سفارش تبلیغ
صبا ویژن



جشنواره داستان های کوتاه 313 کلمه ای « جایزه ادبی افرا » جمعه 28/1/88 به کار خود پایان داد.

 

مراسم اختتامیه جایزه ادبی افرا « جشنواره داستان­های کوتاه 313 کلمه ای »  که به همت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، حوزه هنری مرکز کرج، معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج و انجمن نویسندگان کرج ( کاوک ) به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان تهران به اجراء در آمده بود باحضورعسگری مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، دکتر ثروتیان و نریمانی از پیشکسوتان ادبیات کرج، روز جمعه  28/1/88 برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگ وارشاد اسلامی کرج، از اوایل بهمن ماه گذشته تا روز 12 فروردین سال جاری 202 اثر از 88 نویسنده به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 134 اثر با موضوع آزاد و 68 اثر با محوریت انقلاب اسلامی بود.

در بخش آزاد خانم نیلوفر مالک وآقایان سروش رهگذر و سعید آقایی به ترتیب نفرات اول تا سوم، و در بخش انقلاب خانم­ها مریم بذرافشان و عادله سادات ارشادی مقدم و آقای محمد مبینی مقدس نفرات اول تا سوم شدند که سکه بهار آزادی،تندیس ادبی افرا و لوح افتخار به آنان اهدا شد.

در ضمن در بخش آزاد آقایان محمد علی خبیر، صادق عسگری و خانمها آناهیتا قرچه و محجوبه طالبی، و دربخش انقلاب آقای امیر خدابنده لو و خانمها شیرین اسحاقی و پریا ولایتی شایسته تقدیر و دریافت لوح افتخار و جوایز نفیس شناخته شدند.

گفتنی است در مراسم اختتامیه جشنواره از اعضای انجمن نویسندگان کرج (کاوک) به دلیل همکاری شایسته ایشان در برگزاری این جشنواره تقدیر به عمل آمد و هدایای نفیسی به رسم یادبود به آنان اهدا گردید.

شایان ذکر است هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، تشویق نویسندگان به ویژه نویسندگان جوان برای نگارش در حوزة انقلاب، شناسائی و ساماندهی نویسندگان کرجی، مطرح کردن کرج در سطح استان تهران بعنوان قطب اصلی برگزاری جایزه ادبی افرا و معرفی نویسندگان کرجی در سطح استان تهران بوده است.همچنین در این جشنواره با توجه به نوع زندگی امروز مردم و استقبال نشدن از نوشته های طولانی در مقابل محتواهای کوتاه ونیز شیوه­های جدید و مناسب برای عرضة محتواهای کوتاه که به آسانی برای عموم در دسترس باشد، بر کوتاه نویسی در قالب 313 کلمه تاکید شده است.نام این جشنواره نیز با هدف تبرک جستن از نام امام زمان (عج) که امام فضیلت و رستگاری انسانهاست و افرا مخفف این عنوان انتخاب شده است و این جشنواره با برگزیدن رقم 313 کلمه برای آثار ارسالی درنظر داشت برای عدد 313 نمادسازی کند، با این امید که همگی بتوانیم در مسیر 313 یار واقعی امام زمان (عج ) گام برداریم و به ایشان تقرب جوییم.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: چهارشنبه 88 اردیبهشت 2::: ساعت 12:13 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .