سفارش تبلیغ
صبا ویژن



                                                     اشک های کاروانیان هوای سوگواره را بارانی کرد

سعید حدادیان در مراسم اختتامیه سوگواره باکاروان باران با اجرای مراسم نوحه خوانی فضای سوگواره را آسمانی تر کرد.

حدادیان با بیان این که پیامبر(ص ) اشعار شاعری در جنگ احد را هم طراز با تیر 40 کماندار دانست،به اهمیت نقش شاعران و هنرمندان در تمامی عرصه ها اشاره کرد و گفت: برگزاری این سوگواره و تشویق و حمایت از شاعران آیینی امری پسندیده و مطلوب است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است.

این کارشناس ادبیات افزود:اشعار آیینی شرکت کننده در سوگواره از کیفیتی قابل توجه برخوردار بوده و مایه مباهات است.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به حضور استاد حمید سبزواری از شاعران پیش­کسوت و صاحب نام انقلابی افزود:جهانی بودن انقلاب اسلامی ایران در اشعار استاد سبزواری به شدت نمایان و بارز است.حدادیان گفت: خاستگاه انقلاب در شعر وی بسط یافته و تنها به ایران محدود نمی شود.

وی با تاکید برضرورت شناخت الگوهای شعر به قصیده معروف دعبل در خصوص اهل بیت (ع) پرداخت و گفت:در آثار دعبل چند نکته مشهود است که وی را از سایر شاعران ممتاز عرب زبان متمایز می کند؛ افشای چهره پلید بنی عباس،صراحت بیان،بی باکی وبیان احسن فضایل آل الله از جمله این ویژگی­های هاست.

این مداح اهل بیت (ع) با ذکر اینکه دعبل شاعری دانشمند است افزود: وی شاعری متکلم بود و با شعرش به دفاع و بسط اندیشه شیعه کمک شایان توجهی کرده است.

حدادیان در پایان خاطر نشان کرد:زندگی و شعر وی می تواند الگویی بسیارمناسب برای شاعران و هنرمندان کشورمان باشد.

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 بهمن 27::: ساعت 9:50 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .