماره سیبا و آدرس الکترونیکی و ارائه آن به همراه مدارک تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه سرپرست خانوار- تصویر صفحه اول و دوم افراد تحت تکفل - تصویر پشت و رو کارت ملی و افراد تحت تکفل و تکمیل مدارک و ارائه در پوشه آبی رنگ - تحویل مدارک با پوشه آن به واحد حمایت و ساماندهی. همچنین عسگری در ادامه افزود کلیه مدارک می بایست تا تاریخ 28/2/88 به مدیریت فرهنگ و ارشاد تحویل گرددو پاسخگوی متاخرین نخواهند بود.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 88 اردیبهشت 24::: ساعت 9:49 صبح

محبت دوستان ()محبت


برگزاری کلاسهای آموزشی در فرهنگسرای امام خمینی (ره)

فرهنگسرای امام خمینی (ره ) و امور کانون های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان کرج با همکاری انجمن خوشنویسان، مجتمع فنی دیباگران کرج، موسسه مترجمان، آژانس مسافرتی جوان سیر و اساتید معتبر حفظ قرآن، آماده ارائه خدمات وتسهیلات ویژه به کانونهای فرهنگی، هنری مساجد، کتابخانه ها، مهدهای قرآن و کودک و موسسات فرهنگی، هنری می باشد.در ضمن در پایان دوره مدرک معتبر ارائه می گردد. لاز م به ذکر است مراکز معرفی شده از معتبرترین مراکز ارائه کننده خدمات فرهنگی و هنری می باشد. به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج،اردوهای فرهنگی،هنری، آموزش هنرهای تجسمی، فنون زبان کامپیوتر، مباحث قرآنی، آموزش و حفظ قرآن از جمله برنامه هایی است که طی این همکاری به علاقمندان ارائه می گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: بلوار امام زاده حسن، نرسیده به چهار راه مصباح، جنب مصلی، کوچه شهید علی نصرتی، فرهنگسرای امام خمینی (ره) مراجعه نمائید.
تلفن: 2251459-2241526



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 اردیبهشت 15::: ساعت 11:25 صبح

محبت دوستان ()محبت


<      1   2   3      

افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .