سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                 البرز به 30 استان برگزار کننده جشنواره رضوی پیوست

                                                                      ***

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌ قادر آشنا از حضور استان البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور در جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی خبر داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: این جشنواره در سال های اخیر به صورت ملی و بین المللی برگزار شده به طوریکه در حال حاضر 30 کشور در برگزاری آن مشارکت فعال داشته اند.
آشنا با اعلام اینکه استقبال از جشنواره فوق چشم گیر و قابل توجه بوده است افزود: طیف گسترده ای از مخاطبین نیز با جشنواره رضوی ارتباط بر قرار کرده اند.
وی اظهار داشت: در این راستا و با تاسیس استان البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور از هم اکنون البرز در برگزاری جشنواره حضوری فعال خواهد داشت.
آشنا حوزه های برگزاری جشنواره را مختلف و متفاوت ذکر کرد و ادامه داد:بر این اساس استان تازه تاسیس البرز در قالب نهضت کتابخوانی رضوی در جشنواره حضور خواهد داشت.جشنواره رضوی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: این استان در حوزه  خوشنویسی نیز با محوریت حدیث سلسله الذهب به عنوان یکی از احادیث معروف در دو بخش خط شکسته و نستعلیق شرکت می کند که برگزاری آن بر عهده حوزه معاونت هنری این اداره کل می باشد.
وی در پایان بر اهمیت برگزاری مناسب و شایسته این جشنواره در استان تاکید کرد و به ثمر رسیدن اهداف این جشنواره را در راستای همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های فرهنگی برشمرد.

 

 

 

 

 البرز میزبان نهضت کتابخوانی رضوی

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفت شناسی اهل بیت(ع) از طریق برگزاری نهضت کتابخوانی رضوی را از اهداف مهم این طرح خواند.
مهدی عسگری مسئول دبیرخانه جشنواره «نهضت کتابخوانی رضوی» برکت وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) در ایران را عاملی ارزشمند برای گسترش فضای معنوی کشور دانست و  بر استقرار فعالیت های حوزه اندیشه و فرهنگ با محوریت شناخت این امام معصوم تاکید کرد.
وی همچنین یکی از اهداف  فرعی از برپایی این جشنواره کشوری به میزبانی البرز را معرفی این استان تازه تاسیس در سطح کشور و منطقه برشمرد.
این مسئول طیف مخاطبین این جشنواره را تمامی اقشاردر گروه های سنی گوناگون ذکر کرد و این نکته را نقطه امتیاز این استان در مقایسه با سایر استانها که میزبان جشنواره هایی با مخاطبین خاص و مربوط به یک رشته مشخص هستند دانست.
وی تاکید کرد:مهمترین بحث در برپایی این جشنواره انتخاب کتاب مناسب برای بصیرت افزایی و ایجاد معرفت و محبت افزونتر نسبت به امام رضا(علیه السلام) در جامعه عنوان نمود.
مهدی عسگری در ادامه به شیوه های گوناگون برگزاری جشنواره در کشور پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه چنین حرکتی در کل کشور در حال انجام است نحوه اجرا باید به گونه ای باشد که با جذب مخاطبین گسترده در اقصی نقاط کشور بتوان یک موج عظیم فرهنگی را در کل کشور ایجاد نماید.

 

جشنواره رضوی



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 دی 14::: ساعت 1:39 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .