سفارش تبلیغ
صبا ویژن



             

      مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از راه اندازی 20 کتابخانه در روستاهای جاده کرج-چالوس خبر داد

 

 مهدی عسگری" روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی این کتابخانه ها در راستای اجرای طرح "کتابخانه باز" ایجاد شده که در مناطق فاقد کتابخانه با تدارک امکاناتی مانند قفسه و کتاب در مساجد ، کتابخانه راه اندازی شده است. وی افزود: این 20 کتابخانه فعالیت خود را در 20 روستای جاده کرج - چالوس از جمله ولایترود، گچسر، شهرستانک، درده، آسارا، سیرا، پلخواب، آدران، پورکان، کندر و سیجان ، آغار کرده است. عسگری اظهار داشت: هر یک از این کتابخانه ها دارای حدود 200 جلد کتاب است و هرشش ماه یکبار کتابهای جدیدی به آنها اعطا می شود. وی اضافه کرد: با توجه به فاصله زیاد این روستاها از شهر کرج و مشکل تردد ، اهمیت انتقال و ارایه اطلاعات به روز و جدید به مردم و لزوم در دسترس قرار گرفتن امکانات اطلاع رسانی برای تمام جامعه، راه اندازی این کتابخانه ها گام مثبتی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها به شمار می رود.

عسگری افزود: برای راه اندازی کتابخانه عمومی اعتبار و زمان زیادی صرف می شود که پاسخگوی نیازهای گسترده کلانشهر کرج در کوتاه مدت نمی باشد اما در طرح "کتابخانه باز" می توان با امکانات کم و بهره گیری از مساجد، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین شهروندان در اقصی نقاط شهرستانن توسعه داد.

وی اظهار داشت: علاوه بر راه اندازی کتابخانه در 20 روستای جاده کرج-چالوس ، 27 کتابخانه باز نیز در شهرهای اقماری کرج از جمله محمدشهر، کلاک، اشتهارد و ماهدشت راه اندازی شده که با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبرو شده است. عسگری یادآور شد: برای راه اندازی این کتابخانه ها در مجموع حدود400 میلیون ریال اعتبار صرف شده و درنظر است تا پایان سال به شمار کتابخانه های باز در مناطق مختلف کرج افزوده شود. اکنون در کرج 43 کتابخانه عمومی و 47 کتابخانه باز فعال است.

 

 

                                                                   کمیته اطلاع رسانی هفته کتاب کرج



 

کلمات کلیدی :
ارسال به Google


افرا ::: پنج شنبه 88 آبان 28::: ساعت 1:53 عصر

محبت دوستان ()محبت


افرا[2] . انقلاب . تصدی گری . جشنواره . حاکمیتی . حمایت . داستان . داستان کوتاه . فرهنگ . فعالان فرهنگی . کتاب . کرج . کوتاه . مهندسی فرهنگی . نظارت . نمایش . هدایت . واگذاری . ارشاد .