سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مرامنامه  اخلاقی انتخابات

"باید اخلاق همه در انتخابات اخلاق اسلامی باشد و افرادی را انتخاب کنید که متعهد به شرق و غرب نباشند و بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند." امام خمینی(ره )

"انتخابات را به عنوان هدف عالی و شیرین مورد توجه قرار دهید و با پرهیز کامل از هرگونه جنجال و تخریب و بداخلاقی، همه عوامل خود را برای برگزاری پرشور و شوق آن بسیج کنید. هتک آبرو و تخریب افراد در شب نامه ها، مطبوعات، پایگاههای اینترنتی و دیگر وسایل به هیچ وجه صحیح و مصلحت نیست و اینجانب درخواست و اصرار می کنم که علاقمندان نامزدها فقط به تبلیغ و تعریف از افراد مورد نظر خود بپردازند واز روش های تخریبی معمول در برخی کشورها به شدت پرهیز کنند." مقام معظم رهبری

                                                                                *.*.* 

انتخابات مظهر تجلی حضور مردم در نظام اسلامی و بستری است که در آن رقابت سیاسی، با هدف خدمت و در چارچوب قانون و درپرتو اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می یابد.

داشتن یک مرامنامه و منشور اخلاقی می تواند کمک به برگزاری انتخابات سالم ، قانونی و ارائه یک الگوی مناسب انتخاباتی منطبق با ارزش ها واخلاق اسلامی به منظور فرهنگ سازی و سوق دادن فضای مسابقه قدرت به مسابقه خدمت و افزایش مشارکت عمومی و تقویت وحدت ملی نماید.

رسالت رسانه ها ، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی اینترنتی در جمهوری اسلامی به موجب آنچه در قوانین به آن تصریح شده است روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات و دانش مردم تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگیز، قرار ندادن اقشار مختلف مردم جامعه در مقابل یکدیگر، ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فضائل اخلاقی می باشد.در تمامی انتخابات ، منتخب ملت ایران هرکس که باشد مورد احترام تمامی مردم و تشکلها و گروههای سیاسی خواهد بود شایسته است رسانه های گروهی و فعالان انتخاباتی و حامیان نامزدها  از دایره عدل و انصاف خارج نشوند و اخلاق را در همه شئون آن رعایت کنند.

 

محورهای مهم منشور اخلاقی انتخابات خطاب به ، مطبوعات ، رسانه ها ، نخبگان و فعالان انتخاباتی :

 

?- حرکت بر مدار قانون و منویات حضرت امام خمینی(ره ) و مقام معظم رهبری

2. تقویت امید و نشاط ملی در ابعاد مختلف با استفاده از فضای انتخابات و پرهیز از سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت های دولت ها

3. استفاده از فضای تبلیغاتی انتخابات به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت استقلال کشور ، وحدت ملی و همگرایی قومی و مقابله با توطئه های تفرقه افکانانه و جنگ روانی دشمن

4. اهتمام مردم برای تعیین نماینده اصلح و پرهیز از تبعیضات قومی و فامیلی

5. تلاش برای تبدیل انگیزه های قدرت طلبانه به انجام خدمت به مردم و پرهیز از ادبیات برد و باخت و جنگ قدرت که موجب بدبینی و یاس مردم خواهد شد.

6.طرح دیدگاه ها و توانمندی های نامزد مورد نظر و پرهیز از تعاریف اغراق آمیز

7. ارائه پیشنهادها ، برنامه ها ، و دیدگاه ها متناسب با جایگاه و اختیارات ریاست جمهوری

8. اجتناب از تخریب، تهمت، تحقیر، افشاء اسرار مخفی نامزدهای انتخاباتی در رسانه های گروهی ، سایت های اینترنتی و مجالس

9.پرهیز از تبلیغات رنگین ، پرهزینه، واغواگر، انتشار تصاویر فریبنده،و...

10 خودداری از مصرف بیت المال و امکانات و فرصت های اداری برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها.

11. پرهیز از شایعه پراکنی و مسموم کردن فضای انتخابات و تشویش اذهان عمومی و تقویت سلامت روانی و سیاسی جامعه

12. کنترل احساسات و رفتار هواداران و اعضای ستاد و دفاتر انتخاباتی نامزدها درچارچوب منشور

13. احترام به نتایج انتخابات مبتنی برآرای عمومی و اجتناب از تحریک افکار عمومی و مخدوش نمودن نتیجه انتخابات

14. پرهیز از تضعیف نظام و ترجیج منافع شخصی و گروهی بر مصالح و منافع ملی

15.پرهیز از نقض اسلامیت و جمهوریت و هویت مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی

 

*.*.*

در پایان  پیام امام خمینی (ره ) را بعنوان  سرلوحه انجام امور و حسن ختام این منشور متذکر می شویم :

اینجانب بسیار مایل هستم که گروه هائی که متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و خدمتگزار به اسلام هستند در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهاشان رعایت نمایند و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند و از تفرقه و کدورت شدیداً احتراز کنند که تفرقه و تشتت دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می کند و موجب تبلیغات سوء می شود.از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم.

 

 

                                                                       روابط عمومی

                                                      مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج 

                                         

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 خرداد 4::: ساعت 5:39 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .