سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهدی عسگری دراختتامیه سوگواره شعر عاشورایی :

کرج ظرفیت تبدیل شدن به قطب شعر آئینی کشور را دارد.

مراسم اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی "با کاروان باران" عصر روز سه شنبه در باشگاه میلاد کرج برگزار شد.

 مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در این آئین گفت: وقتی هنر شعر با حقیقت ارزنده­ای مانند حماسه حسینی پیوند می خورد ارزشی مضاعف و غیرقابل محاسبه می یابد چنانکه در حدیثی از امام صادق  «علیه السلام» آمده است «شاعری که در رثای امام حسین شعر بسراید و با آن بگرید و بگریاند بهشت و مغفرت الهی بر او واجب می شود.»

مهدی عسگری اظهار داشت:بی تردید نقش محوری شعر آینی در محافل حسینی بسیار حائز اهمیت است تا آنجا که تصور برپایی این محافل بدون شعر، ممکن نیست.

وی خاطر نشان کرد: هر چند در این سوگواره از شعرای منتخب تقدیر می شود اما بهترین پاداش شاعران شعرهای آیینی،همان مودت اهل بیت و رضایت قافله سالار کاروان باران است.

وی درباره مراحل اجرایی این سوگواره گفت: طرح برگزاری این سوگواره در پاییز سال جاری در واحد طرح و برنامه ارشاد کرج با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری و حوزه هنری کرج تدوین شد.

مهدی عسگری افزود: 434اثر از 117 شاعر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که 42 اثر آن از شعرای خارج از استان تهران ارسال شده بود و بنا به ضوابط سوگواره نتوانستند به بخش رقابتی این سوگواره راه یابند. بنابراین 392 قطعه شعر در این سوگواره مورد داوری قرار گرفتند که نیمی از این شعرها مربوط به شهرستان کرج بود.

    وی خاطرنشان کرد: آثار رسیده پس از کد گذاری و بدون ذکر نام شاعران طی دو مرحله داوری شد و در مرحله نهایی توسط سه تن از شعرای مطرح کشور آقایان:محدثی خراسانی ،معارف­وند و حجت الاسلام جعفری مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: سطح برگزاری این سوگواره به تصدیق بسیاری از کارشناسان شعر و ادب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت در سطح کنگره های ادبی کشوری بود و این امر موجب ایجاد رقابت فشرده شده و کار داوری را بسیار دشوار ساخت.

عسگری افزود:از میان این آثار فاخر و ارزنده در بخش اصلی که مربوط به قیام عاشورا بود، 12 اثر برگزیده شد و در بخش ویژه که مربوط به تاثیر قیام  حسینی در انقلاب خمینی بود،پنج اثر برگزیده شد.

وی گفت: 9 نفر از این  برگزیدگان، از شاعران شهرستان کرج بودند و با توجه به اینکه داوران از خارج از شهر کرج و شعرها نیز بدون ذکر نام بوده است این امر نشانگر ظرفیت شعر کرج است که می تواند در سطح کشوری مطرح شود و این شهر به عنوان قطب شعر آیینی کشور معرفی شود.

در این مراسم همچنین از شعرای برجسته آیینی کشور آقایان: حمید سبزواری،سعید حدادیان و سید حمیدرضا برقعی تجلیل ویژه به عمل آمد و در انتهای برنامه از داوران این سوگواره حجه الاسلام رضا جعفری،محدثی خراسانی و معارفوند که همگی از اساتید مطرح شعر کشور هستند تقدیر شد.

   

 

 

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: یکشنبه 88 بهمن 25::: ساعت 12:0 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .