سفارش تبلیغ
صبا ویژن




                آشنا همسفر با اصحاب رسانه
                                            در همایش تخصصی نقش رسانه در تعامل با ایرانیان خارج از کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز جهت شرکت در همایش تخصصی نقش رسانه در تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور با اصحاب رسانه این استان هم سفر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ حضور قادر آشنا در اتوبوس حامل خبرنگاران، حرکتی بود که به تعامل بیش از پیش این مسئول با  اصحاب رسانه انجامید.
طی این سفر کوتاه مدت خبرنگاران از برخی دغدغه ها و مشکلات حوزه کاری خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سخن گفتند که در پاره ای موارد این گفتگوها به بسط اندیشه و ایجاد فضایی برای گسترش عملکرد رسانه انجامید.
انتقاد خبرنگاران از برخی مدیران کل و مسئولان استان در خصوص عدم توجه به نقش رسانه و اهمیت خبر رسانی و نیز عدم اطلاع رسانی برخی روابط عمومی ها به مدیران بالادستی خود در خصوص گزارش ها و خبرهای منتشره، از جمله نکاتی بود که در این جمع مطرح گردید.
قادر آشنا نیز در این جمع با بیان اینکه ماهیت اداره کل اجرای کار فرهنگی است، ارشاد را پرچمدار  اطلاع رسانی در این زمینه خواند.
وی در ادامه به بیان برخی برنامه ها و عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرداخت و با اصحاب رسانه در این زمینه هم فکری نمود.
آشنا در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده  مقرر گردیده برگزاری این نمایشگاه به بعد از تشکیل خانه مطبوعات و ایجاد تشکلی اصولی و مناسب در این حوزه موکول شود، افزود:با جمع آوری بانک کامل اطلاعاتی اصحاب رسانه برگزاری این نمایشگاه از تاثیرگذاری بسیار مناسب تری برخوردار خواهد بود.
آشنا ادامه داد: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور مختلف به بخش خصوصی،خانه مطبوعات قادرخواهد بود به واسطه شناخت مناسب از فضای مطبوعات استان نسبت به برپایی و برگزاری برنامه های مختلف اقدام نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ارسال اساسنامه خانه مطبوعات استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اساسنامه خانه مطبوعات البرز کامل ترین اساسنامه ای است که با پیش بینی تمامی فرصت ها و تمهیدها می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در سایر مراکز نیز مورد استفاده قرار گیرد.
آشنا همچنین از تصویب احداث ساختمانی به منظور استقرار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ریاست جمهوری که از معدود مصوبات موجود در این زمینه بود اشاره نمود.
وی خاطرنشان کرد:هم اکنون انجمن های هنری در ساختمان اداره شهرستان کرج در حال اسکان و جای گیری هستند و با این اقدام انجمن های  استان صاحب جا و مکان خواهند شد.
گفتنی است: همایش تخصصی رسانه و نقش آن در تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور در راستای ایجاد فضای گفتگو و بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مهاجر و نیز ایجاد ارتباط رسانه ای مستمر و مفید با آنان توسط شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برگزار گردید.
در این همایش که سخنرانان زیادی از مدیران رسانه های مطرح سطح کشور و مسئولین سخن گفتند نخبگان بعنوان مولدان قدرت نرم معرفی و طرح جنگ نرم توسط ابرقدرت ها بعنوان عاملی برای نفوذ در فرهنگ سایر ملل و سوء استفاده از مولدان قدرت ذکر گردید.



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 89 دی 27::: ساعت 2:23 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .