سفارش تبلیغ
صبا ویژن



گزارش فعالیتهای هفته کتاب در کرج

هفته کتاب در کرج امسال متفاوت با سال گذشته برگزار شد و برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان با عنوان "باغ کتاب"‌در این شهرستان به همت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج،‌ رنگ و بویی تازه به فضای فرهنگی این کلانشهر بخشید.نمایشگاه کتاب کرج به خوبی توانست در این شهر به ماوا و مکانی برای تجمع اهل قلم ، فضل ، اندیشه و جویندگان علم و اهل ذوق و سلیقه ،‌ بدل شود و می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کلانشهر کرج طی دو سال اخیر نام برد.در این نمایشگاه برای همه سلیقه ها کتاب یافت می شد و کتابهای مختلف با موضوعهای متفاوت از کتاب آشپزی و پیشگویی گرفته تا کتابهای علمی و آموزشی، معماری، موسیقی و رمانهای تاریخی و همچنین قصه های کودکانه عرضه شد.رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج درباره این نمایشگاه می گوید: حضور 144 ناشر برجسته و مطرح کشوری در کرج ، عرضه تازه های نشر و استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه نویدبخش حرکتی مثبت در جهت مطرح ساختن چهره فرهنگی این کلانشهر و فرهنگ دوستی مردم آن است."مهدی عسگری"‌ افزود: تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج براین بوده تا حدامکان تمام خدمات رفاهی برای مراجعه کنندگان به این نمایشگاه  فراهم شود.

 وی افزود:‌ می توان از 40 درصد تخفیف در خرید کتابهای این نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین خدمات در نظر گرفته شده برای شهروندان کرجی نام برد که این مهم به ندرت در نمایشگاههای کتاب رخ می دهد. وی، استقرار غرفه بانک صادرات برای خدمات دهی  به متقاضیان بن و دو دستگاه خودپرداز سیار ، عضوگیری رایگان کتابخانه های کرج ، درنظرگرفتن محلی برای اقامه نماز،  اختصاص غرفه ای به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کرج، استقرار ایستگاه کودک  و برپایی نشستهای ادبی با حضور نویسندگان مطرح کشور و کرج و رونمایی از کتابهای تازه منتشر شده را از جمله تمهیداتی برشمرد که در طول مدت برگزاری نمایشگاه به مردم ارایه شد.وی خاطرنشان کرد:‌ روزانه به طور میانگین چندین هزار  نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند که در این میان تنها در پنج روز اول این نمایشگاه بیش از 60 میلیون تومان  کتاب نیز به فروش رفت که اشارتی دارد به علاقه وافر و مثال زدنی مردم کرج به کتاب و کتابخوانی و البته اگر همزمانی برپایی این نمایشگاه با نمایشگاههای محلی در هفته کتاب نبود،‌به طور قطع شمار بازدیدکنندگان رو به فزونی می رفت.وی از حضور مولفان و نویسندگان مطرح کشور در این نمایشگاه از جمله احمد دهقان ،محمدرضا بایرامی و محمدجواد جزینی با اهدای هدیه ولوح قدردانی کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اضافه کرد: ‌این اداره ، برنامه های شاد و مفرح جانبی متعددی نیز در کنار این نمایشگاه برگزار کرد تا بر میزان جذابیت و گیرایی این نمایشگاه بیفزاید که از جمله آن می توان به برگزاری نمایشهای خیابانی ، برگزاری مسابقه های کتابخوانی و استقرار اتاق گریم کودک در نمایشگاه اشاره کرد.

مهدی عسگری افزود:‌ در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه بیش از یک هزار و 500 نفر به طور رایگان عضویت کتابخانه های مختلف شهر کرج درآمدند.

وی اظهار داشت: قیمت و تخفیف های ارایه شده در این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاهها در شهرهای مختلف بسیار مناسب بوده است.به گفته وی، یکی از بخشهای جالب این نمایشگاه این است که می توان به صورت رودرو با برخی از نویسندگان و منتقدان ادبی روبرو شد و از نقطه نظرات آنها درباره کتاب و داستان، بهره جست.

وی افزود: این نمایشگاه به ویژه برای کودکان نیز پربار بود که علاوه برکتاب می توانستند پازل و یا نرم افزارهای داستانی را نیز تهیه کنند و در کنار آن نیز با گریمهای جذاب کودکانه ، لباسهای محلی را بپوشند تا خاطره یک روز با کتاب در ذهنشان ماندگار شود.

وی گفت: ارایه سایر محصولات فرهنگی همانند نرم افزارهای گوناگون از جمله نرم افزارهای مربوط به لغت نامه از  دیگر مزایای این نمایشگاه بود که مورد استقبال زیادی هم قرار گرفت.

عسگری خاطرنشان کرد: معرفی کتب گوناگون در این نمایشگاه و آشنا ساختن مردم با نویسندگان، شاعران و داستان نویسان در این نمایشگاه حرکتی نو بود که با همکاری انجمن نویسندگان کرج شکل گرفت و تاحدی توانست دغدغه آشنانبودن مردم کرج با آثار خواندنی این نویسندگان را که برخی از آنها حتی در سطح جهانی سرآمد و مطرح بودند را مرتفع سازد.

عسگری یادآور شد: هدف اصلی و نهایی از برگزاری این نمایشگاه ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و وارد کردن این کالای فرهنگی به سبد خرید خانواده ها است.

وی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اتحادیه ناشرین کشور، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و حوزه هنری کرج و همکاران و کارشناسان در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج تشکر نمود.

به هرحال برپایی نمایشگاه کتاب بزرگ استان در کرج این فرصت را داد تا مردم با فراغ بال و خیالی آسوده کتابهای موردنظر خود را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کرده و با تازه ترین آثار منتشر شده آشنا شوند.

                                                                       

   

 

 

 

 

 

 

                                                     کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج

 



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: دوشنبه 88 آذر 2::: ساعت 11:28 صبح

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .