سفارش تبلیغ
صبا ویژن



 
                        دعوت ارشاد از صاحبنظران برای ایده پردازی و ارائه طرح های فرهنگی

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از تمامی فعالان فرهنگی و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت کرد در تدوین و ارائه طرح های مبتکرانه فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ در جلسه ای که با حضور فعالان فرهنگی استان و معاون فرهنگی- مطبوعاتی این اداره کل برگزار شد مهدی عسگری از اختصاص 5/15 میلیارد تومان بودجه فرهنگی مصوب سفر هیئت دولت در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان البرز اختصاص 5/175 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر را از ره آوردهای بسیار مهم این سفر خواند و اظهار داشت: این اعتبار برای مدت پنج سال در نظر گرفته شده و از سال آتی به طور متوسط سالانه 40 میلیارد تومان اعتبار لحاظ خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه جذب چنین اعتبار بالایی نیازمند ارائه طرح های مناسب و اثرگذار است یاد آور شد: این در حالیست که کلیه این بودجه متعلق به فعالیت های فرهنگی ای خواهد بود که توسط بخش خصوصی به انجام رسد.
عسگری تاکید کرد: برون سپاری و مردمی سازی از رویکردهای اصلی دولت است و نگاه ما، عدم ورود به عرصه اجرا با تاکید بر نقش هدایتی و حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که این رویکرد به تنهایی تحولی بسیار مهم در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه ارائه طرح های پیشنهادی و تخصیص اعتبار پیش از این تنها از سوی تشکل های رسمی و حقوقی امکان پذیر بود یاد آور شد: هم اکنون افراد حقیقی نیز به شرط آشنایی با موضوع، امکان ارائه طرح و جذب اعتبار را دارا می باشند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل با بیان اینکه اعتبار تخصیصی به طرح های فرهنگی در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در قالب «ارتقای شاخص های فرهنگی» می باشد؛محتوا محوری و ابتکاری بودن طرح های پیشنهادی را ضروری ذکر کرد.
وی تصویب طرح ها را منوط به عدم روتین و روزمره بودن پروژه های ارائه شده دانست و بر مشارکت صاحبان اندیشه در این جنبش فرهنگی تاکید کرد.

 

طرح های زیرساختی از اولویت ویژه برخوردار است

 

وی افزود: مشارکت گسترده اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه در بررسی نیازهای استان و ارائه طرح و راهبردهای نوین، فی نفسه یک رویداد مهم فرهنگی محسوب می شود و در این راستا محدودیتی برای ارائه طرح از لحاظ کمی و اعتباری وجود ندارد. 
عسگری طرح های تشریفاتی،‌ مقطعی و تکراری را خارج از موضوع ذکر کرد و اظهار داشت: تحول کیفی و بهبود شاخص های فرهنگی از اولویت های منظور شده در تایید این طرح هاست.
مهدی عسگری با اعلام اینکه طرح های ارائه شده در زمینه زیرساخت ها از اولویت ویژه برخوردار است اضافه کرد: پروژه های مرتبط با زیرساخت های فرهنگی اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و منابع انسانی دارای اولویت است.
این مسئول تاثیرگذاری، ماندگاری،‌ فراگیری و تناسب هزینه با اهداف را از ویژگی های مهم و موثر در تصویب طرح ها دانست و یاد آور شد: اختصاص طرح ها به دو گروه سنی نوجوانان و جوانان و در راستای تحکیم مبانی فکری، ارزشی و خانوادگی در این مرحله از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

 

 

  

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 دی 16::: ساعت 6:49 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .