سفارش تبلیغ
صبا ویژن



جلوه گری شعر در کاروان باران
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در گفتگو با ستاد خبری سوگواره شعر با کاروان باران به تشریح برنامه های این سوگواره پرداخت.

مهدی عسگری ظرفیت بالای شهرستان کرج را از ضرورت های برگزاری این سوگواره اعلام کرد و گفت: ایجاد عرصه برای بروز استعدادهای هنری از وظایف مهم ارگان های فرهنگی محسوب می شود و پرداختن به آن موجب دلگرمی هنرمندان خواهد بود.

وی با اعلام این مطلب که شهرستان کرج در زمینه شعر از جمله نقاط حاصل خیز کشور است افزود: هم اکنون 8 انجمن شعر در کرج و شهرهای اقماری آن مشغول به فعالیت اند که در هر یک از این انجمن ها بالغ بر 40نفر عضویت دارند.

عسگری یادآور شد: این ظرفیت گسترده و بهره مندی شهرستان از شاعران و هنرمندان در زمینه های گوناگون هنری زمینه عملکردهای وسیعی را در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد نموده است .

عسگری با اشاره به محوریت عاشورایی سوگواره، فرهنگ عاشورا را آمیخته با روح و ضمیر ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: محبت امام حسین(ع) همواره در هنر هنرمندان ایرانی جلوه گر و درخشان بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج در ادامه به برگزاری بخش جنبی سوگواره اشاره کرد و گفت: بخش جنبی سوگواره شعر با کاروان باران به اثرات فرهنگ عاشورا و جهاد امام حسین(ع) در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی ایران می پردازد و تلاش ما بر این خواهد بود تا با نگاهی ویژه و نو به این عرصه بپردازیم.

وی یادآور شد: همچنین همزمان با این سوگواره دومین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی نیز توسط حوزه هنری کرج با همکاری مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی شهرداری کرج در حال برگزاری است.

وی زمان اعلام اسامی برگزیدگان و مراسم اختتامیه سوگواره را همزمان با روزهای با شکوه دهه فجرعنوان کرد و گفت: در بخش اصلی به 10 نفر ودر بخش جنبی سوگواره نیز به 10 نفر از برگزیدگان جوایز نفیس همراه با لوح و تندیس سوگواره اهدا خواهد شد. 

                                                                 روابط عمومی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: سه شنبه 88 دی 22::: ساعت 12:0 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .