سفارش تبلیغ
صبا ویژن



گام نخست ایجاد تشکل ناشران البرز برداشته شد


نخستین گام به منظور ایجاد تشکل غیر دولتی ناشران برای تعامل سازنده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برداشته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ در جلسه ای که با حضور ناشران استان و معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل برگزار شد مهدی عسگری بر ایجاد تشکلی غیر دولتی با حضور ناشران این استان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ساماندهی فعالیت های ناشران و نحوه حمایت این اداره کل از آنان امری ضروری است افزود: ایجاد چنین تشکلی نخستین گام در جهت ساماندهی این قشر فرهنگی در استان است.
این مسئول لزوم ایجاد فضا برای توسعه حضور  فعا و اثرگذار ناشران در سراسر استان را یاد آور شد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ادامه داد: با تأسیس تشکلی استانی و معرفی نماینده ای از سوی ناشرین جهت ایجاد ارتباط سازماندهی شده با اداره کل در حوزه نشر بسیاری از مشکلات و نیازهای این قشر فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه و نظر در تمامی اقشار موجود و مشهود است به سابقه نا موفق تشکیل اتحادیه ناشرین کرج در سال های گذشته اشاره داشت و افزود: تنظیم اساسنامه ای شفاف و تفسیرناپذیر می تواند نقش عمده ای در کاهش اصطکاک و ایجاد پایه ای محکم و مناسب برای مشارکت همه افراد فعال در این عرصه داشته باشد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی در بخشی دیگر از سخنانش حمایت های اداره کل از ناشران را با توجه به دستورالعمل موجود در دو بخش ارزیابی کرد و گفت:بودجه جاری که به صورت سالانه اعلام می شود یک بخش از حمایت های در نظر گرفته شده از سوی اداره کل به شمار می رود.
وی ادامه داد:بر اساس تفاهم نامه ای که در بدو تشکیل اداره کل با معاونت فرهنگی وزارت متبوع منعقد شد چهار بند به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ناشران در ارتباط است.جلسه ناشران
عسگری خرید کتاب استانی با اعتبار 36 میلیون تومان را از بندهای مهم این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد:این شیوه حمایتی به صورت حمایت های پس از چاپ انجام می شود و به کتاب های چاپ اول در طول سال جاری تعلق می گیرد.
عسگری بخش دوم حمایت از ناشران را در قالب حمایت های قبل از چاپ عنوان کرد و ادامه داد:این نوع حمایت به صورت حمایت از نشر کتب ارزشمند صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در این بخش ساز و کار قدری طولانی و زمان بر است افزود:پس از نظر هیئت بررسی استان، کتب ارزشمند جهت بررسی و تایید به وزارت فرهنگ ارسال می شود.
 این مسئول در ادامه با اشاره به دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ از حمایت از سه عنوان کتاب در حوزه شعر و اختصاص اعتبار ویژه به این کتب در سال جاری خبر داد و افزود:همچنین در بخش ادبیات داستانی نیز همین امر لحاظ گردیده با این تفاوت که در این حوزه با محدودیت عناوین روبه رو نیستیم.
در این جلسه همچنین درجه بندی ناشران و کتب منتشره،‌ برپایی نمایشگاه دائمی برای عرضه کتاب و تشکیل بانک اطلاعاتی و تخصصی ناشران مطرح و برای بررسی بیشتر به کارشناسان مربوطه محول گردید.

جلسه با ناشران


 
 
  
 
 
 

 
 
 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 89 دی 16::: ساعت 9:41 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .