سفارش تبلیغ
صبا ویژن



              با توزیع بسته فرهنگی میان مداحان

                                 سوگ عاشورایی با جلوه حقیقت به خیمه های حسینی می آید

 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از توزیع بسته های فرهنگی میان مداحان اهل بیت (علیهم السلام) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،‌تاریخ هنوز طنین نوای "هل من ناصر ینصرنی" را در لابه لای برگهایش فریاد می کشد،‌ هنوز رعشه دستان مردان و زنانی که حق و حقانیت را تنها و بی پناه در صحرای کربلا رها کردند بر صفحات دهمین روز محرم سال61هجری قمری نقش خورده است؛ در این میان دستی و حنجره ای باید باشد تا این نوا و این رعشه را آنگونه که حقیقت تاریخ در خود ثبت کرده به رهروان راه عصمت و ایثار بشناساند و عرضه نماید.
بر این اساس معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توزیع بسته فرهنگی شامل کتب ارزشمند و سی دی در زمینه فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) اقدام به تقویت فضای سازنده شور و مداحی "خون خدا" نموده است.
مهدی عسگری در این باره گفت: بسته های فرهنگی شامل یک حلقه سی دی شامل انواع سبک های نوحه خوانی، کتابی با عنوان "باز این چه نوحه و ..."با محوریت نوحه های ارزشمند عاشورایی و نیز کتبی چون "مرثیه نامه"و "خصایص الحسینیه"است که اثر آخر بعنوان یکی از منابع ماندگار در خصوص تبیین ویژگی ها و خصائص امام حسین(ع) به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: "خصائص الحسینیه" که نوشته مرحوم شیخ جعفر شوشتری ازاندشمندان و مولفین مورد وثوق حوزه تشیع است می تواند به عنوان یکی از منابع معتبر، مورد استفاده مداحان و علاقمندان به شناخت سید الشهدا(ع) قرار گیرد.
این مسئول اقامه حق و سنت های اصیل نبوی را از پایه های اصلی قیام عاشورا خواند و تصریح کرد: روح عدالت طلبی، آزادگی و ایثار در این قیام جاری است.
معاون فرهنگی - مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به ثمرات بیشمار قیام حسینی در توسعه و تحکیم فرهنگ تشیع، افزود: لازم است با پرداختن صحیح به ابعاد گوناگون این حرکت تاریخ ساز و تبیین آن در جامعه،بیش از پیش برکات و اثرات قیام عاشورا در متن زندگی مردم جریان یابد که در این راستا استفاده از قالب های هنری به ویژه اشعار پرمحتوا و آهنگ های متناسب با شأن و جلال اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بهترین ابزار برای انتقال توأمان شور و شعور حسینی به نسل جوان می باشد.
شایان ذکر است مداحان و ذاکرین می توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل واقع در خیابان مطهری،‌ فرهنگسرای جوان یا تماس با شماره تلفن 2563133 تا پایان هفته جاری برای دریافت این بسته ها اقدام نمایند.

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 89 آذر 16::: ساعت 10:4 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .