سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نمایش تصویر در وضیعت عادی      حلول ماه شعبان، ماه درخشش ستارگان امامت و ولایت بر عموم مسلمانان مبارک.

 

 

ماه شعبان، ماه هشتم از ماههای قمری،ماهی بسیار شریف و منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است.
پیامبر فرمود:«شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خدا. هر کس یک روز از ماه من را روزه بگیرد، من در قیامت شفیع او خواهم بود.پیامبر ماه شعبان را روزه می‌داشت و آن را به ماه رمضان وصل می‌کرد.
هنگامی که ماه شعبان فرا می رسید امام سجاد علیه السلام اصحاب خود را فرا می‌خواند و درباره فضیلت این ماه سخن می گفت. آنگاه می‌فرمود:«هر کس برای محبت پیامبر و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را در روز قیامت مشمول کرامت خود می‌گرداند و و بهشت را برای او لازم می شمارد حوادث و وقایع تاریخی فراوانی نیز در ماه شعبان روی داده که مهمترین آن ولادت امام حسین و امام علی بن الحسین و حضرت مهدی ( عج ) و حضرت ابوالفضل علیه السلام است.

 اعمال ماه شعبان

اعمال این ماه دو قسم است؛ یک قسم مشترک بین همه روزها و شب‏هاى ماه است و قسم دوم اختصاص به روزهاى معینى از ماه دارد.- روزه داشتن. روزه گرفتن هر اندازه ممکن باشد، در این ماه مطلوب است. در روایات، از روزه این ماه به «کفّاره گناهان بزرگ» تعبیر شده است. - استغفارهر روز، هفتاد مرتبه: «اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود. -. صدقه دادن‏از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که خداوند، صدقه این ماه را پرورش مى‏دهد و در روز قیامت، آن صدقه به اندازه کوه اُحُد دیده مى‏شود. - معاشرت نیکو با مردم - امر به معروف و نهى از منکر 6 هزار بار گفتن ذکر«لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاَّ اِیَّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ». - خواندن مناجات شعبانیه در هر روز - صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت‏امام صادق (علیه السلام) فرمود: در ماه شعبان بر پیامبر و اهل بیت او زیاد صلوات بفرستید.-دعاى صلوات .

برای اطلاع از اعمال مخصوص روزهای معین ماه شعبان به مفاتیح الجنان مراجعه نمائید. التماس دعا 

 

                                                                                 روابط عمومی

                                                                 مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: شنبه 88 مرداد 3::: ساعت 12:3 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .